Specna Arms SA-A03 carbine replica

Steyn

Active Member
6 feb 2017
37
5
Trophies
4
Heey Airsofters,

Omdat ik binnenkort echt ga beginnen met airsoft ben ik nog een beetje in dubio welke primary ik ga kopen, wil wel graag een m4/m16
Ik zit er aan te denken om voor de SA-A03 carbine replica te gaan van Specna Arms. Mijn vraag is of dat er een van jullie ervaring mee heeft? zo ja, wat voor ervaringen? Ben namelijk erg benieuwd of het wat is....

Specna Arms SA-A03 carbine replica:
https://gunfire.nl/product-dut-1152200040-Specna-Arms-SA-A03-carbine-replica.html

Gr,
Steyn
 
Prima om mee te beginnen, gooi er na een tijdje een flat hop in en je kan er jaren plezier van beleven en daarna is er nog een hoop upgrade mogelijkheden die je in overweging kan nemen als je hem nog verder wilt upgraden. Prima starters replica, ziet er zowel nieuweling mee rondlopen als mensen die al langer spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Steyn
Specna is een mooi apparaat om mee te beginnen.

Heb zelf de SA-A20 en hier eigenlijk gelijk wat upgrades tegenaan gegooid en dat gaat super!

Aangezien Spena's eigenlijk alleen in uiterlijk verschillen (en wat functies m.b.t. het sneller verwisselen van de veer) kan ik je Specna zeker aanraden!

Doe er gelijk een Modify flat-hop setje in voor wat extra range en je komt prima mee!

Maaaaaar misschien is het interessant om heel even te wachten, want er komen Specna's met dubbelzijdige bediening en misschien is het dan interessant om voor zo'n model te gaan...

Succes!

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Steyn
@Peter Boudewijn Wat is nou precies het verschil tussen de SA-A20 en de SA-A03. Wat ik kan zien is dat die alleen iets langer is....
 
@Peter Boudewijn Wat is nou precies het verschil tussen de SA-A20 en de SA-A03. Wat ik kan zien is dat die alleen iets langer is....

Dat dus, inner barrel is langer maar je krijgt in principe dezelfde out of the box performance. Rest is allemaal hetzelfde. de SA-A03 is een namaak van de Mk18 (SOPMOD Programma) en de SA-A20 is dat volgens mij ook maar dan de iets langere versie. Houdt iig gewoon in dat het een free float rail is en hierdoor geen vaste front sight heeft maar een inklapbare op de rail.
 
  • Leuk
Waarderingen: Steyn en Peter Boudewijn
What he said :)

Ben zelf redelijk groot en vond daarom het langere model iets beter in verhouding. Daarnaast lees je verschillende visies op het feit of een langere inner barrel wel of geen voordelen heeft. Maar nadelen heeft het voor zo ver ik heb kunnen ontdekken zeker niet.

Maar in eerste instantie gaat het voornamelijk om de looks! Het voordeel van een korter model is dat deze misschien wel praktischer is bij CQB.

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Steyn
Dan ga ik nog even verder nadenken welke het word, maar bedankt voor de informatie!!
 
Nog even een vraagje.
Is er een winkel die verschillende Specna Arms modellen verkoop zodat ik er een paar kan vasthouden en dus weet wat ik koop?
 
Com-Bat in Geldermalsen.

Heeft ook een eigen schietbaan zodat je de replica kan testen (uiteraard krijg je pas een replica in handen als je je NABV pasje hebt laten zien :))

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Steyn
okee dankjewel @Peter Boudewijn.
Geldermalsen is wel in de buurt dus dat moet goed komen. En het is wel logisch dat je een NABV pas nodig hebt om ze uit te proberen.
 
Hey @Steyn ik zag dat je men post likede dus ik ga niet verder veel zeggen buiten dat je innerbarrel lengte van 366 of 300 verwaarloosbaar is m.b.t range

Je kan kiezen voor een full size als je veel buitenspeelt en dan later beslissen om op het wereldwijdeweb een korte handguard te kopen van 7inch met een cqb outerbarrel en een korte inner barrel

en heb je 1 replica die je zo ombouwt naar cqb of andersom zonder te veel geld weg te gooien (handguard kan duur zijn maar heb je al va 17 euro) gezien op airsoftpro.cz
 
Maar nadelen heeft het voor zo ver ik heb kunnen ontdekken zeker niet.
Voor indoor, een mix of compacte ruimtes ga je een langere loop wel "voelen". Je zal op een andere manier moeten om gaan met een langer model dan met een korter model. Speel je vooral buiten, dan maakt het weinig tot niets uit.
 
Voor indoor, een mix of compacte ruimtes ga je een langere loop wel "voelen". Je zal op een andere manier moeten om gaan met een langer model dan met een korter model. Speel je vooral buiten, dan maakt het weinig tot niets uit.

Dat is zeker waar! Moet ook eerlijk zeggen dat ik tot nu toe alleen maar buiten heb gespeeld.

Wel heb ik recent een sidearm aangeschaft, dus dat zou prima voor binnen kunnen. Of gewoon een keer een mooi kort modelletje erbij :D al is mijn lieftallige wederhelft het daar op dit moment nog niet helemaal mee eens :p

Maar waar ik in mijn eerste opmerking meer op doelde is dat een langere loop geen nadelen heeft m.b.t. rage en nauwkeurigheid :)

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan