Specna Arms SA B01

ChaoSState

Well-Known Member
12 jan 2016
1.374
955
Trophies
21
Eergister heb ik mijn Specna Arms SA B01 binnengekregen, dus tijd voor een review en een volledige (op de gearbox na) teardown.

Ik ben nog hagelnieuw in de airsoft-scene en heb pas twee replica's vastgehouden; een gehuurde G36 en mijn SA B01. De ervaringen met de G36 waren wel aardig, hij was bijna volledig van kunststof en voelde een beetje goedkoop aan. Maar dat zal altijd wel zo zijn bij een huurkit.

Algemene indruk
De SA B01 is bijna helemaal full-metal op de stock, pistol grip en de hand guard na. De replica heeft een lekker gewicht en met de metalen buitenkant voelt het erg realistisch aan.
Zoals vele Specna Arms replica's heeft ook deze een werkende bolt catch wat nog weer wat meer gevoel voor realisme geeft.
De pistol grip ligt lekker in de hand en de stock is ook goed in te stellen. Ik ben zelf ruim 1.80 meter lang en ik heb de stock helemaal uitgeschoven staan, maar dat is meer persoonlijke voorkeur denk ik.
In de doos zitten verder nog een NiMh batterij met lader, een cleaning rod, een zakje bb's, een handleiding, een FPS-meetrapport en een kleine brochure met een mooie dame op de voorkant.
De batterij heb ik gelijk opgeladen en droog een paar keer geschoten. Het geluid van de motor en gearbox is niet zo irritant als je soms bij andere replica's hoort. Het is een lekker agressief geluid en met z'n originele spring gaf het nog best een klap.

De Tear-down
De standaard FPS is zoals bij alle vanuit het buitenland gekochte replica's veel te hoog. Ik heb besloten om hem zelf te downgraden omdat ik mijn replica ook graag aan de binnenkant wil kennen en het uit elkaar halen bijna net zo leuk is als ermee schieten :)


Dit is wat ik ga gebruiken. Een paar inbus sleutels, een schroevendraaier met verschillende koppen, een hamer (jawel ;)) en een paar hele kleine schroevendraaiertjes.