Specna Arms upgraden, Of Krytac zonder upgrades?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tim641
  • Startdatum Startdatum
T

tim641

Ik heb gisteren voor het eerst geairsoft, en wil nu mijn eerste Replica aanschaffen. Nu vroeg ik me af of het het beste is om een Specna Arms te halen, en die zelf helemaal te upgraden, Of om een Krytac CRB/SPR halen en die niet te upgraden. Ik denk dat het qua kosten even duur zal zijn maar heb geen idee wat het beste is.

Hi Tim!

Wat leuk! Waar heb je geairsoft?

Een Specna is een leuke begin replica. Het zelf upgraden daarvan leert je gelijk hoe een replica in elkaar zit. Het is meer gedoe dan een goede, geupgrade replica aanschaffen, maar levert uiteindelijk meer op. Als er een keer wat is, kan je makkelijker ontdekken waar het probleem zit.

Hi Tim!

Wat leuk! Waar heb je geairsoft?

Een Specna is een leuke begin replica. Het zelf upgraden daarvan leert je gelijk hoe een replica in elkaar zit. Het is meer gedoe dan een goede, geupgrade replica aanschaffen, maar levert uiteindelijk meer op. Als er een keer wat is, kan je makkelijker ontdekken waar het probleem zit.

Ik heb geairsoft bij Fort Knox in belgie met een paar vrienden. We waren al een tijdje van plan te airsoften, maar het kwam eigenlijk nooit uit met vervoer enzo, maar gisteren was het dan eindelijk zover :)

Ik denk dat ik even doorspaar en een Krytac haal om stock mee te gaan skirmen, en een specna arms sa-a03 om mee te knutselen en te upgraden, die ik dan later aan een vriend doorverkoop. Het lijkt me toch best handig om zelf inderdaad te weten hoe het in elkaar zit en dat ik zelf ook de replica kan repareren als er iets aan de hand is. Dat scheelt dan ook uiteindelijk weer in de kosten.

Ik ben niet thuis in Krytac, maar check wel of deze al upgrades heeft of wat de stock range en performance is. Als het je puur om de range gaat kan het zijn dat je geen verschil gaat merken tussen Krytac en Specna. Als de Krytac geen upgrades heeft bijvoorbeeld.

Hey Tim,
Ik neem aan dat je wel al in bezit bent van een nabv pas.

Hey Tim,
Ik neem aan dat je wel al in bezit bent van een nabv pas.

Nog niet, ik ga eind mei nog een keer skirmen bij The Factory in belgie samen met een paar vrienden, en daarna waarschijnlijk het lidmaatschap aanvragen, en daarna als ik genoeg geld heb de replica(s) aanschaffen.

Er is voor beide wat te zeggen, wil je goede out of the box performance en er verder niet naar om kijken dan moet je vooral de krytac kopen. Heb je niet 2 linkerhanden en vind je de techniek achter een AEG interessant dan kan het lonend zijn een Specna Arms te halen en deze te upgraden. Uiteindelijk om het maximum uit een replica te halen moet je toch een vorm van upgraden doen, zei dit de bucking en nub vervangen of de hele gearbox er ook bij omgooien.

Gaan we weer @Rebelattack ,
Goed geupgrade replicas gaan ten alle tijden boven een out of the box.
Wel zullen de replicas out of the box intern verschillen maar dat overtref je met je upgrades. Een krytac zal dus minder goed schieten dan een geupgradr krytac. En kan met de nadruk op kan er uitgeschoten worden door bv een cyma. Maar dan zal er niets meer van cyma in zitten..

Gaan we weer @Rebelattack ,
Goed geupgrade replicas gaan ten alle tijden boven een out of the box.
Wel zullen de replicas out of the box intern verschillen maar dat overtref je met je upgrades. Een krytac zal dus minder goed schieten dan een geupgradr krytac. En kan met de nadruk op kan er uitgeschoten worden door bv een cyma. Maar dan zal er niets meer van cyma in zitten..

@Bloodfoxx Wut? Je hoeft het mij niet uit te leggen. Ik bedoelde vooral dat je een krytac stock prima mee kan komen met de gemiddelde replica vergeleken met een specna arms stock. Een geupgrade replica verslaat idd elke out of the box replica. Daarnaast hoef je echt niet alles uit een CYMA te vervangen om het maximale eruit te halen als je goed overweg kan met DIY mods. Echter voor iemand die net begint met spelen is het slim de overweging te maken of je een replica wil waar je een tijdje out of the box leuk mee kan spelen of eentje waar je liever zsm upgrades in wil gooien, daarnaast is het er nog iets zoals externals wat je kan overwegen gezien die van de krytac toch wel wat meer solid zullen zijn dan een specna.

Laatst bewerkt:
Zelf ben ik voor de optie gegaan om een Specna te kopen en deze te upgraden, iedere keer iets.

Eerst een flathop erin, lekker makkelijk en zeer effectief! Daarna de gearbox shimmen en vetten (nog geen interne updates verder, omdat dat alleen maar verwarrend kan werken bij het terug in elkaar bouwen). Toen een precissionbarrel, mosfet, nozzle, cilinderhead, pistonhead, cilinder, piston, motor en uiteindelijk is er nog maar weinig over van de originele Specna techniek :)

Het fijne hiervan vind ik dat als er iets is ik de replica ook uit elkaar durf te halen (zoals afgelopen weekend gewoon op het event....) tevens merk je wat upgrades doen met je replica en kan je ook hier in de toekomst rekening mee houden.

Wat je doet is aan jezelf! Misschien ben je wel helemaal niet van plan om te gaan sleutelen en laat je alles doen, dan zou ik zeker voor de krytac gaan :)

Succes met de keuze!

Groet,
Peter

@Bloodfoxx Wut? Je hoeft het mij niet uit te leggen. Ik bedoelde vooral dat je een krytac stock prima mee kan komen met de gemiddelde replica vergeleken met een specna arms stock. Een geupgrade replica verslaat idd elke out of the box replica. Daarnaast hoef je echt niet alles uit een CYMA te vervangen om het maximale eruit te halen als je goed overweg kan met DIY mods. Echter voor iemand die net begint met spelen is het slim de overweging te maken of je een replica wil waar je een tijdje out of the box leuk mee kan spelen of eentje waar je liever zsm upgrades in wil gooien, daarnaast is het er nog iets zoals externals wat je kan overwegen gezien die van de krytac toch wel wat meer solid zullen zijn dan een specna. Weet niet wat je me nu hier mee probeert te zeggen, maar denk dat je het tegen de verkeerde hebt.
Ik bedoelde er mee te zeggen dat we dezw vraag al eerder hebben gehad :p

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123