SpeedQB in de randstad

Een SpeedQB locatie in de randstad?

• Ja.

Stemmen: 7 53,8%
  • Nee.

Stemmen: 6 46,2%

• Totaal aantal stemmers
    13

KoenKIP

Member
30 sep 2018
14
1
Trophies
2
Zijn er mensen die interesse zouden hebben in een SpeedQB locatie in de randstad?

SpeedQB is een snelle, competitieve vorm van airsoft.
Deze vorm van airsoft bestaat al een tijdje in Amerika en is zojuist overgeslagen naar Europa.
Zelf lijkt het mij leuk om een locatie binnen de randstad te hebben hiervoor.
https://www.youtube.com/channel/UCw9vLjtkFdYLz0yY5_TVaSQ

Ik hoor ook graag argumenten en standpunten! :)

Zelf lijkt het mij leuk, omdat de spelvorm lekker snel en kort is.
Ik denk ook dat deze vorm goed is voor airsoft zelf, het doet de sport sneller groeien en geeft meer mensen de kans om te airsoften. Het is een andere tak aan dezelfde boom!
De woodlanders/milsimmers zouden dit ook moeten waarderen, aangezien de "speedsofters" dan wegblijven van de events waar mensen zich meer focussen op tactiek.

Volgens mij zijn ze dit sinds kort aan het doen bij Airsoft Club Amsterdam in Wormerveer? Hebben in iedergeval een outdoor speedsoftveld gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: KoenKIP
Daar ga ik even naar kijken!
Wat vind je zelf van SpeedQB?

Niet helemaal mijn ding. Heb weleens op open skirm daar dan uurtje gespeeld op het speedsoftveld met me hi capa, vond dat opzich wel leuk. Was er echter na uur ook wel weer klaar mee.

In leiden zit combatcity, die hebben speedcqb geloof ik

het doet de sport sneller groeien

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Voor een goede betrouwbare replica(upgraded), denk aan een hicapa, ben je meer kwijt dan een instap model specna arms die je overal kan gebruiken.

Wanneer je een replica gebruikt in speedcqb die daar niet "geschikt" voor is ben je denk ik wel in het nadeel.

• Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Zijn er mensen die interesse zouden hebben in een SpeedQB locatie in de randstad?

SpeedQB is een snelle, competitieve vorm van airsoft.
Deze vorm van airsoft bestaat al een tijdje in Amerika en is zojuist overgeslagen naar Europa.
Zelf lijkt het mij leuk om een locatie binnen de randstad te hebben hiervoor.
https://www.youtube.com/channel/UCw9vLjtkFdYLz0yY5_TVaSQ

Hier een link naar het officiële SpeedQB format: https://www.speedqb.com/format/?v=796834e7a283
De competitieve SpeedQB is een 5 tegen 5 situatie met 3 rondes per match en een puntentelling.
Ik bedoel dus een locatie die op deze vorm gefocussed is.
het klinkt alsof de locaties die SpeedQB aanbieden, het meer als speelstijl doen, lekker rennen en schieten in een CQB omgeving.
Zie ik dat goed?

Nee geloof dat ze het bij ACA nu echt dat format ook gaan toepassen. Geloof af en toe een avond in de maand oid.

• Leuk
Waarderingen: KoenKIP
In leiden zit combatcity, die hebben speedcqb geloof ik

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Voor een goede betrouwbare replica(upgraded), denk aan een hicapa, ben je meer kwijt dan een instap model specna arms die je overal kan gebruiken.

Wanneer je een replica gebruikt in speedcqb die daar niet "geschikt" voor is ben je denk ik wel in het nadeel.

Dat klopt, maar de spullen die je gebruikt bepalen niet of de sport groeit.
Mensen die airsoft op de Woodlands manier niet leuk vinden, vinden de competitieve SpeedQb misschien wel leuk en vragen dan toch hun pas aan.
Ze zullen hun loadout aanpassen op de stijl die ze spelen.

maar de spullen die je gebruikt bepalen niet of de sport groeit.

Dat bedoel ik niet. Airsoft kan een relatief dure sport zijn. (Goed)Buiten starten is "goedkoper" dan (goed) starten met speedcqb. Daarom denk ik dat het niet veel zal bijdragen aan de groei van de sport. Eerste contact met airsoft zal veel al op een buitenveld zijn. Denk aan de meest populaire youtubers, vakantieveilingen etc.

Misschien over een paar jaar als speedcqb groter en bekender is. Maar voor nu denk ik dat iemand die begint met airsoft niet gelijk aan speedcqb zal denken/beginnen

Area 57 heeft een Speedqb veld en ook Helenaveen gaat verbouwen om Speedqb naar hun veld te halen.

Ik hou zelf wel van een snel potje CQB, maar vind Speedqb persoonlijk helemaal niets. Dat 5 vs 5, en rondes die binnen 30 seconde over zijn. Hierdoor zit er elke keer veel tijd tussen het echt spelen en verlies je gewoon tijd aan het weer klaar gaan staan etc. Daarnaast is er weinig kans voor een verrassing ofzo, je weet precies waar je tegenstanders staan en waar ze vandaan komen (je ziet ze immers gewoon op 30/40m van je vandaan spawnen). Ik hou er zelf wel van als je een gaatje kan slaan in de verdediging van de tegenstander en dan ineens van achteren een hele sqaud kan aftikken.

Denk ook niet dat Speedqb aan de groei van de sport gaat bijdragen. Is niet echt iets voor iemand die nog nooit gespeeld heeft. Zonder snelle Hicapa of andere HPA primary met een ROF van 35 bb/s ben je zo te zien zwaar in het nadeel....

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Twinfromhell
Nog niet geprobeerd maar vond het supair (paintball variant) niet echt heel boeiend dus dit denk ook niet.
Daarin tegen een hybrid form voor woods (jaren woods competitie bij paintball gespeeld) en die was onwijs leuk!

Enige wat ik mis in de regeltjes is een rof cap, maakt het denk stuk eerlijker.