Spur gear en piston tanden aan gort door downgraden van M130 naar M100.

Ties

Well-Known Member
1 aug 2014
425
164
Trophies
13
Dusss.. ben vergeten dat downgraden een probleem kan veroorzaken (early re-engagement in full auto) en zie hier het resultaat.
1.)
xcdwyCJTezYNzZgdqY8OBmPr9Mb6LESPCk2gGZBJY4A=w523-h689-no

en 2.)
eo9P-BcaY1cec7ViNcuRiIqTh0V6tEqotmdrmvB-DhY=w551-h689-no



Maar mijn vraag is nu hoe los ik dit op?Mosfet? En zo ja, welke?
 
sowieso je rof omlaag halen. Pre-engagement gebeurt namelijk bij een relatief lage veersterkte en hoge rof.
Rof omlaag halen kan op heel veel wijze, maar beginnen bij je batterij is het makkelijkst.
 
Je AOE (angle of engagement) zou je ook na moeten kijken of die wel goed is.
 
Je AOE (angle of engagement) zou je ook na moeten kijken of die wel goed is.

Angle of engagement maakt vrij weinig uit als het gaat om pre-engagement.
Pre-engagement (waarvan bovenstaande foto het gevolg is) is puur en alleen dat je gears sneller 1 ronde hebben gedraaid dan je piston weer op zijn originele positie terug is geduwd door de veer. Hierbij komt geen angle of engagement in voor (op het eerste schot zonder pre-engagement na) aangezien je piston helemaal nog niet in de begin stand is als de gear al aan komt zwaaien.
 
Als je gears al op een verkeerde positie beginnen dan kan je de rest wel bedenken..................
 
Als je gears al op een verkeerde positie beginnen dan kan je de rest wel bedenken..................

Daar is bovenstaande dan niet het gevolg van. (as I was saying).
Verder lees ik dat hij van m130 naar m100 ging en daarvoor dus geen problemen had met de AoE. Die veranderd ook niet door een springchange (uitzonderingen daargelaten), dus kan ook niet de oorzaak van het probleem zijn.
 
Er zit nou een 9,6V Ni-MH in dus kan ik alleen een 8,4V Ni-MH aansluiten of ook een 7,4V LiPo? 
 
Ik zeg ook niet dat dat de oorzaak is , ik zeg alleen dat ie er even na moet kijken.Daarbij ligt zijn gearbox toch al open is een kleine moeite.Ook spreek je jezelf tegen met het "uitzonderingen daargelaten" daarna zeg je dat het weer niet kan? 
Edit : maar goed dit gaat off-topic , ik wil er best eens over discussieren onder het genot van een bakkie koffie ;-)
 
Ook spreek je jezelf tegen met het "uitzonderingen daargelaten" daarna zeg je dat het weer niet kan? 
/Offtopic; Met die uitzondering bedoel ik dus dat mensen veren erin gaan doen die extreem kort zijn en dus de piston niet eens volledig in de cylinder drukken. 2 woordjes die ik erbij het gezet in het geval dat iemand even "slim" wilde zijn :p. Met normale AEG veren is die uitzondering echter volledig weg.
--------------------------------------
Er zit nou een 9,6V Ni-MH in dus kan ik alleen een 8,4V Ni-MH aansluiten of ook een 7,4V LiPo? 

En wat voor motor en gears liggen erin? Een 9.6V als oorzaak van pre-engagement is namelijk niet bepaald veel voorkomend.
 
Het is een "geupgrade" P&J rebrand van A&K maar ik weet niet precies of P&J er nou ook een andere motor en gears heeft in gedaan. Maar ik kan de tanden van de tandwielen voor je tellen. 
 
Het is een "geupgrade" P&J rebrand van A&K maar ik weet niet precies of P&J er nou ook een andere motor en gears heeft in gedaan. Maar ik kan de tanden van de tandwielen voor je tellen. 

welk model van P&J is het? misschien dat ik het dan al kan vinden.
 
Het is een SR-25, had m gekocht bij taiwangun maar daar is i verdwenen..
 
Ik zit ondertussen ook te zoeken en heb m hier nog gevonden, dit is wel met een M140 ipv M130 maar ik neem aan dat de motor en gears het zelfde zijn, high torque.
Edit: Het zijn zo goed als deze gears.
 
<blockquote rel="Sander">Verder lees ik dat hij van m130 naar m100 ging en daarvoor dus geen problemen had met de AoE. Die veranderd ook niet door een springchange (uitzonderingen daargelaten), dus kan ook niet de oorzaak van het probleem zijn.
Ehhhhhhhh ? die veranderd wel door een spring change.
want als je piston niet op tijd terug met bv een M100 veer en een 11,1v lipo heb je een AOE in het midden van je piston ergens dus die AOE verander je wel met een spring change ouwe ;)

maar we begrijpen wat je bedoelt kerel :)</blockquote>
 
Het is overigens al op gelost. Ik was tot de conclusie gekomen dat een M100 de piston niet snel genoeg naar voren kan duwen in een systeem met 19 tanden aan de sector gear en een perfect airseal. De M130 ligt er weer in en hij is gemod naar semi only.