start replica?

julian

Well-Known Member
28 dec 2015
58
12
Trophies
4
Beste mensen,

om het airsoft jaar goed te beginnen zit ik is rond te kijken welke replica is zou willen om mee te beginnen. ik heb echter alleen nog geen budget bepaald maar heb wel wat modellen op het oog die ik mooi vind ik weet alleen niet zo goed of dit ook goede "start replicas" zijn.

De volgende replica's heb ik op het oog:

KRYTAC Trident CRB carbine replica
G&P 10inch TMR Electric
H&K G36 C assault rifle replica

enige tips over deze replicas?

Alvast bedank,
Julian
 
De G36 C is budgetair het vriendelijkst en is voorzien van een versie 3 gearbox.
De versie 3 gearbox is steviger dan de versie 2 gearboxen die je veel in M4 versies voorbij ziet komen.
Als eerste replica geen misser dus.
Zeg ik die met een King Arms M4 is begonnen.
 
Tip voor het bepalen van je start budget:

houd rekening met de kosten van assecoires !
Je kan zeggen ik heb bijvoorbeeld 500 euro die ik wil spenderen aan de replica. Maar dan heb je dus alleen die replica.
Ben dan verstandig en geef ongeveer 300 euro uit aan de replica(goed startbudget voor een replica) en de resterende 200 euro aan:

extra mags
speedloader
magpouches
goggles
stevie schoenen
battle belt of vest voor de pouches aan te hangen
came kledij
etc etc.

Succes met de verslavend dure hobby
(denk wel eens ooit was ik maar aan de drugs gegaan dan was ik goedkoper uit geweest hahahahahahh(grapje afblijven van die rotzooi en lekker airsoften ;)

gr Paul
 
Ik ken iemand die werkelijk een fantastische video heeft gemaakt over het kiezen van je eerste replica!

https://www.youtube.com/watch?v=hwqOj4XdbGg

;)

/scheeltmijweertypen
 
haha ja dat filmpje had ik uiteraard al gevonden. echter had ik toch zoiets over kijken of ik wat tips over de wapens die ik op oog heb kan krijgen :smile:
ik zat er indd ook een beetje mee qua prijs dat ik me andere spullen dan nog moest kopen voor erbij en vroeg mij indd dus ook af of dit wel reel is om mee te beginnen.
 
Hou wel in gedachten dat de Magazijnen van de G36C een stuk groter en dikker zijn dan de standaard M4 magazijnen. Dus pouches vinden is een wat lastigere zaak.

Je hoort de laatste tijd veel goeds over de Krytac CRB. Zelfs van gasten die er heel lang mee spelen in een Milsim event. Dus hij staat zo te zien zijn mannetje.

Kan je over de rest helaas niet heel veel vertellen. Maar zoals paul al zei, geef niet in een keer heel je budget uit aan een replica. Er komen talloze dingen bij kijken. Zelfs als je al denkt alles te hebben.

In ieder geval veel succes!
 
bedankt voor deze reacties ! ik neem het zeker mee in mijn beslissing.
echter ben ik wel iemand die denk dan maar iets meer uitgeven en echt het ding hebben die ik ook wil.
heb inieder geval een eis gesteld ik wil een full metal gun tenzei de echte versie ook niet in full metal is zoals de g36c uit mijn hoofd is die in echt ook van bepaalde verstevigde palstic
 
Klopt. De echte is van een koolstof-vezel versterkt polyamide gemaakt. Oftewel kei-sterk plastic. :smiley:

Ik weet uit mijn hoofd gelijk wel een goed merk dat ook G36 pouches hanteert. Warrior Assault Systems. Zij hebben verschillende type plate-carriers in verschillende patronen. Ze zijn niet bepaald de goedkoopste. Maar naar mijn mening ook niet idioot duur.
 
RoelTheWorld;17267 zei:
Klopt. De echte is van een koolstof-vezel versterkt polyamide gemaakt. Oftewel kei-sterk plastic. :smiley:

Ik weet uit mijn hoofd gelijk wel een goed merk dat ook G36 pouches hanteert. Warrior Assault Systems. Zij hebben verschillende type plate-carriers in verschillende patronen. Ze zijn niet bepaald de goedkoopste. Maar naar mijn mening ook niet idioot duur.

bedankt voor de reactie !
zeker voor plate carrier/chestrigs wil ik indd ook een warrior halen en niks anders als ik de reviews lees en kijk dan maar iets meer betalen haha heb nu zelf de Warrior DCS M4 - Coyote Tan, voor het wapen wil ik denk ik toch voor een m4 model gaan ik vind het allebei hele mooie modellen maar toch trekt de m4 me heel erg omdat ik lees en hoor dat ze makkelijk in onderhoud zijn enzovoort.

gr. Julian
 
Noem het trouwens liever replica's. Dat is de standaard binnen airsoft land en zorgt ervoor dat buitenstaanders ook zien dat het om nep dingen gaat.