STC Nederland )Shooting Training Center)

Naiul188

New Member
4 nov 2015
4
0
Trophies
1
Beste Airsoft mensen,

Mijn eerste evenement/ervaring.

Gisteren training Low light Seminar bij STC Nederland. Bij aankomst vriendelijk ontvangen met een kop koffie, kennis gemaakt met de instructeurs en deelnemers.
Ook was er iemand van de NABV aanwezig, STC airsoft Nederland is nu officieel officieel aangesloten bij de NABV als organisator en dus gecertificeerd.

De training was in de buitenlucht, de ruimtes gecreëerd met houten schotten.

Ik kan niet anders zeggen dat de training voor mij zeer zinvol was. De training begon met basis training hoe om te gaan met je sidearm en je tactical light, lichaamsposities, coördinatie, snelheid, met 1 hand schieten en 2 manieren hoe je tactical light vast te houden in je hand. Na alle 2 manieren getraind te hebben moest je een keuze maken welke het prettigst voor je was.

Er werd afgeraden om tactische redenen en overzicht in pikdonkere ruimtes je tactical light op je sidearm te zetten, dit vooral om je tegenstander te desoriënteren.

Er werd veel aandacht besteed aan hoe een donkere kamer binnen te treden, ook hier training in posities, voetenwerk, geruisloos, snelheid en overzicht. Wat voor mij een bijzondere ervaring was dat als iemand ergens in de hoek stond en jij de oefening perfect uitvoerde hij altijd te laat was, ook als hij zijn sidearm in zijn hand had.

Ook het fysieke aspect kwam aan de orde in combinatie met op targets schieten in donkere ruimtes. 1 minuut keihard rennen op de plaats, 20 keer snel om jezelf draaien en meteen op commando schieten op een target waar een nummer op stond, van 1 t/m 4. Dat was nog niet zo eenvoudig :smile: De training was hierbij vooral bedoeld op focus, coördinatie en zo snel mogelijk jezelf weer te oriënteren. Daarna werd de oefening uitgebreid met snelle push ups. Bij de eerste keer van deze oefening kon ik mijn eigen achtnaam niet eens meer uitspreken :smile:

Ik zei al dat de training buiten was, het was gelukkig droog maar wel koud (3 graden).
Mijn DXM 40 van Tokyo Marui heeft het goed uitgehouden, zeer tevreden, kon nog steeds 2 magazijnen schieten met een gasvulling. Er waren een paar mensen bij die problemen hadden met hun replica maar dat werd goed opgepakt door de organisatie en opgelost.

Conclusie:

Behoorlijk lange training, bijna 3 1/2 uur, zonder pauze. Het was een mooie ervaring veel geleerd en af en toe ook gelachen om onze nooby onhandigheden. Aan het einde mooi certificaat uitgereikt, ook daar was veel aandacht aan besteed. Ben alleen nog maar enthousiaster geworden! Moet nog even wachten op mijn eerste skirm, mijn zoon wordt volgende week 18 jaar en dan kan kan het wat mij betreft los gaan.
Een mooi verjaardagscadeau!


Groetjes, Hans
 
Leuke review, en klinkt als iets waar ik in de toekomst ook nog eens heen wil gaan!
 
Leuk dat je even de tijd hebt genomen de review te plaatsen inderdaad! Klinkt goed :D
 
Klinkt goed, goede info en zo te horen hebben ze goede drills toegevoegd.

Naast tactische redenen om een lampje niet op je replica te hebben komt ook uit het feit:

"Richten is gelijk aan Vuren".

Overheidseenheden worden erop getraind om te vuren wanneer er enkel al op hun gericht (gaat) worden.

Als je bijvoorbeeld alleen wilt schijnen met een gunmounted lampje wil je niet perse vuren maar het wordt wel gezien als vuren.