Sten en MP40 beetje historische look gegeven.

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Onlangs na verkoop van mn AK een MP40 en een Sten gekocht. Beide kunnen met dezelfde magazijntjes overweg dus dat is mooi meegenomen. En omdat ik me meer op WWII materiaal wil focussen passen ze mooi bij elkaar. Hoewel de één Duits en de ander Engels is. Vond ze allebei veel te netjes dus even driftig aan het schrobben gegaan om die zwarte verf een beetje te verweren. Binnenkort eens mee aan de gang bij Balls & Arrows !

mxIZY5g.jpg
[/img]

cIHxlV0.jpg

adQXZ2a.jpg

s8ltw9g.jpg

Nu ook zelf een veertje gedraaid voor de Sten.

jBoEx11.jpg
[/img]

qdojMUB.jpg

Niet gelijk weer in de verkoop??? Hahahaha of is dit het gouden ei voor jou?
:smiley:

Ziet er tof uit! Ben benieuwd hoe je de sten ervaart. Toch een beetje een "rare" replica qua ergonomie lijkt me?

De MP40 is van AGM en de Sten ook. Beide via Taiwangun Polen gekocht.
Enne neee Sander niet in de verkoop voorlopig niet.
Ik wil nog wel een SR 41 met blowback toevoegen aan de collectie.
Heb hier van de Sten een kleine impressie gemaakt. https://youtu.be/Hj5bfXwzp6I

Jan;19578 zei:
Ziet er tof uit! Ben benieuwd hoe je de sten ervaart. Toch een beetje een "rare" replica qua ergonomie lijkt me?

Nou het is een rare replica Jan maar hij is heel stevig gebouwd van dik ijzer. En als je plat op de grond ligt, dan zit je magazijn niet in de weg !!! Voor de rest ziet het er net zo sexy uit als een kachelpijp. Maar ik vind het wel wat hebben dat stuk ijzer. hahaha
Vooral niet de fout maken met je duim in dat gat bij de trekker te gaan. Je kunt je bij een valpartij dan aardig zeer doen. Gewoon eromheen beetpakken. T stuk van de kolf tussen je arm en lichaam en met je linkerhand niet het magazijn maar de buitenloop vastpakken !

Van de Sten zijn vanaf 1940 in verschillende varianten 4 miljoen stuks gebouwd. De MKII zoals die van mij had een productieprijs van 9 dollar. Gevaarlijk ding dat door ontbreken van safety wel eens tijdens neerzetten afging !
Een safety op deze airsoft is er ook niet :neutral:

pHjsOSR.jpg
[/img]

mooie replica's
Heerlijk om zo nu en dan wat wwII replica's hier voorbij te zien komen