Strobe flashlight

robin97

Well-Known Member
21 jan 2016
275
55
Trophies
7
Ik zie ze heel vaak op cqb filmpjes voorbij komen.
Flashlights die aan gaan (knipperend en gewoon normaal) zodra ze de trekker ovee halen.
Heeft dit een bepaalde naam en/of hoe werkt dat precies.
Gaat dit automatisch of drukken ze zelf op een knop?

Ze drukken zelf op een knop. En aan de hand van de zaklamp is deze continu of strobe

Ik weet eigenlijk niet hoe het zit qua wetgeving / regelement met het oog op epilepsie. Er staat nergens dat epilepsie-patienten geen Airsoft mogen beoefenen, maar wanneer er gebruik wordt gemaakt van een strobe kan een aanval opgewekt worden. Misschien een puntje voor NABV om daar naar te kijken...

Stey;18689 zei:
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit qua wetgeving / regelement met het oog op epilepsie. Er staat nergens dat epilepsie-patienten geen Airsoft mogen beoefenen, maar wanneer er gebruik wordt gemaakt van een strobe kan een aanval opgewekt worden. Misschien een puntje voor NABV om daar naar te kijken...

[evil mode on] Dan weet je tenminste wel dat die persoon uitgeschakeld is >:) :# [evil mode off]

Ik denk dat het de verantwoording van de persoon zelf is. Zelfde als in een discotheek etc.
Je kan niet verwachten dat alle stroboscopen daardoor verboden of geweerd worden.

Back on topic.

Het is meestal bediening met de hand, een pressure plate of gewoon met een knop op de flash light. Je zou wel draden kunnen trekken naar de trekker contacten of naar een tracer unit, maar dat is wat omslachtig lijkt me.

[offtopic] mag je zelf wel een gewone zaklamp meenemen en die bijvoorbeeld met je side arm gebruiken zoals de politie doet? [/offtopic]

Ik weet wel dat het in Duitsland strafbaar is om een lamp op je replica gemonteerd te hebben, in NL is er voor zover ik weet geen regeling voor.

Volgens mij is zelfs het bezit van wapenmonteerbare lampen en lasers verboden in Duitsland

Sowohl Laser als auch Lampen, die für Schusswaffen - unabhängig von deren Bewegungsenergie - gedacht sind, sind verboten. Das ergibt sich aus dem Waffengesetz (§2 Abs.3 sowie Anlage 2, 1.2.4.1).
für Schusswaffen bestimmte Vorrichtungen sind, die das Ziel beleuchten (z. B. Zielscheinwerfer) oder markieren (z. B. Laser oder Zielpunktprojektoren

Alles wat bedoelt is om je doel te verlichten (en monteerbaar is op een vuurwapen )is verboden in Duitsland. Dit geld niet voor bijv. lampen op je helm.

Wat @Oddball zegt klopt 100%.

Zeker op CQB lijkt het me vet om een schijnwerper te hebben, toch een extra verassings element :smile:

@Strelok ja je kan er leuke dingen mee doen heb een keer een oefening gehad bij de landmacht en moesten een overval plegen, 2 mensen naar de ene kant gestuurd met zaklampen en de rest om de vijand heen gestuurd, je kan al raden wat er daar na gebeurde, heel mooi misleid kan ik vertellen

Heel herkenbaar.

Zo waren we bij RTT in Den haag en mochten wij als verdedigend team de boel vast in richten. Gewoon een lampje op de ingang richten. Lag verder niemand in de buurt. Maar menig persoon heeft er een half magazijn op leeg geschoten :D

daarom vind ik tactisch spelen zo leuk.
kan je veel meer mee dan over en nergens naar toe knallen.

Ben benieuwd naar de reacties als de volgende keer op CQB iemand een 1200 lumen werper meeneemt... of je het dan nog zo leuk vindt :P

[Info mode on] Let wel op dat BIJNA alle lasers verboden zijn.
En over het algemeen worden lasers niet gewaardeerd in game. Zoals bijv als legale door je optiek gaan ze versterken en alsnog schade aanrichten. [Info mode off]