Suggesties voor Comms set

Goovscoov

Well-Known Member
30 nov 2018
97
81
Trophies
9
Ha mede-airsofters,

Op dit moment ben ik van plan om in het begin van 2019 aan mijn helm setup te beginnen. Buiten alle 'cool guy accessoires' hoort bij mijn helm setup ook communicatie naar mijn mening. Op dit moment heb ik dus nog geen communicatie. Ik was vooral benieuwd naar wat jullie voor communicatie setup dragen, tips & tricks, evaringslessen etc.
Daarnaast vraag ik mij af wat jullie vinden van de set die ik zelf bij elkaar heb gezocht en of iemand dezelfde setup heeft en zijn/haar ervaring wilt delen of er een nuttige mening over heeft.

Alvast bedankt!

Ik had het volgende in gedachte:
- Comtac II headset of M32 ( ik hoor graag wat in jullie ogen het verschil is en welke beter is)
- Z-Tactical CT5 PTT
- Midland G7Pro

Laatst bewerkt:
De comtacs van Z-tactical heb ik geen ervaring mee, maar de Earmor M32 van Opsmen wel. Ik heb twee originele M32's gehad, waarvan de eerste na een halve skirm stuk ging en ik een nieuwe kreeg. Die tweede ging ook stuk binnen korte tijd. Daarna een Mod1, die ging ook stuk. En daarna weer een nieuwe Mod1 gekregen. Die doet het nu al driekwart jaar denk ik. Inmiddels is er een Mod3 uit, en daar heb ik nog niemand over gehoord qua problemen. Ik durf BIJNA de Earmors aan te raden.. :P Nog even wachten of mijn M32 Mod1 het een vol jaar uithoudt. De PTT is sowieso wel prima. Daar is ook al tijdje een nieuwe versie van uit.

PTT hangt natuurlijk af van je keuze headset, aangezien de Z-tactical PTT's niet compatible zijn met de NATO plugs die Opsmen wel gebruikt voor de M32.

Heb wel van aantal anderen gehoord dat de Z-tactical's niet al te goed zijn met vocht.

Qua porto, met Midland kun je wat mij betreft niet fout gaan. Voor de standaard dingen kun je er prima mee uit de voeten. Ben nog niet op een event geweest waar ik meer nodig had dan PMR 1 t/m 8 met DCS or CTCSS subtonen.

• Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Dank voor je reactie! Ik zie in je handtekening dat je onderdeel uitmaakt van Ghost Warriors? Super tof, ik ben echt fan geworden van jullie instagram posts en youtube. Dankzij o.a. jullie draag ik nu ook Warrior Assault Systems gear, kan ik iedereen aanraden! Anyway, ik kan uit je verhaal opmaken dat je de M32 hebt? Welke PTT en portofoon? Wat voor comms setup hebben de meeste bij jullie in het team?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arjen511
Je hebt 2 type jackplug. De nato en us. Het verschil zit hem in alleen bij je ptt een 2tal draadjes om te wisselen.
Als je voor de cool look gaat dan is misschien de prr die ik custom maak ook wat voor jou. Kijk maar bij het projecten topic onder de h4855

• Leuk
Je hebt 2 type jackplug. De nato en us. Het verschil zit hem in alleen bij je ptt een 2tal draadjes om te wisselen.
Als je voor de cool look gaat dan is misschien de prr die ik custom maak ook wat voor jou. Kijk maar bij het projecten topic onder de h4855
Ga het zeker even checken na de feestdagen! Dank!

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Dank voor je reactie! Ik zie in je handtekening dat je onderdeel uitmaakt van Ghost Warriors? Super tof, ik ben echt fan geworden van jullie instagram posts en youtube. Dankzij o.a. jullie draag ik nu ook Warrior Assault Systems gear, kan ik iedereen aanraden! Anyway, ik kan uit je verhaal opmaken dat je de M32 hebt? Welke PTT en portofoon? Wat voor comms setup hebben de meeste bij jullie in het team?
Hehe dat klopt ja. Qua porto's hebben we veelal Baofeng UV5R's, UV82's en Midland G9's. Ik zelf heb tijdje geprobeerd de UV82 te gebruiken, maar mijn exemplaar is zelfs met de correcte instellingen een ongelofelijke stoorzender. Die dingen zijn in mijn ervaring niet zo kritisch wat betreft het kanaal waar ze je bericht heensturen :P. Dus ik ben weer terug bij m'n trouwe Midland G9.

Heb nu nog steeds mn M32 Mod1 en Earmor PTT. Beide werken nog naar behoren dus daar hoef ik voorlopig nog niets voor te verzinnen. Andere teamleden gebruiken oa: Midland Bow-m, Earmor M32 Mod3, MSA Sordin, Peltor Comtac 3 en hier en daar een simpel oortje van verschillende merken.

• Leuk
Haha ja dat klopt. Ik kreeg die dingen niet werkend met mijn bril helaas. Dus ik heb daar verder geen ervaring mee.

• Leuk
Dank voor jullie reacties. Ik kan hier mee uit de voeten in ieder geval!