te netjes of ....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin2k7
  • Startdatum Startdatum
R

Robin2k7

Vorige week in Balls&arrows geweest , erg leuk maar een beetje dubbel gevoel .
Vaak dool ik een beetje rond als lone wolf , waarom ? ik sloot me een uurtje aan bij een groep , en echt het was onmogelijk onopgemerkt van a naar b te komen , men was of aan het praten of over de radio door aan het geven waar men op dat moment was , om de haverklap schoot het ene team het andere aan gort om vervolgens na een aantal kills eens te vragen naar de kleur bandjes .....rood ? ja rood ...o shit , je kent het wel .

Na verloop van tijd besloot ik toch maar in mijn 1 tje verder te gaan , ik weet het je ben minder met de missies bezig en meer met je kills , maar goed kan ook leuk zijn , echter ik zat vaak zo goed verstopt dat men vaak erg dichtbij kwam en ik moest pangen , een paar x de discussie , je pangt van te grote afstand en later kreeg ik te horen , ik was toch blij dat je niet schoot .

Voortaan toch maar schieten denk ik desnoods met m,n glock 19 , die schiet toch niet harder dan 290 fps .
Dan nog iets , normaal schiet ik met 0.30 green devil en raak bijna alles tot zo'n +- 50 meter , ik kon voor een leuke prijs 0.28 bb,s kopen van het merk G&G en schoot zelfs verder in een ogenschijnlijk rechtere lijn , de 0,30 valt iets naar beneden na zo,n 40 meter , hop up verder niet aangepast .
14566287_1093752927406529_8438089009886126647_o.jpg

Het resultaat was dat ik geen deuk in een pakje boter schoot , vooral de mensen die plat op hun buik lagen ,herkennen jullie dit of is het gewoon een kwestie van hop up beter afstellen ? hij leek loepzuiver te schieten op wat kleine doelen .

Groet

Robin

Dat je 0,28 gr langer recht door vliegen zou goed kunnen. Dit betekend echter dat je voor de 0,30 gr de hopup nog strakker (meer hopup) had kunnen draaien.

Je lonewolf verhaal kan ik me goed in vinden. Ik ervaar vaak het zelfde in "onbekende, samen geraapte teams".. Daarbij is lonewolf / samen met alleen mijn tweelingbroer rond sneaken en gaten in de linie vinden, om vervolgens iedereen in de rug schieten onze specialiteit. Echter krijg je dan vaak de pang discussies, omdat men dan aandacht wil trekken en hun team zo een nederlaag probeert besparen. Ga je in de toekomst toch schieten om de discussie te voorkomen, dan is je volgende discussie dat je had moeten panden op bijvoorbeeld 8 'm wat dan volgens hun 5m is.

• Leuk
Waarderingen: Jan, Robin2k7 en Stey
Als je de pang goed duidelijk hoort, en het 5,5 meter is, of 6 of 7 of misschien zelfs 10... je hoort het, hij richt... dus je bent gewoon geraakt. Tot nu toe 1x de discussie gehad dat iemand PANG riep van +/- 15 meter... dan ga je wel even nadenken of het daadwerkelijk een hit is, of gewoon out of ammo of iets dergelijks...

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Klopt Stey, dit ging over hooguit 6 meter ,dat ik op 15 meter gepanged werd nog niet meegemaakt, zou ik ook niet mee akkoord gaan denk ik inderdaad.

Dunno, .28 zou toch wel redelijk door begroeiing heen moeten komen net zoals .30, zou wel altijd je hop up afstellen voor het gewicht waar je mee schiet. BTW Eviltwin-nl heeft gelijk als je bb's op .30 al na 40 meter naar beneden vallen zou je nog wat meer hop kunnen geven.

• Leuk
Ik vind dat je een goed punt hebt. Pangen als je richt is alleen maar goed. Heb wel eens een discussie gehad (nou ja, hij met mij)dat ik tever weg stond om te pangen, dus toch maar even een salvo gegeven van een meter of 2 afstand. Hij vind het 6 meter. Weliswaar met mijn pistool met 200 fps maar even puntje gemaakt.

Tevens weleens mensen pang horen roepen zonder te richten, en bij navraag: om verwarring te zaaien. Dus met een friendly fire even gecorrigeerd.

En je moet mazzel hebben met je teams. Soms loopt het super en soms 'iets' minder.

• Leuk
klopt , ook voelt het zo onbevredigend dat pangen , ik dacht overigens dat ik mijn filmpjes al van de betreffende dag had verwijderd , het stond er nog op en zal hem zo even plaatsen voor de gein . :rolleyes:

Dat vind ik sowieso het grootste probleem van de vele spawnpoints all over the place bij balls & arrows. Niemand weet meer wie waar is en friendly fire is het resultaat.

• Leuk

dit is nu zo,n voorbeeld je hebt al snel een discussie , next time i wil draw ....... hahaha

op dit filmpje zie je al snel het probleem , als ik wel geschoten had was ik vast en zeker aangesproken dat ik te dichtbij het vuur opende ....
ach ja ...

op dit filmpje zie je al snel het probleem , als ik wel geschoten had was ik vast en zeker aangesproken dat ik te dichtbij het vuur opende ....
ach ja ...

Oftewel soms kan je het nooit goed doen en dat is vervelend maar de meeste mensen zijn even geïrriteerd op dat moment maar realiseren zich al snel als ze terug naar spawn lopen dat ze wel blij zijn dat je hebt gepangd en dat ze niet vol zijn geschoten met bb's. Meestal zijn dat ook de mensen die achteraf het ook nog even aangeven.

• Leuk
Jep... pangen blijft een gezeik. Helemaal zoals in het filmpje als je meerdere personen wilt pangen. Ik waag me er eigenlijk niet meer aan en laat ze dan liever langslopen. Heb geen zin in die discussies. Al te vaak geprobeerd, zelfs als je er twee wilt pangen krijg je standaard een discussie. Of mannetje twee denkt dat je zijn buddy twee keer pangt en hem niet gezien had, pangt vervolgens jou...

En natuurlijk de pang waar je verdekt opgesteld staat, twee mensen wilt pangen die je niet door hebben, en dus niet door hebben dat je hun pangt. Na twee keer pangen 1 body shot om ze door te geven dat zij de pineut zijn werkt dan meestal wel.

Op de Chambers introdag hebben we daarom ook een keer afgesproken op een gedeelte om de pang te laten zitten omdat het een chaos werd van alle pang's :p Iedereen was het er mee eens dus hebben we voor 5 minuten de pang regel gelaten voor wat hij was.

Wat dat betreft nog best een idee om een AEP of iets met een lage FPS te halen om binnen de 5 meter te kunnen schieten. Al weet ik niet wat de officiele regels daaromheen zijn.

• Leuk
Klopt Jan en Rebelattack weet je die glock 19 op 101 gas en dan zit ik net boven de 200 fps , denk ik uitermate geschikt voor dit soort situaties , waarom er nu een dikke streek onder mijn zin door loopt vat ik effe niet hahaha

Maar goed pangen das iets waar ik effe mee kap , beetje uitkijken waar je schiet en dan is er niks aan het handje .

robin

De pangregel is naar mijn weten meer een afspraak op de lokatie. Heb al eens tegen teams gespeeld die nooit pangden.

Dan zou je denken dat een orga zelf de regel kan stellen als bijvoorbeeld binnen x meter max xxx fps, of gewoon pangen in geheel schrappen.

Ben er zelf geen voorstander van om te pangen, zeker vanwege de discussies (je richtte niet op me, te ver, je zag me niet, blablabla) dus ik zou me er zeker in kunnen vinden.

En ik heb vaak last van aangeleerde reflexen dus schiet soms tegelijk met pangen en ben erg geneigd headshots te maken :(

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Robin2k7
Ik kan me helemaal vinden in jouw pang verhaal.
Vandaag bij RSL gespeeld en daar zegt Michel,de organisator,gewoon;"we hanteren hier geen pang regel".
Mocht iemand toch pang roepen dan is dat zijn eigen keuze en neem dan je hit en wees blij dat hij niet schoot op je.
Maar in principe gewoon schieten.
Nu kwam ik in een situatie terecht waar een tegenstander op mij af kwam lopen om een hek heen om mij met zijn pistool te raken en ik liep snel bij hem vandaan om de volgende hoek om te komen die 5 meter verder weg was van de hoek waar die tegenstander omheen zou komen.
Hij schiet en ik pang hem.
Hij mist mij maar hij neemt zijn hit niet.
Nu kan ik ook mis schieten als ik pang roep maar goed,dat was dus de afspraak niet.
Leuk detail; er stonden 2 marshalls bij te kijken.
Die hoefden niet in actie te komen want vlak na ons "incident" werd hij van 1 meter in zijn rug gepangd door een teamgenoot.
Maar goed,ik kan mij helemaal vinden in het laten vallen van de pang regel.
Ook al deed ik het zelf wel.:oops:

• Leuk
Bij de meeste indoor lokaties worden geen pang regels gehanteerd maar gaat men uit van het gezonde boerenverstand van de spelers. Tot nu toe bevalt mij dat heel goed. Nog weinig keren van echt dichtbij geraakt en iedereen gaat er sportief mee om als er toch een keer gepangd wordt.

Ik geef zelf de voorkeur aan de 'alleen pang als je iemand met gestrekte arm kunt aanraken' regel. Bij deze regel pang je alleen als je heel dichtbij iemand staat. Bij OfficeTwo hanteren ze dit ook en daar beviel het erg goed. Eén keer had ik een pang situatie waarbij ik een speler pangde die net om de hoek kwam. Vervolgens keek zijn maatje om de hoek en pangde mij, maar omdat ik nog steeds naar de deur keek, pangde ik hem op hetzelfde moment. Dus toen namen we beide onze hit. Uiteraard wel onder de vijf meter niet headshotten, dat is dan wel belangrijk.

Ik heb zelf ook al in een aantal pang-discussies gezeten en meestal neem ik vervolgens mijn hit gewoon, omdat ik er geen zin in heb. Ook als ik zelf het eigenlijk bij het rechte eind heb.

• Leuk
Ik geef zelf de voorkeur aan de 'alleen pang als je iemand met gestrekte arm kunt aanraken' regel.

Grappige regel, maar dan ben ik wel de underdog als ik weer tegen spelers als @Boudewijn speel aangezien hij dik 2 koppen groter is dan ik ben. Maar die afstandsindicatie is inderdaad wel een mooie. Bij airsoft inc is het 3 meter even uit mijn hoofd.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Jan