Te veel fps

Robin078

New Member
12 apr 2018
1
0
Trophies
1
Hallo, ik heb een specna sa-a01 aangeschaft die 410 fps schoot.
heb vervolgens een m90 veer er in gezet en schoot 310fps.
Maar wil het liefst rond de 330 a 340 fps zitten.
Met een m100 schiet ik 390 fps
En met een m95 schiet ik 375fps
Heeft er iemand een tip of een idee hoe ik hem rond de 340 fps krijg.

Welk merk veren heb je er bij gehaald? Normaal gesproken moet je met een m95 wel goed zitten. Nu zou je jouw m95 veer iets in kunnen korten. Stukje er af knippen en dan het uiteinde weer platbuigen. Daarna weer fps'en. Is ie nog te hoog, kunstje weer herhalen.

Ga ff langs Com-Bat in Geldermalsen. Die hebben een verentester en kunnen je op basis daarvan aan de juiste veer helpen.

Groet,
Peter

Hey! We hebben een speciaal topic waar je je kan voorstellen!

Verder over de veer! :) Je zou van je M95 veer een paar ringen kunnen afknippen en daarna mooi afwerken. Dan zou je makkelijk bij die 340 FPS kunnen komen, ik heb er alleen zelf geen ervaring mee. Dus hoe dat precies moet kan ik je niet vertellen! Zoals eerder gezegt maakt het uit welk merk je pakt, ik vertrouw meestal op dit topic van een ander forum!

http://www.airsoftsniperforum.com/43-longrange-aegs/6447-list-springs-vs-fps-output.html

Je sector gear short stroken met 1 of 2 tandjes en respectievelijk en dan de M100 erin zwieren.

of 310 accepteren als je je barrel e.d. niet heb geupgraded val 310 of 340 niet heel veel range and accuraatheid uitmaken

Laat ik beginnen met te zeggen dat je een verschil van 310 t.o.v. 330 niet zozeer zult merken. Echter, ik kan begrijpen dat je er graag naartoe wil.

Zelf zou ik me niet zozeer op de veer focussen; met je m90 zit je namelijk he-le-maal goed. Waar je zo’n 10-30 fps winst mee kunt halen is je Airseal; ga na waar je lucht verliest, en los dat op.

• Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Laat ik beginnen met te zeggen dat je een verschil van 310 t.o.v. 330 niet zozeer zult merken. Echter, ik kan begrijpen dat je er graag naartoe wil.

Zelf zou ik me niet zozeer op de veer focussen; met je m90 zit je namelijk he-le-maal goed. Waar je zo’n 10-30 fps winst mee kunt halen is je Airseal; ga na waar je lucht verliest, en los dat op.

Dit is zeker waar, goede shimming, perfecte airseal, fijngetunede hopup, eventueel tightbore barrel en zo kan je eventueel nog 10-20 FPS terugkrijgen indien dit nog niet gebeurd is (of meer afhankelijk van van hoe je airseal was). Ofja dat gok ik toch!