Technische vraag, Mb03 zwaar om aan te spannen, waarom?

arjanW

Member
1 jul 2014
8
0
Trophies
1

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug mijn sniper geupgrade. Toen der tijd heb ik mijn oude veer erin laten zitten en bleek hij 365 te schieten... niet aan de hand en alles was prima.. in de winter heb ik mijn sniper uit elkaar gehaald, nieuwe veer erin gestoken welke ik er bij had gekregen (M150 geloof ik) en hij blijkt nu een prachtige 496 te schieten.. nu is er 1 probleem, om mijn bolt naar achter te trekken en hem te spannen gaat dat met erg veel moeite. ik moet enorm hard trekken om de bolt helemaal naar buiten te trekken en hem dat aan te spannen. Dit is zo erg dat ik rond een uur of 2 met mn andere hand de bolt moest gaan aanspannen omdat mijn andere arm de kracht er niet meer voor had^^

Waar zou dit aan kunnen liggen? ik heb mijn internals allemaal ingespoten met van dat lubricant spul (even de naam kwijt) maar om 1 of andere reden blijft het dus erg zwaar gaan. Ik heb nog een andere sniper in mijn handen gehad die ook 495 schoot.. die ging de helft makkelijker.. Waar kan dit aan liggen? ik heb alles nieuw gekocht zoals jullie kunnen zien in bijgaande eerdere post 

http://www.airsoftclubnederland.nl/forums/#/discussion/226/upgrade-well-mb03c-sniper/p1

Als jullie vragen hebben laat het me weten, bedankt alvast!

Kort gezegd ligt het aan de veer. Hoe sterker, hoe meer kracht hij nodig heeft om aan te spannen.

Waarom een andere met 495 wel licht ging kan aan oa de volgende redenen liggen:

- Goede seal in het systeem, waardoor die sniper geen M150, maar bijvoorbeeld een M130 of M140 nodig had. Hierdoor een stuk lichter om te pullen.

- Het was een sniper op gas. Deze zijn aanmerkelijk makkelijker om aan te spannen, doordat je geen veer naar achter hoeft te halen.

Als je hem een keer uit elkaar haalt, kijk dan ook of de piston niet in de zuigerwand loopt te graven !

Ik heb er 1 geupgrade en die ging met terugduwen erg zwaar. Metalen piston schraapte in het metaal van de zuigerwand.  Heb ook een Dragunov met 160 spring, die werkt je hand kompleet naar de kl....te Oke oke hij schiet wel als een malle maar lekker soepel nee.