Thuis netwerk aanleggen

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
TOTAAL niet airsoft, maar wel technisch ;) 


In mijn huis heb ik loze leidingen. Deze wil ik voorzien van Ethernet/UTP kabels. Nou heb ik gister de eerste gedaan omdat ik het eens wilde proberen. UTP kabel gekocht, aan de router gehangen in de meterkast, door de leiding getrokken met trekveer, en op een UTP inbouw doos gemaakt. Dit laatste doormiddel van de standaard clip er af te knippen en de losse draadjes op de goede volgorde onder de schroefjes te klemmen van de inbouw doos. 


Achteraf las ik dat je dit soort dingen bezig met een stugge kabel kan doen, een switch en dan de UTP kabels (zachte kabels?) gebruiken om vanaf een wand punt naar een apparaat te gaan. 


Zitten hier nog voordelen aan van snelheid verbetering? Ik heb wel CAT 6 gepakt voor de kabels, maar kwam nog niet op de snelheid die ik zou willen. 


Stugge kabels mochten geen haakse hoeken maken, maar via de muur en meterkast ontkom je hier toch haast niet aan? Iemand hier kaas van gegeten? 
 
Als jij de kabels allemaal netjes hebt aangesloten. En goeie kwaleits kabels hebt, dan moet wel een aardige snelheid kunnen halen. Scherpe bochten en dikke of dunne kabel, scheelt allemaal wel iets, maar dat gaat je geen 50 % schelen.


En ja, dan gooi ik het toch even over een airsoft boeg, gewoon om dat het kan :D  Je kunt voor de airseal van je replica Cillinderheads met dubbele O-ringen gebruikten, Airnozzels met O-ringen en buckings en barrels met extra ringen om een betere seal te krijgen., hierdoor gaat je FPS omhoog, maar het is enkel voor de duurzaamheid en de laatste lootjes.. Je gaat er geen 100 FPS op vooruit in verhouding tot een correct functionerend standaard systeem.


Daarom heb ik dan ook het vermoeden, dat je ergens een connector niet goed hebt aangesloten, en deze dus op 4 van de 8 aders gaat lopen, dan haal je dus max +- 100 Mbit.


Als de snelheid die je haalt, ruim boven de 100 Mbit is (+ 15 MB / s), dan kun je die optie weer afstrepen.


Dan moet je gaan checken of alle moederborden / hardware 1 Gb ondersteunen, of mogelijk even overal de nieuwste drivers voor zoeken.


 


 
 
Evt alle contacten solderen. En idd controleren of alles de snelheid aan kan. Met een 10mb switch haal je geen 100mb netwerk
 
Allemaal gelukt ja? Je weet toch dat je mij moet bellen voor zulke zaken :D