Tippmann M4 bucking vraag

Bonaya

Well-Known Member
10 jan 2018
107
51
Trophies
6
Goedmiddag airsofters,

even een vraag over mijn Tippy. Laatst mijn innerbarrel vervangen door een Orga barrel. Het viel mij op dat de bucking (PDI w-hold) op deze barrel veel soepeler te plaatsen was. Het leek bijna alsof de bucking losjes op de barrel zat. Nu dacht ik, mocht ik een slechte airseal hebben, merk ik dat wel bij het afstellen van de fps.

Gisteren dus mijn fps omhoog geschroefd. Consistent tussen de 345 en 355. Lijkt nauwelijks sprake te zijn van een slechte airseal, maar toch blijf ik mijn twijfels houden hierover. Ik heb helaas nog geen mogelijkheid gehad om longrange mijn hop-up af te stellen, dus dit zal pas de dag van airsoften plaats kunnen vinden.

Kan het zijn dat ik straks te maken krijg met slechte grouping/accuracy door de toch wel losse fit van de bucking, terwijl de fps wel gewoon consistent is? Kan ik dit van te voren al voorkomen door een teflon tape mod te doen, en zo ja, moet dan de fps weeral afgesteld worden hierna?

Thanks alvast :)
 
Bij mijn AEG's doe ik eigenlijk standaard een teflon mod op de bucking, gezien het nooit kwaad kan als je het goed installeert. Ik weet dan weer niet hoe het zit met de tippmann maar als je fps consistent is je geen rare fps drops hebt en geen andere rare dingen dan zal de bucking strak genoeg op de barrel worden gedrukt door de hop up chamber.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bonaya
Ik neem gewoon teflon tape mee naar de skirm en doe het ter pleke mocht het nodig zijn :) Laat ik hem gewoon opnieuw fps testen. Makkelijkste manier om dit op te lossen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Nog een laatste vraag. De Orga barrel heeft de functie om je bucking 90 graden te draaien en deze als flathop te gebruiken zonder enige aanpassingen aan je bucking. Is dit veel beter? Het lijkt namelijk alsof deze setup niet werkt met mijn PDI w-hold. De normale setup (geen 90 graden draaien) past de bucking dus wel gewoon goed..
 
Ik heb even zitten kijken , wil je deze bucking wel hebben ? ik zou gewoon een G&G green bucking gebruiken die geven doorgaans de beste resultaten zelf gebruik ik de Madbull red shark bucking werkt ook super , is vooral een goed wapen tegen dubble feeding .En werken inderdaad super als instant flathop op de orga barrel . heb die loop ook .

Verder is het wellicht een goed idee om je aan te sluiten bij deze groep : https://www.facebook.com/groups/137168833315848/
Dan krijg je ook meer antwoord op je vragen omdat ik denk 80% hier meer ervaring heeft met AEG . (denk ik hoor)

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: Bonaya
Geen ervaring met tippmann dus ga geen concrete antwoorden geven, maar een G&G green of prommy purple is iig een goede voor flat hop, terwijl de PDI hier totaal niet om bekend staat, daarbij moet je dan ook een flat nub gebruiken weet alleen niet welke hop up mod je hebt geïnstalleerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Bonaya
Ik heb even zitten kijken , wil je deze bucking wel hebben ? ik zou gewoon een G&G green bucking gebruiken die geven doorgaans de beste resultaten zelf gebruik ik de Madbull red shark bucking werkt ook super , is vooral een goed wapen tegen dubble feeding .En werken inderdaad super als instant flathop op de orga barrel . heb die loop ook .

Verder is het wellicht een goed idee om je aan te sluiten bij deze groep : https://www.facebook.com/groups/137168833315848/
Dan krijg je ook meer antwoord op je vragen omdat ik denk 80% hier meer ervaring heeft met AEG . (denk ik hoor)

Robin

Rijd vanmiddag wel even langs de airsoftwinkel hier op de hoek. Zullen wel een G&G Green hebben liggen. Zit ook een karwei naast dus kan ik mooi teflon tape halen ook :).
Ben overigens al lid van die Facebook groep. Heb daar dezelfde vraag gesteld, maar kreeg eigenlijk niet zoveel respons, vandaar dat ik het hier ook maar gewoon probeerde! Die facebookgroep zegt daarnaast dat de PDI W-hold perfect is met de Orga barrel (de "search range test" komt op 9/10), maar ga toch de G&G green proberen omdat deze over het algemeen toch "bekender" is binnen de tippmann gebruikers, zeker de flathoppers.

Geen ervaring met tippmann dus ga geen concrete antwoorden geven, maar een G&G green of prommy purple is iig een goede voor flat hop, terwijl de PDI hier totaal niet om bekend staat, daarbij moet je dan ook een flat nub gebruiken weet alleen niet welke hop up mod je hebt geïnstalleerd.

Heb een flat hop TDC mod (Tony Taff) erin zitten, dus zal geen problemen moeten opleveren :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ah okey dan moet het wel goed komen, je kan ook meteen van dat spul meenemen om een S-hop te proberen of gewoon wat siliconen slang halen en R-hop proberen :p. Teflon tape, mooie naam voor iets wat niet eens een plakkende laag heeft XD.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bonaya
Ah okey dan moet het wel goed komen, je kan ook meteen van dat spul meenemen om een S-hop te proberen of gewoon wat siliconen slang halen en R-hop proberen :p. Teflon tape, mooie naam voor iets wat niet eens een plakkende laag heeft XD.

Als ik toch bezig ben, waarom ook niet haha. Geen idee wie de naam "tape" eraan heeft gegeven, maar aan de andere kant, hoe noem je het anders? Teflon band? :p
 
Tape hoeft niet per definitie niet een plakkende laag te bevatten. Een Cassette bandje word ook tape genoemd bv.

Ontopic : ik zou geen prommy purple bucking pakken. Ik had er heel erg dubbel feeds mee omdat de lips te zacht waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Prommy purple wordt veelal afgeraden door de tippman owners group. Dus denk dat je hier gelijk in hebt :D Had helaas gisteren geen mogelijkheid om langs de airsoftshop en karwei te rijden, komt dus vanmiddag of morgen pas!

Laat wel even hier weten of het gelukt is en of het bevalt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Net alles toegepast en is weer perfect nu. Makkelijkste mod die ik ooit heb gedaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Haak ff in op t Topic omdat ik t onnodig vind om een nieuw topic hier voor aan te maken: Zelf ook een orga barrel, als ik mn bucking 90 graden draai moet ik dan nog steeds s/r-hoppen? Of volstaat de tony hop up mod?
 
TTF mod is flathop. In combinatie met de 90 graden gedraaide bucking volstaat die meer dan prima. Je kan eventueel nog s/r hop toepassen, maar dat gaat de prestaties echt niet aanzienlijk verbeteren imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7