Tips voor aankoop

Bakkerweerd

Member
24 feb 2016
9
0
Trophies
2
Voor aankomende week wil ik mijn eerste replica aan gaan schaffen om deze voornamelijk indoor te gebruiken.

Het betreft de cyma cm049j smg replica bij gunfire

Op het gebied van de technische vlakken ben ik nog helemaal nieuw bij de replica's.

Graag zou ik met het aanschaffen hiervan er meer kennis van willen op doen, en het misschien in de toekomst het upgraden hiervan.

Mijn vraag voor nu was of er nog dingen waren die misschien handig zijn om er gelijk bij te bestellen. Of andere handige tips ook altijd welkom natuurlijk.

Uhm ik zou aanraden om een 041J te halen ipv de 049J vanwege het feit dat een EBB gewoon niks toevoegt behalve extra stress op je gearbox. Voor de rest zijn goede/extra batterijen (IMO Lipo's) en een goede oplader belangrijk.

Oke bedankt voor de tip, zo had ik er zelf nog niet overna gedacht..

Voor het verhaal van de lipo's neem ik aan dat ik niet een al te zware moet nemen voor zover ik heb gelezen aangezien het geen hele zware aa is.

Voor de lader ben ik even op zoek gegaan en de imax b6 kwam wel als een goeie betrouwbare lader naar voren.

Zware lipo? Meer mAh is altijd beter en op een stock replica neem je over het algemeen een 7.4V. IMAX B6AC is een prima oplader probeer alleen wel een echte te vinden want er zijn ook een hoop clones op de markt.

Hey, let wel dat je met een cyma een hit of miss hebt omdat ze soms nog al wat kwaliteit issues kunnen hebben.
De range en vooral de groupings laten zich soms ook te wensen over.

Voor 144 euro heb je voor de 041j een mooie full metal body en gearbox, maar stop er een goede barrel met hop up in en dan heb je een mooie.

Wat ik met een cyma ook meteen zou doen is de gearbox openhalen en al die chineze snot wat hun vet noemen eruit schrapen.
Maar als je bij gunfire besteld en je kiest de free downgrade dan doen ze dat voor je !

Bedankt voor het meedenken,
Heb je nog suggesties voor welke barrel en hop up ik het beste kan bestellen voor de replica?

Ik laat de replica inderdaad wel downgrade, en had ook al gelezen dat ze hem dan nog even helemaal goed nakijken

Een makkelijke upgrade is een flathop icm een goede inner barrel.

Prometheus purple bucking en maple leaf flathops zouden goed samen moeten gaan. Qua barrel zou je er een madbul in kunnen zetten of wat duurder een prometheus 6.03.

Maar dan zit je totaal al weer tegen de 100 euro aan.

Bedankt voor de technische ondersteuning.
Ik ben nog helemaal niet zo thuis in het sleutelen en upgraden van een replica,
dus daarom echt top dat er zo'n forum is waar je al je vragen kwijt kan.:)

Ik ben op internet gaan zoeken en kwam bij skrimshop.nl alles tegen wat ik denk nodig te hebben.
Ik ben maar van de iets duurdere barrel uitgegaan omdat ik het dan ook wel gelijk goed voor elkaar wil hebben.

http://www.skirmshop.nl/nl/prometheus-purple-bucking.html

http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-macarone-flathop-bucking-50.html

http://www.skirmshop.nl/nl/prometheus-603mm-eg-barrel-110mm-mp5k.html

Als ik iets mis corrigeer aub

Je hebt nu 2 buckings in je lijstje en geen nub. Dit is een nub:

http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-omega-nub-tensioner.html

De prometheus purple bucking moet je zelf nog bewerken, dus als je het jezelf makkelijk wil maken haal je de maple leaf nub, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Daarnaast zou ik controleren of je de goede lengte van inner barrel hebt gepakt. Volgens mij hebben normale MP5's een barrel van ong 220 mm, en de K versie de kortere 110 mm barrel.

Die maple leaf bucking met nub is erg goed en daarmee haal je een hoop meer range uit je replica :3

• Leuk
Waarderingen: Bloodfoxx
Als ik je 1 tip mag geven: ga niet gelijk upgraden ;)

Speel eerst een skirm met je replica stock. Zo weet je hoe die performed en waar aangesleuteld moet worden. Wanneer je weet waar de issue's zijn kan je gericht gaan upgraden.

Ik heb mijn oude AEG ook gelijk geupgrade en dan "zie" je de verbetering niet t.o.v als die stock is... Het leuke aan upgraden vind ik de verbetering die je na de hand ziet :)

Ik zou ook niet direct upgraden, maar om een andere reden:

Upgraden/ techen is moeilijk.
Als jij de eerste keer je replica uit elkaar haalt doe je daar gewoon heel lang over. Een gearbox is een hoop onderdelen die er allemaal weer goed moeten inkomen, plus je hebt diverse veren om mee te worstelen. Kortom, een hoop werk en vooral stress voor iemand die er nog niet zo mee bekend is. Daarom zou ik aanraden om het eerst te oefenen op een replica die minder belangrijk is, een tweedehandsje bijvoorbeeld.
Iets dat je niet morgen of over een week voor een skirm nodig zou hebben, maar waarvan het niet erg is als die niet werkt of als je er iets kapot aan maakt.

Mijn Replica is binnen:)
Alles zat netjes verpakt en is keurig afgeleverd.
Ze hebben de replica bij gunfire verlaagd en de fps wat op het papier staat is gemiddeld 354, doen ze bij een skirm moeilijk als hij 4 te hoog is?
Zo ja, hoe kan ik dit verlagen?
Ik had bij gunfire ook magazijnen gezien voor de mp5 van cyma alleen deze waren uitverkocht.
Heeft iemand hier een alternatieve mogelijkheid voor zoals een anders merk magazijnen wat er ook goed in past.

Uhm nou ja ik wil je aanraden om de fps de volgende keer iets lager te laten zetten gezien je dan bij een uitschieter niet erover gaat maar gezien de limieten in Nederland op 360 staan en ze in Belgie op 350 staan maar met een marge van 10 FPS, dus in essentie voor beide een 360 FPS limiet. Oftewel je zit gewoon nog onder het FPS limiet.

Mijn Replica is binnen:)
doen ze bij een skirm moeilijk als hij 4 te hoog is?
Zo ja, hoe kan ik dit verlagen?.

Ja 1fps te hard is al genoeg om niet mee te mogen doen.
Je kan er een andere veer inzetten om de fps te verlagen. Of de huidige veer knippen, dit zou ik alleen doen als je weet waarmee je bezig bent.

Je kunt de FPS verlagen, door de veer een paar dagen gespannen weg te leggen... Dit werkt vaak maar voor een 10 tot 20 FPS, dus probeer dit niet voor replica's die 380 FPS schieten. Want dan word je op een skirm geheid geweigerd.

De veer kan je spannen met de replica in elkaar, en wel op de volgende manier.
**haal het magazijn uit de replica **
Sluit de accu even aan.
Set de replica op auto.
Haal nu heel kort de trekker over. (richt nergens op, hooguit een kussen of papier doos, er kan nog een BB in de loop zitten)
Herhaal dit tot dat je de gearbox hoort draaien, maar niet de knal van de piston hoort.
De veer is nu gespannen.
LAAT DE REPLICA OP AUTO STAAN (sommige replica's ontspannen bij safe!).
Dan kan je de accu er weer afhalen.

Probeer na dag of 3 de replica weer te chroën.

Wel klein aandachtspuntje, de veer kan naar het gespannen weg leggen zijn kracht langzaam weer deels terug krijgen.

Misschien is het daarom handig, om de replica eerst met gespannen veer weg te leggen, en dan na die x aantal dagen een paar magazijnen weg tikken. Dan krijg je naar een 300 bbs een betrouwbaardere fps meting.

Probeer dus niet precies op 35X fps te blijven hangen want dan kan je een keer teleurgesteld worden bij een fps test. En 10 FPS verschil ga je echt niet merken in je bereik.

Bedankt voor de tip, ik ben er meteen mee aan de slag gegaan en volgens mij is het gelukt. Ik heb alleen geen meter of iets om te kijken wat over een paar dagen mijn fps is.
Ook vroeg ik me af of ik een hele dag kan skirmen met de standaard accu die erbij zit, en hoelang het ongeveer duurt voordat deze helemaal is opgeladen.
En ik zou graag een paar extra magazijnen willen halen alleen kan er niet over uit komen welke. Het liefst wel mid caps.
Ik vroeg me ook af of de aansluiting op mijn replica voor de accu het zelfde is als ik met een lipo zou willen spelen aangezien er nu een ni-hm bij zit.

Bedankt voor de tip, ik ben er meteen mee aan de slag gegaan en volgens mij is het gelukt. Ik heb alleen geen meter of iets om te kijken wat over een paar dagen mijn fps is.
Ook vroeg ik me af of ik een hele dag kan skirmen met de standaard accu die erbij zit, en hoelang het ongeveer duurt voordat deze helemaal is opgeladen.
En ik zou graag een paar extra magazijnen willen halen alleen kan er niet over uit komen welke. Het liefst wel mid caps.
Ik vroeg me ook af of de aansluiting op mijn replica voor de accu het zelfde is als ik met een lipo zou willen spelen aangezien er nu een ni-hm bij zit.

http://www.taiwangun.com/en/aeg-mid-cap/magazine-mid-cap-for-mp5-long-cm?from=listing&campaign-id=19 Tada :D. Hier zijn ze iig te halen en kosten praktisch niks. Standaard batterij kan je een eind komen maar of je er een hele dag mee red weet ik niet gezien ik zelf nooit NiMH's heb gebruikt. Je replica bezit nu een Tamiya aansluiting, de meeste 7.4V lipo's komen ook met een tamiya, maar let er gewoon op als je er een aanschaft meestal staat het wel aangegeven, zeker op hobbyking wat praktisch de beste plek is om lipo's te kopen.

Fijn om te horen dat het gelukt is met het spannen van de veer!

Met accu's blijft het een kwestie van proberen hoe lang hij mee gaat. Iedereen heeft zijn eigen speelstijl en BB verbruik. Daarbij hoort ook een eigen accu verbruik.

Voor de aansluiting heeft rebel gelijk. Even kijken bij de bestelling of de aansluiting matcht met de Tamiya die je hebt.

Zelf heb ik mijn Mp5 magazijnen (voor mijn ICS) bij unit13 vandaan. Maar die zijn van begadishop.eu. Waar je ze ook rechtstreeks kunt bestellen. Deze passen bij mij prima.