Tips voor de eerste keer

9 aug 2017
7
3
Trophies
3
Hallo allemaal,

Mijn naam is Mike van Rosmalen, ik ben 24 jaar oud en woon in Rosmalen (NB).
Ik heb pas samen met mijn vriendin een huis gekocht en we zijn nu lekker aan het verbouwen.
(misschien niet het perfecte moment om te beginnen met airsoft maar je leeft maar een keer toch?)

Al langer ben ik geïnsereerd in airsoft, alleen heb ik hier NOG nooit iets mee gedaan;).
Een aantal keer heb ik al met vrienden paintbal gespeeld, alleen waren deze vrienden niet allemaal even gemotiveerd en fanatiek.

Voor mijn eerste skirmish oftewel mijn ontgroening zou ik graag een keer met een team mee willen, Is er toevallig een team of groep die mij een keer op sleeptouw willen nemen?
Na het forum een beetje door te hebben gelezen heb ik besloten dat ik voor de eerste paar keren het meeste van mijn gear ga huren. Ik ben van plan om dan te gaan voor het elite pakket (of dergelijke), is er met deze gear fatsoenlijk te spelen en is dit dan in grote lijnen te vergelijken met het spelen in eigen gear?

Ik ben dan van plan om bijna alles te huren maar een eigen bril en masker lijkt mij zo ie zo het fijnste. Omdat in mijn ervaring met paintbal de ‘’standaard’’ maskers snel beslaan en het zicht zeer snel minder word. Valt dit wel mee of raden jullie mij aan om voor een paar tientjes eigen spullen te kopen?

Ik hoor graag van jullie,

groetjes Mike
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hallo allemaal,

Mijn naam is Mike van Rosmalen, ik ben 24 jaar oud en woon in Rosmalen (NB).
Ik heb pas samen met mijn vriendin een huis gekocht en we zijn nu lekker aan het verbouwen.
(misschien niet het perfecte moment om te beginnen met airsoft maar je leeft maar een keer toch?)

Al langer ben ik geïnsereerd in airsoft, alleen heb ik hier NOG nooit iets mee gedaan;).
Een aantal keer heb ik al met vrienden paintbal gespeeld, alleen waren deze vrienden niet allemaal even gemotiveerd en fanatiek.

Voor mijn eerste skirmish oftewel mijn ontgroening zou ik graag een keer met een team mee willen, Is er toevallig een team of groep die mij een keer op sleeptouw willen nemen?
Na het forum een beetje door te hebben gelezen heb ik besloten dat ik voor de eerste paar keren het meeste van mijn gear ga huren. Ik ben van plan om dan te gaan voor het elite pakket (of dergelijke), is er met deze gear fatsoenlijk te spelen en is dit dan in grote lijnen te vergelijken met het spelen in eigen gear?

Ik ben dan van plan om bijna alles te huren maar een eigen bril en masker lijkt mij zo ie zo het fijnste. Omdat in mijn ervaring met paintbal de ‘’standaard’’ maskers snel beslaan en het zicht zeer snel minder word. Valt dit wel mee of raden jullie mij aan om voor een paar tientjes eigen spullen te kopen?

Ik hoor graag van jullie,

groetjes Mike


Welkom!

Ik ga zondag met 3 vrienden (die al langer airsoften) en 5 intro's naar balls & arrows (lelystad). Als je wilt kan je aanhaken en nemen we je op sleep touw ;)

De huurkitjes zijn "ok". Echter als je zelf een replica aanschaft t.z.t zal die out the box beter schieten dan een huur setje. Verwacht ongeveer 30m dat je zal halen als je gaat huren.

Het beslaan van brillen is bij airsoft ook een probleem bij sommige mensen. Er zijn brillen die niet beslaan maar die zijn wat duurder. Zelf gebruik ik een bril van taiwangun die werkelijk nog nooit is beslagen. Was een euro of 30 uit m'n hoofd. Verder kan je een mesh mask kopen voor een paar euro om je tanden te beschermen. Je kan ook een sjaal gebruiken of een box bitje, van beide ben ik zelf geen fan.
 
Welkom!

Ik ga zondag met 3 vrienden (die al langer airsoften) en 5 intro's naar balls & arrows (lelystad). Als je wilt kan je aanhaken en nemen we je op sleep touw ;)

De huurkitjes zijn "ok". Echter als je zelf een replica aanschaft t.z.t zal die out the box beter schieten dan een huur setje. Verwacht ongeveer 30m dat je zal halen als je gaat huren.

Het beslaan van brillen is bij airsoft ook een probleem bij sommige mensen. Er zijn brillen die niet beslaan maar die zijn wat duurder. Zelf gebruik ik een bril van taiwangun die werkelijk nog nooit is beslagen. Was een euro of 30 uit m'n hoofd. Verder kan je een mesh mask kopen voor een paar euro om je tanden te beschermen. Je kan ook een sjaal gebruiken of een box bitje, van beide ben ik zelf geen fan.


Dankjewel voor het reageren en de uitnodiging.

Ik had niet verwacht zo snel al te kunnen beginnen. Helaas kan ik aankomende zondag niet aangezien mijn oma al weer 89 jaar word.

Nu heb ik even om al vast iets te gaan zoeken qua bril en dergelijken. Ik zou graag een volgende keer wel mee gaan.

Alle tips zijn altijd welkom.

Groetjes mike
 
Welkom op het forum!

Ik zou zeggen, hou het Skirm gedeelte op het forum in de gaten.

Daar staan alle skirms vermeldt en er zijn er zat met mogelijkheden qua huurkitjes etc.
 
Voor een overzicht van bijna alle skirm evenementen, ga even naar de NABV site en kijk bij het kopje Evenementen.
Niet alles staat hier bij maar meeste dus wel.
Zo ben je dus niet afhankelijk van de mensen hier met waar je naar toe moet.
Maar is natuurlijk wel makkelijker en gezelliger en nemen de mensen van dit forum je graag op sleeptouw. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mike van Rosmalen
Welkom op het forum. Zelf ben ik begonnen met een standaard setje met een pet, goggle en een masker.

ABS1CZ.jpg


Zo iets. Is nog geen 5 tientjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mike van Rosmalen
Welkom op het forum. Zelf ben ik begonnen met een standaard setje met een pet, goggle en een masker.

ABS1CZ.jpg


Zo iets. Is nog geen 5 tientjes.

Dankjewel voor de reactie.

Ik ben naar een soort gelijke setje aan het zoeken nu.

En hoop over een aantal weken mijn eerste skirm te gaan spelen.

Heb er zin in!!!:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Xandor
Welkom!

In het skirms gedeelte op ons forum zie je ook naar welke skirms mensen op het forum gaan. Dan kan je vaak ook aanhaken.
 
Hey! Leuk om te zien dat er iemand uit de buurt op het forum erbij komt :) Ik kom zelf uit Uden, dus redelijk dichtbij. Ik heb zelf altijd het probleem dat ik geen eigen vervoer heb, misschien dat we voor een aankomende skirm iets kunnen afspreken. Om samen te rijden, en misschien op goed overleg dat je een replica kan lenen of andere spullen. Kan weer wat schelen in de kosten bij een skirm zelf! Als je interesse hebt stuur maar even een PB en dan kunnen we misschien iets vinden :)

Edit: Zie net dat dit op 16 augustus geplaatst is, dus niet heel nieuw meer xD Maar misschien toch handig.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Camilo