TM 50rd ex mag voor Glock problemen

Bax

Well-Known Member
10 apr 2018
211
176
Trophies
13
Yooo,

Ik heb laatste een Glock18 replica gekocht en daarbij zat een TM mag. Geen problemen mee gehad en het bijvullen van het gas gaat prima. Nou kreeg ik vandaag een paar (gloednieuwe) TM 50rd Ex Mags binnen en bij het gas bijvullen spuit er gelijk gas uit. Hij lekt niet maar bij het vullen spuit het gas er tussenuit. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen? Ik heb mn bus met gas er echt recht boven hangen en duw ook precies zoals ik bij andere mags zou doen, waar ik zonder problemen kan vullen.

Alvast bedankt!
 
De magazijnen van TM hebben geen rubberen ring bij de vulnippel, en metaal op metaal lekt altijd. Daar kun je niks aan doen, behalve zelf een rubberen ring plaatsten (in sommige magazijnen passen die van aanstekers heel mooi ;).)
 
Dat gas lekken is geen gas lekken, maar lucht die uit je mag wordt gespoten door het vloeibaar gas (dus meer gas in je mag). Er gaat wel een beetje gas mee uit, maar je mag komt voller te zitten. Je zou een rubbere oring erin kunnen doen, maar dan bevat je mag minder gas ;)
 
Kun je dat soort ringetjes ergens makkelijk krijgen?

@Henny_495 ik snap opzich wat je zegt hoor, maar ik vind het wel super hinderlijk. Je kan zo ook niet horen wanneer je mag een keer vol is. Dan maar ietsje minder gas en wat meer lucht, maar dan wel zeker weten dat hij vol zit.
 
Dat is idd de tm magazijnen. Ik had als eerste replica ook een glock met 1 tm magazijn en 1 we magazijn. En die we magazijnen is upvullen en als tie vol is dan kom er gas mee (wit en koud). Tm magazijn dan komt tijdens opvullen continue lucht uit en na een seconde of 5 (bij een leeg magazijn) komt er gas mee en stop je. Is even wennen maar kan je weinig mee