TM MK23 of SIG P226?

ChaoSState

Well-Known Member
12 jan 2016
1.374
955
Trophies
21
Ik ben aan het zoeken naar een sidearm dat ook in de winter werkt. CO2 is dan normaliter je vriend, maar om daar een pistool in te zoeken dat geen 400+ FPS schiet en een goede range heeft is erg lastig.

Op internet heb ik verschillende reviews gelezen over de TM Mk23 NBB en de TM SIG P226. Beiden komen er erg goed uit, maar wat ik niet zo snel kan vinden is of ze ook goed werken bij koud weer.

Heeft er iemand ervaring met één van deze modellen, en dan met name met koud weer? Of is alles wat TM maakt goed te gebruiken bij lage temperatuur?

Ik zou toch voor de zekerheid CO2 aanraden. De KWC 1911 modellen (daar heb ik er één van) zitten prima onder de 360 fps (zo rond de 330) en hebben daarnaast een lekker harde kick. Daarmee weet je zeker dat je geen problemen gaat krijgen met onderdruk in de kou.

TM Mk23 NBB is een leuk ding, ik heb de STTi kopie ervan. Heel stil en super efficient, schiet zo'n 175 BBs op één lading gas. Nadeel is wel de extreem lange (double action) trigger pull. Misschien is de TM versie daar beter in maar ik ben er niet zo'n fan van.

Misschien kan iemand anders een advies geven maar ik denk dat je bij de P226 uitkomt bij Nuprol 3.0 en bij de Mk23 op Nuprol 2.0 of misschien toch ook Nuprol 3.0.

• Leuk
Waarderingen: ChaoSState
Ik ben super eigenwijs geweest en heb voordat iemand hierop ook maar reageerde een TM P226 E2 besteld. Volgens mij heeft @Sander ook zo'n eentje en heeft die al meerdere malen gepost dat hij er geen last mee had bij de kou.
En deze schijnt nog weer 20% efficiënter te zijn met gas dan de gewone P226.

En KWC ga ik zeker onthouden, want er moet ooit nog eens een 1911 in de collectie komen.

• Leuk
Waarderingen: Jorst en Sander
@Foodie88 de TM heeft ook een langere trigger pull maar ik was eigenlijk er heel snel aan gewend, het is even wat anders je vinger plaatsen, onder het mom van het hefboom effect. Gebruik zelf 144a, Nuprol 2.0 wil ook wel gebruiken, maar 3.0 zeggen de meeste dat het te krachtig zou zijn voor de TM NBB.

Ik gebruik trouwens abbey predator (de rode fles) of nuprol 2.0 en zelfs rond het vriespunt nergens last van. Nou klap ik ook niet 3 magazijnen binnen 5 seconden leeg. Maar een magazijn redelijk snel leeg is geen probleem.

• Leuk
Waarderingen: ChaoSState