Tokyo Marui (Hulp nodig van mensen met deze replica's)

John Snow

Well-Known Member
24 jul 2015
49
6
Trophies
4
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe side-arm replica te gaan halen, alleen kan ik maar niet kiezen. Ik ben geïnteresseerd in een aantal replica's van de merken die ik hierboven heb benoemd.

Tokyo Marui Hi Capa 4.3

Tokyo Marui hi Capa 5.1

Tokyo Marui P226

Tokyo Marui Glock 17/19

KWA M1911 IV

KWA USP (Compact)

Nu heb ik al tientallen reviews bekeken van deze replica's, alleen krijg ik de keuze maar niet gemaakt. Tokyo Marui heeft zieke range, veel upgrade/spare parts, en hebben goede gas-efficiency (Kijkend naar mijn TM 5-7). KWA aan de andere kant heeft een metalen body, schiet goed direct out of the box en met zn NS2 gas system heeft hij ook een prima gas-efficiency.

Nu vind ik het plastic op mijn 5-7 niet heel fijn aangezien ik er geen greengas mee durf te schieten. Met de metalen bodys van KWA totaal geen probleem zijn.

Wat is jullie meningen over deze merken en welke van de 6 zouden jullie mij aanraden?

Ik zou persoonlijk gaan voor een TM.
Welke je dan wil zou ik baseren op welke jij het mooiste vind, of misschien kijken welke de meeste BBs in een magazijn hebben.

TM G18 kan ook nog Full auto. Dat kan nog een keer handig zijn als je in dicht begroeide bosjes rondloopt.

Tokyo Marui, eender welke maakt niet zoveel uit. 

De door jou opgenoemde modellen schieten allemaal probleemloos op green gas. (alleen maakt TM geen G19, daarvoor zul je er een aftermarket slede op moeten zetten) 

Wil je ze standaard laten? of wil je er later ook nog wat aan knutselen?

Ik heb toenet wat extra informatie gevonden over de TM Hi capa 5.1. Ik heb gelezen dat deze een aluminium lowerbody heeft en een plastic slede. Verder heeft deze super veel upgrade parts, onder andere een aluminium slede.

Ik ben van plan mn side-arm replica in het begin nog stock te laten, maar later wel flink te gaan upgraden.

Ik heb even rond zitten kijken en toch blijf ik bij het vertrouwde Tokyo Marui. Echter zit ik te twijfelen tussen twee verschillende ontwerpen: Glock 17 en de Hi Capa 5.1.

Hebben mensen deze zelf, wat vinden jullie er van, kunnen ze beide greengas aan of moet ik toch blijven bij het abby 134a gas?

Ik ga waarschijnlijk voor één van de twee kiezen omdat er een grote range is aan upgrade parts. Hoewel ik het liefst een full metal pistol wil, vind ik de metalen upgrade parts het waard om toch voor een TM te kiezen over de KWA.

Beide modellen kunnen green gas aan. Bij de G17 van marui is het zwakke punt de plek waar de schroef van het inner frame aan het outer frame wordt bevestigd. Dit kan na verloop van tijd breken. Echter gebruik ik mijn (geupgrade) glock best veel en heb nog geen schade gezien. Mocht het kapot gaan is het echter makkelijk op te lossen door het aanschaffen van een guarder frame, deze heeft dat punt verstevigd.

Voor beide modellen is inderdaad een heel gamma aan upgrade parts te krijgen. Omdat de Hi Capa zeer populair is onder de race schutters zul je veel Hi Capa after market parts vinden die daarop gericht zijn en minder parts die gaan voor de tactical look. Bij de glock is het precies andersom, veel parts voor de tactical look en minder voor de race gun versie. 

Ik heb nu twee glocks geupgrade en een 1911 (intern 95% indentiek aan hi capa) en ik moet zeggen dat de glock een simpeler ontwerp is dan de 1911, echter is de 1911 wel iets makkelijker om mee te werken. 

Ik heb de standaard 1911 versie, dus geen high capa.  Maar deze bevalt prima.

Ook de Glock wordt behoorlijk veel voor IAPS gebruikt,maar de 1911 wint het in de sector toch met een volle lengte.Ik heb ze alle twee .Hoewel ik vroegah voor IPSC een opgevoerde Springfield 1911 45 ACP gebruikte en de Glock eigenlijk net beschikbaar was,was het toen al duidelijk dat deze een geduchte concurrent in lichte klasse zou worden.Nu heb ik ze in airsoft,en moet zeggen dat de Glock inderdaad prettiger/beter handeld dan de 1911.Zit zelfs te kijken voor toeters en bellen voor de plastic Oostenrijker.

@Oddball, wat voor upgrade parts heb je en waar kun je deze kopen? Ik wil namelijk rond de kerst een nieuwe slede er op zetten, maar dan kan ik alvast rondkijken.

Ik neem aan dat je de glocks bedoeld, de onderdelen hiervoor heb ik van verschillende online shops:

Bunny workshop (HK)

CRW airsoft (HK)

impulse101 (JP)

Tokyo model company (wat ondanks de naam een Hong Kong shop is)

Boom Arms (HK)

Qua internals is het voornamelijk spul van Guns Modify (blow back housing, reinforced nozzle, zero hammer set, slide lock, slide catch, trekker) van UAC heb ik de trigger bar. In het kort de internals van UAC en GM doen hetzelfde en zijn ook vandezelfe kwaliteit (uitstekend) Reden waarom ik voor een Guns Modify blowback housing heb gekozen is omdat deze verwisselbare backplates heeft. Inner barrels van PDI. Laylax spring guide. (en in een later stadium wil ik op al mn magazijnen nog laylax gas routers plaatsen)

Qua externals: Een guns modify slede en op de andere glock een slede van detonator. Andere merken om naar te kijken zijn Prime en Nebula. Guarder is goed als je je frame wilt vervangen maar hun sledes hebben geen goede reputatie, hetzelfde geldt voor Ace One Arms (echter schijnen beide merken wel hun kwaliteit steeds verder te verbeteren.)

Wow, veel informatie waar ik heel veel aan ga hebben! Ik had ook wat informatie gevonden op een forum over welke merken nou goed/redelijk/slecht zijn. 

http://www.airsoftcanada.com/showthread.php?t=140496

Kun je misschien ook foto's maken van je glocks? Waar heb jij je glocks gehaald?

In iedergeval bedankt! Hier kan ik weer een tijdje mee vooruit.

@Michiel Wat voor een heb je? Van TM? Foto's?

Als degene met First-Dips er toch niet meer geinteresseerd in is, hoor ik het graag.

@Oddball Ik zit nog te twijfelen tussen een G17 en een G18C.. De G17 heeft wat meer slides zover ik zo kan zien.. 

Weet jij of de g18c ook een wijde range aan upgrade parts heeft?

G18c heeft zeker ook upgrades, de meeste G17 parts passen ook op een G18. Echter brengt full auto met alu slede wel echter ook een verhoogde slijtage met zich mee. Ik denk niet dat dat het hebben van een full auto optie waard is (zowiezo vindt ik full auto pistolen al belachelijk)

Oh, en voor wat het waard is:

Volgens mij kun je met een guns modify G18 blowback housing vrijwel elke G17 slede op een G18 zetten. De switch om te wisselen tussen full en semi verhuist dan naar  de interne achterkant van de slede, direct onder de rear sight. (Kun je dan omzetten terwijl je de slede naar achteren trekt)

Dat is ook zeker waar, echter kan ik nergens een redelijke betaalbare TM G17 vinden aangezien de Glocks tegenwoordig moeilijk binnen Europa komen (ivm invoerrechten etc., dit hoorde ik van een website-eigenaar).

Een G18c kan ik wel betaalbaar halen.Ik zal eens die BBU zoeken en kijken of het inderdaad kan werken. Stel dat ik voor de G18c kies, was ik sowieso van plan om maar weinig auto te gebruiken. Dus dan maakt dat niet zoveel uit dat ik iets moeilijker kan switchen. De G17 sledes zijn gewoon net wat vetter aangezien je wat meer keus hebt.

Hmm apart, fire support in Engeland heeft er nog 72 op voorraad (g17) Kan zijn dat sommige landen iets strenger zijn of gewoon domme pech.

Dat is ook zeker waar, echter kan ik nergens een redelijke betaalbare TM G17 vinden aangezien de Glocks tegenwoordig moeilijk binnen Europa komen (ivm invoerrechten etc., dit hoorde ik van een website-eigenaar).

Wat is redelijk betaalbaar, ik heb mijn  TM Glock 17 bij WGC Shop gehaald. Binnen 10 dagen in  huis voor een hele schappelijke prijs! $143,- inclusief verzendkosten. En geen invoerrechten...

http://www8.wgcshop.com/wgc2008/main/product_detail1.php?search_From=category&item=TM-PS-G17&search=special&rs=Gas