Tokyo Marui P226 en P226 E2

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
J

jules.cornelissen

Beste mede forumleden,

Door de aanschaf van mijn budget AEG was ik er vrijwel direct van overtuigd dat ik wilde blijven airsoften. Nu ga ik daarom binnenkort mijn eerste pistool kopen en wil voortaan alleen nog hoog kwalitatief materiaal in huis halen. Met de term "goedkoop is duurkoop" ben ik maar al te bekend.

Mijn oog is daarom gevallen op een Tokyo Marui P226 of P226 E2.

Een replica aanschaffen zonder jullie mening/review of ervaringsadvies is voor mij een no-go, dus bij deze:

- Zijn er mensen die deze replica's hebben en wat vinden die hiervan?
- Wat is het verschil tussen de normale versie en de E2 versie?
- Hoe presteren ze met koud weer?
- Hoe is de range en accuracy? Is deze beter dan bij andere TM pistolen, slechter of gelijk?
- Heb je wat ge-upgrade? Zo ja, wat dan?

Upgrades:
Zelf wil ik in de loop van de tijd replica upgraden met een metalen Guarder frame, een plastic replica doet het gewoon niet voor mij. (Dit is acceptabel als de real steel dan ook van plastic is. Zo niet, dan wil ik deze na verloop van tijd wel kunnen upgraden naar een metalen.)

Verder wil ik er nog Tritium-sights opzetten, zodat deze bij geen tot weinig licht ook oplichten. Een compensator en silencer adapter. Ik wil de replica zo stil mogelijk proberen te krijgen en na verloop van tijd een flashlight onder de replica hangen.

Dit is een beetje het plaatje wat ik in mijn hoofd heb bij mijn replica. Zijn er mensen die weten of dergelijke upgrades te verkrijgen zijn? (Een silencer adapter ben ik nog niet tegengekomen.)

Ik zie jullie advies en meningen graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Binky Jules

@Sander heeft een e2, geloof ik.

ik heb zelf een cybergun p226 x-five waar ik erg tevreden over ben

@campesteijn Loopt je P226 op GG of Co2?

@Sander Heb ik al gesproken, hij gaf aan dat hij een grote TM fan is en dat zijn mening misschien niet geheel in balans zou zijn met de werkelijkheid.

Wel kan ik het verschil tussen p226 en de e2 vertellen.
Pro van de e2: pistol grip is ergonomischer dus ligt net ff beter in de hand.
Magazijnen zijn aangepast en kunnen meer bb's met een fill verschieten. Ook zijn ze minder kou gevoelig.

Nadeel van de e2:
Een staat op de slede e2, vind ik persoonlijk niet storend.
En de nieuwe magazijnen zien er iets minder mooi uit en er zit ook een raar lipje aan de onderkant van het magazijn. Zoals bij een 1911.

Bij een guarder metal kit moet je rekening houden dat er nog aardig wat dremel werk aan te pas komt om dat goed passend te krijgen.

Daarbij moet ik zeggen dat de slide van "tm plastic" is gemaakt wat heel sterk blijkt te zijn.
Ook is het lastig van metaal te onderscheiden. Ik krijg vaak de vraag of de slide van aluminium is gemaakt omdat hij wat lichter is.
De gezichten die je krijgt als je zegt dat het "plastic" is zijn onbetaalbaar :wink:

@Sander Weet jij of de KJW Co2 magazijnen compatible zijn?

Dat zou namelijk ook een grote plus zijn!

Compatible in? Een tm? Volgens mij niet. Ik zou ook geen CO2 in een tm doen. Gaat ie denk ik niet overleven.

@Sander Ow dat wist ik niet.

Ja dan hoop ik maar dat hij bij kou nog steeds presteert haha!

Je kan een tm in een vriezer gooien en dan doet hij het nog prima, check YouTube filmpje van redwolf.

@Sander Weet je nog hoe het filmpje heet? Krijg het zo 1,2,3... niet gevonden.

Ik heb ff gezocht maar kan het filmpje ook niet meer vinden :joy:

Maar met een mag wat uit de vriezer kwam had hij iets van 70 fps drop.

Hoe zit dat trouwens met een silencer.
Ik hoorde dat dit slecht is voor een gbb?
Omdat de loop beweegt ofzo? Net als bij een realsteel pistool?

De marui 226 (welke dan ook) zijn uitstekende pistolen en presteren zeer goed. Je moet er zeker geen co2 in doen. Als het echt koud is kun je altijd nog Nuprol 2.0 gebruiken.

Qua metal kits: heb je niet nodig, maar wil je dit toch, spaar dan goed en probeer ergens nog een Prime of ander zeer degelijk merk set te vinden. Guarder hoor ik qua metal kits niet veel fatsoenlijks over en zul je waarschijnlijk behoorlijk wat werk aan hebben.

Voor een silencer kun je een threaded outer barrel kopen maar ik raad aan om niet overboard te gaan qua silencer. Het gewicht hiervan drukt je barrel omlaag waardoor deze tegen de slede gaat drukken wat de slede slomer maakt en de efficiëntie verminderd.
En stiller wordt hij er ook niet van.

@Sander en @Oddball heb even gegoogled, en je kunt idd een threated outerbarrel kopen voor de P226, zodat je er een silencer op kunt schroeven.

Maar als je een goede silencer gebruikt dan maakt deze de replica toch een stuk stiller, omdat hij het geluid van de gassen die de loop verlaten weg neemt?

En hoe zit het met dit ding?
Functioneert dit dan als compensator (omdat hij de outer barrel op zijn plek houdt wanneer de slede naar achteren is?) of puur esthetisch?

http://shop.ehobbyasia.com/dirty-leopard-strike-under-mount-base-for-marui-p226-rail.html#.Vrurwsnb_qA
En

http://shop.ehobbyasia.com/nine-ball-strike-20mm-under-rail-mount-for-marui-p226-1.html#.VrurW8nb_qA

Als ik mij goed herinner, zijn dempers die daadwerkelijk geluid dempen hier in NL bij de wet verboden.
Zal hier vast wel iemand bij behorende regels weten te vinden

Ik ging ervan uit dat je de stock barrel bedoelde en daar past geen silencer op.

@Twinfromhell Ja dat klopt wel, voor een vuurwapen is dit verboden mits je een ontheffing hebt in verband met je werk. Die wordt alleen voor militaire doelen of speciale politie eenheden gegeven als ik het allemaal goed heb.

Maar aangezien dit geen echte "vuurwapens" zijn. Vraag ik me af hoe dat geregeld is inderdaad.

Een silencer op een gbb veranderd enkel het geluid een beetje. Het meeste geluid komt namelijk niet uit je loop maar door de onderdelen die bewegen tijdens het schieten.

Een nbb kun je wel stiller maken door een goede silencer (marui mk23 is hier ZEER goed in)