Topcom met Boafeng

Nicktekay

New Member
30 mrt 2017
1
0
Trophies
1
Goedemiddag allemaal,

Ik heb zojuist een Boafeng UV-5RO aangeschaft (die met de zilverkleurige voorkant) aangeschaft. Mijn eigen groep speelt ook met Boafeng, maar een andere groep waar ik wel eens mee meedoe hebben allen Topcom.

Gisteren al wat geklungeld met frequenties etc. maar zij konden mij wel horen (na een tijd lukte dit ook niet meer), maar ik kreeg geen geluid door mijn apparaat te horen.

Wie kan mij helpen om mijn baofeng zo te installeren zodat ik makkelijk kan switchen tussen communicatie met Boafeng en Topcom gebruikers? moet dit per see op een PC? of kan dit ook via de transciever zelf.

P.s ik woon in de buurt van Nijmegen. dus real-live hulp mag ook uiteraard...

Thanks!

Zie dit topic voor wat info.
Verder heb ik zelf geen ervaring met Baofeng, maar is er nergens op google wat te vinden over dit probleem?
Het klinkt alsof je niet op dezelfde frequentie zit.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Dit zou normaal moeten werken, mits jullie beide/allemaal op dezelfde frequentie zitten.

Zelf heb ik mij Baofeng bij Com-Bat in Geldermalsen vandaan en die hebben hem ook geprogrammeerd, tot nu toe nog nergens problemen mee gehad. Misschien kan je daar eens langs rijden?

Succes!

Groet,
Peter

Baofeng is goed spul, heb zelf een GT-3.

Dit zijn in ieder geval de vrijgegeven PMR 446 frequenties (van 1 t/m 8) die voor ieder model met enkel een kanaal keuzeknop (Topcom) hetzelfde zijn. Voor andere kanalen raad ik je aan om goed google ff te raadplegen.

Kanaal Frequentie (MHz)
1 -------- 446.00625
2 -------- 446.01875
3 -------- 446.03125
4 -------- 446.04375
5 -------- 446.05625.
6 -------- 446.06875
7 -------- 446.08125
8 -------- 446.09375

Let wel dat je op UHF (ultra high frequency) zendt op de 446.0xx frequentie. En houd er rekening mee dat je met je VFO/MR knop wisselt tussen opgeslagen kanalen en vrije frequentiekeuze.

En je kunt de frequenties gewoon opslaan zónder gebruik van een PC.

• Leuk
Waarderingen: Robbie en Peter