Trigger probleem?

Leonydas

Member
9 feb 2015
9
0
Trophies
1
Beste forum leden, Vandaag heb ik een Spartac SRT-01 binnen gekregen. Alleen ik heb een probleempje. Ik heb de batterij opgeladen en deze aangesloten. Maar het lijkt alsof de trigger op safety blijft. Als ik de fireswitch naar single of auto draai, lijkt het alsof hij nog op safety blijft, want ik kan de trekker niet overhalen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb al een mail gestuurd naar de winkel, maar ik wil toch aan jullie vragen of jullie misschien weten wat er aan de hand is. Gr, Leandro
 
Ik ken de replica niet, maar bij sommige replica's moet je ook écht de charging handle naar achter trekken om hem op scherp te zetten.

Had je misschien zelf al bedacht, maar is het enige wat nu bij me opkomt zonder hem vast te hebben gehad, afgezien van een mechanisch defect natuurlijk. Succes!
 
Ik heb even op internet gezocht en heb het volgende geprobeerd,
De motor connectoren in de grip zitten goed, de zekering is niet kapot.
Nu zit ik te bedenken, misschien is de batterij gewoon niet, dat word dan weer een batterij kopen en kijken of hij het dan wel doet.
 
Als je de trekker niet kan overhalen ligt het niet aan je batterij.
 
Spartac Is een super budget AA dus lijkt mij eerder dat er iets mechanisch niet in orde is. Als je een beetje handig bent, maak m open of breng m anders naar een tech.
 
Klinkt als een gebroken selectorplate.


Niet leuk als je bij je splinternieuwe replica de gearbox al moet openen nog voordat je er ook maar 1 schot mee hebt gelost.


Helaas moet ik zeggen dat ik hem terug zou sturen.


Maar je kan ook eerst een airsoftdeskundige in NL ernaar laten kijken.


Na die diagnose kan je hem altijd nog terugsturen.


Maar als het een kleinigheidje blijkt,is het snel verholpen door de desbetreffende deskundige in NL.


 


(p.s.:hoort dit topic niet in "technische hulp" thuis?)
 
Ja ben van plan morgen gewoon even langs Dutch Stockhouse te gaan in Den Haag. Ik laat hem gewoon eerst even nakijken.

En eigenlijk heb je gelijk @vladimir hehe deze hoort eigenlijk daar, niet goed gekeken, mijn excuses.
Kan op slot bij deze.

Iedereen bedankt.
 
Reactie op gastenboek van www.airsoftshopnl.com

Vandaag kon ik langskomen om mijn replica te laten nakijken. Deze had een paar problemen en meneer Marcel kon er even naar kijken. Hij wist al gelijk wat er aan de hand was. Hij kon hem repareren maar zou wel wat kosten. Hij zag meteen dat ik een simpele student was en ik kon een leuke prijs met hem afspreken in plaats van de volle pond. Dit terwijl het mijn eerste bezoek was aan de winkel. Omdat ik even geld moest ophalen kon ik de replica daar even laten. Ongeveer na een andere half uur kwam ik terug, en wat blijkt Marcel was al klaar met de reparatie. Dit noem ik pas snelle service. Ook had hij gelijk een andere veer erin gedaan, omdat de FPS iets te hoog was, en een paar andere kleine dingetjes. Dit allemaal op zijn kosten. Ook kreeg ik een uitgebreide uitleg wat er precies aan de hand was. Ik geef deze winkel een dikke 10. Dit is klantvriendelijkheid op zijn best! En ik raad iedereen om hier eens een kijkje te gaan nemen. Ik zal zeker vaker hier terug komen.
 
Nu wil ik wel graag weten wat nu precies het probleem was als ik dat van je vragen mag.


Maar wel heul netjes van die shop,goed geregeld.


 
 
Ik had bij Taiwangun aangegeven om een downgrade. Marcel had de replica opengemaakt en zag dat de trigger niet goed was teruggezet (kan ook bij de verzending gebeurt zijn dat door trillingen etc. een paar onderdelen zijn gaan verplaatsen ofso). De trigger bleef gewoon vasthaken op safety mode. Hij liet mij een onderdeeltje zien dat dat te groot bleek te zijn. Het was iets dat bij de trigger hoorde. Weet alleen niet meer hoe het heet. Een klein wit plastic iets, dat de trigger omzet naar safety mode of firemode. Deze had hij vervangen voor een correcte formaat, ook gratis uit zijn eigen onderdelenkistje.
Ook bleek het zo te zijn dat de veer helemaal gebogen was. Dus heeft hij gratis een nieuwe opgezet. Nu schiet hij netjes rond de 350fps.
 
Brrr,spooky!!


Ik krijg de bibbers van dat soort gepruts.


Dat had ik niet verwacht  van Taitaigun.


Mijn nieuwe Mp5 is ook door Taiwangun gedowngrade.


Ik wil hem nu eigenlijk wel openmaken om te checken of alles wel goed is teruggezet en niks krom of beschadigd is.


Maar hij doet het tot nu toe goed dus ik vertrouw er maar op dat het allemaal goed zit.


En jij bent nu mooi uit de brand geholpen door Airsoftshop.nl.


Heel netjes gedaan van ze vind ik.
 
Ik heb Taiwangun een mail erover gestuurd. Ze hebben gereageerd dat zulke dingen in de toekomst niet meer zal gebeuren. Ben wel blij met hun service qua communicatie en verzendsnelheid. Zal zeker nog wel meer bij hun bestellen, alleen een replica zal ik dan toch beter bij een lokale winkel aanschaffen. Zodat zulke kosten hopelijk achterwege blijft. Airsoftshop heeft me zeker goed geholpen. Ben blij dat er nog zulke kleine winkeltjes zijn die je met alle plezier helpt.
 
Ik ben in Frankrijk ook al tegen meerdere kleine airsoftwinkeltjes aangelopen en wat mij daar ook opvalt is de klantvriendelijkheid en service zoals jij bij Airsoftshop hebt ervaren.


Daar staat "de klant is koning" nog hoog in het vaandel.


Gelukkig zie ik dat ook in NL in de airsoftbussines terug.


Er is nog een wereld te winnen wat dat betreft,zeker in nederland.


Met de grote groei die de sport hier meemaakt kunnen ze dat ook maar beter doen.