Trigger response; High speed of DSG

DaanGras

New Member
29 aug 2019
4
0
Trophies
2
Hallo allen,

De knutselkriebels slaan weer toe en ik ga beginnen aan een nieuw projectje; een MP5 tunen.
Hoofd doel wordt om hem voor CQB ideaal te maken, dus sowieso een nieuwe bucking en nub en daarnaast wat aanpassingen aan de gearbox voor een snelle trigger response.
Nu ben ik er nog niet uit wat beter is qua trigger response, ik twijfel tussen twee opties;

1. Een 13:1 high speed gearset en vervolgens de piston short stroken.
2.
Een 18:1 gearset met een dual sector gear.

Ik weet dat een DSG een zeer snelle trigger response geeft, en om eventuele full auto issues maak ik me geen zorgen omdat ik in NL toch enkel op single shot zal spelen bij CQB. Ik vraag me echter af hoe zwaar de load voor de gearbox zal worden aangezien ik een veel zwaardere veer zal moeten gebruiken om voldoende FPS te generen.

Met de high speed en short stroke set zal de trigger response iets minder snel zijn, maar ik kan uit de voeten met een lichtere veer omdat ik maar twee á drie tanden zal hoeven te verwijderen en dus een langere piston beweging heb.

Upgrade platform wordt trouwens de Cyma CM041B (blue edition, met reworked internals)

Wat is jullie idee hierover?
 
Je trekt niet de volledige stroke van de veer op een dsg, de joule output is ongeveer gelijk aan de kracht die de gb shell op zich krijgt (geen 100% efficiency off course). Wat een gb nekt is de cyclische stress door de hoge rps van een dsg.

Puur voor cqb en trigger response, dan zou ik voor dsg gaan zeker met een etu is het toch net wat sneller en ook efficienter
 
Je trekt niet de volledige stroke van de veer op een dsg, de joule output is ongeveer gelijk aan de kracht die de gb shell op zich krijgt (geen 100% efficiency off course). Wat een gb nekt is de cyclische stress door de hoge rps van een dsg.

Puur voor cqb en trigger response, dan zou ik voor dsg gaan zeker met een etu is het toch net wat sneller en ook efficienter

Klinkt eigenlijk logisch... wat je dus zegt is dat door de mindere compressie van de zwaardere veer, de uiteindelijke kracht op de gearbox hetzelfde is als een lichtere veer met volle compressie? Dan is mijn keuze zeker snel gemaakt en wordt het een DSG!