Trigger Switch Ares/Umarex G36C gebroken, mogelijkheid tot electronische?

JWieleman

Well-Known Member
17 jan 2018
548
254
Trophies
15
Gisteren is op de skirm bij B&A het plastic rond mijn triggerswitch gebroken van mijn Umarex (Ares) g36c. Ik heb het provisorisch kunnen fixen op de skirm zelf, maar helemaal veilig voelt het toch niet. Ik wil hem dus gaan vervangen en op zich zijn die dingen niet heel duur. Echter vroeg ik me af of ik het ook kon vervangen door een beter elektronisch systeem en wat de mogelijkheden hier dan precies in waren?

p-ppsh-b47.jpg


Het gaat dus om een Ares Umarex g36c. Internals standaard gears, wel SHS high torque motor en geshimmed. Verder standaard bedrading en trigger.
 
Er zijn überhaupt wel betere versies van de switch gezien ze een industrie standaard switch gebruiken, maar vraag me niet welke exact :|. Meestal zijn deze GB's net iets anders en is het dus niet zeker of een triggerboard zou passen, mogelijk met wat dremel werk, maar ik denk dat niemand dit met zekerheid kan zeggen of ze moeten het zelf hebben geprobeerd. Ik zal vanavond als ik terug ben ook eens verder kijken.

EDIT:
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Ik had hetzelfde probleem en heb bij de Hobbydrama een zelfde nieuwe switch gehaald voor errug weinug.
 
Het is mij ontschoten maar denk dat dit de makkelijkste oplossing is of toch uitvinden welke specifieke microswitch wordt gebruikt en die kopen bij een zaak zoals conrad. Mogelijk dat een ARES fan page je kan helpen?
 
Ik heb hem toevallig van de week bestemd bij Begadi voor een paar euro. Ik ga hem morgen inbouwen. Is dezelfde switch type. Heb nog onderzocht voor elektrische trigger en switch, maar dat ging me veel tijd kosten voor me back up.