tweede reserve replica (second love)

Justinizert

Well-Known Member
27 jun 2017
61
22
Trophies
4
Hi guys,

Tijdje geleden begonnen met airsoften en echt een super gave sport, Helemaal happy met mijn ASG M15 speelt super lekker.
Nou is het vlgende aan de hand een vriend van mij wil ook gaan airsoften die wordt over 2 maanden 18 jaar en gaat gelijk z'n NABV aanvragen allemaal prima maar hij moet ook zn gear gaan kopen beetje bij beetje, Maar deze jongen zit nog op school dus niet bergen geld te besteden dus ik dacht als ik nou een tweede replica koop en hij daar mee kan gaan spelen dan kan hij gewoon de basis gear kopen en dan gaan sparen voor een mooie replica.

Nou was mijn vraag ik zoek een leuke replica het liefste onder de 200 euro maar wel een leuk ding waar ook eventueel buiten mee gespeeld kan worden en het liefste heb ik hem ook in full metal?

Ik heb zelf zitten speuren op het internet en kwam ik uit op een H&K Ump ( en ja dit is polymeer ) ik had gehoord dat hier weinig aan hoeft te gebeuren en qua prijs is dit zeker goed te doen.

Graag hoor ik jullie mening en een regen van goede tips !!!

Greetz Justin
 
Specna arms m4 of een cyma ak, dat zijn de betere opties. Zeker de specna's met verbeterde internals zijn een goede aanrader. Als je een ump neemt die goedkoop moet zijn dan is de double eagle ump een optie.

Ps aan elke replica moet wat gedaan worden voor optimale performance.
 
  • Leuk
Waarderingen: Justinizert
Indeed is de Specna Arms m4 een goede keus. let wel dat je een nieuwe model neemt en geen model van voor maart 2017. De gearbox van de oudere modellen is niet optimaal qua shimming.

(lees: Gewoon k*t)
 
  • Leuk
Waarderingen: Justinizert
Indeed is de Specna Arms m4 een goede keus. let wel dat je een nieuwe model neemt en geen model van voor maart 2017. De gearbox van de oudere modellen is niet optimaal qua shimming.

(lees: Gewoon k*t)

Nieuwe is nog steeds hetzelfde alleen air seal componenten zijn verbeterd. Heb er zelf een stock g&g gear set ingegooid die ik nog had liggen welke meer ruimte op de assen hadden en dus beter te shimmen zijn.
 
heerlijk die reacties!

Oke dus een specna of een cyma ik ga die eens even opzoeken op internet..
en wat is shimming ik heb totaal geen verstand van upgraden of iets dergelijks ik wil het wel gaan leren en doen maar ben er nog niet mee begonnen ben zelf wel erg handig maar nog niet in verdiept..

Is er trouwens iets van een scar of een acr in die prijsklasse/kwalteitsklasse?
dat lijken me erg vette replica's

Greetz Justin
 
Er zitten 3 tandwielen in de gearbox. Deze zitten met asjes vast in uitsparingen de gearbox. Er zit ongeveer 1-2 millimeter speling tussen de tandwielen en de gearbox. Deze ruimte wordt opgevuld met dunne metalen ringen, shims genaamd. De truuk is om die ruimte zodanig op te vullen dat de tandwielen niet meer op en neer kunnen bewegen, maar dat ze niet vast worden geklemd tussen de twee helften van de gearbox. Slechte shimming geeft meer geluid en slijtage.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Justinizert en Dimicare
Er zitten 3 tandwielen in de gearbox. Deze zitten met asjes vast in uitsparingen de gearbox. Er zit ongeveer 1-2 millimeter speling tussen de tandwielen en de gearbox. Deze ruimte wordt opgevuld met dunne metalen ringen, shims genaamd. De truuk is om die ruimte zodanig op te vullen dat de tandwielen niet meer op en neer kunnen bewegen, maar dat ze niet vast worden geklemd tussen de twee helften van de gearbox. Slechte shimming geeft meer geluid en slijtage.

Zo Rick hier heb ik wat aan dat is een flinke duidelijke uitleg! Topper!
 
Ik zou je adviseren om dat een replica full metal is als leidpunt te nemen. Er zijn heel veel replica's van hoogwaardig plastic op de markt, die je net zo goed en je in veel gevallen beter van dienst zijn dan metalen replica's. replica's van Tokyo Marui is hier misschien wel het bekendste voorbeeld van.

Is er trouwens iets van een scar of een acr in die prijsklasse/kwaliteitsklasse?
dat lijken me erg vette replica's

Helaas niet, voor onder de 200 heb de dboys scars met een verschrikkelijke reputatie, en dat is het eigenlijk wel helaas. G&G scar-l's zijn degelijk en voor een acr zou ik naar de ics cxp ape kijken. Maar beiden zijn buiten je budget helaas.

Hier zijn mijn suggesties, in het algemeen, even niet rekeninghoudend met je specifieke wensen, voor beginners:

rond de 100:
cyma cm 028 ak 47
jg 608 g-36C

rond de 150:
cyma cm 045 aks 74U
g&g cm16 m4
specna arms m4
cyma mp5

Rond de 200:

ares amoeba am-001 m4

Dat zijn de suggesties qua nieuw. Je kan ook altijd tweedehands gaan kijken, daar stuur ik je ook nog even een pb over.
 
Je kunt ook kijken in een sale van Gunfire en daar een mooie op de kop tikken. "eventueel buiten" te gebruiken, gok ik dat je de te halen afstand bedoelt? Met mijn baby M4 van Ares (en die van andere ACN leden) kan ik gewoon mee komen met de full length M4's. Dus dat zou ook nog een optie zijn. Heb je gelijk een hele korte CQB replica en kan je buddy die gebruiken als jullie naar buiten gaan. Wel super tof dat je dit zo aan het regelen bent.

Voor wat betreft het onderhoud, zoals gezegd is dat nodig om er het maximale uit te halen. Met de meeste replica's kom je een heel eind zonder dat je er iets aan doet. Wil je echter meer range, minder spanning verlies, meer FPS o.i.d. dan zal je de gearbox moeten opentrekken.
 
Ik zou je adviseren om dat een replica full metal is als leidpunt te nemen. Er zijn heel veel replica's van hoogwaardig plastic op de markt, die je net zo goed en je in veel gevallen beter van dienst zijn dan metalen replica's. replica's van Tokyo Marui is hier misschien wel het bekendste voorbeeld van.



Helaas niet, voor onder de 200 heb de dboys scars met een verschrikkelijke reputatie, en dat is het eigenlijk wel helaas. G&G scar-l's zijn degelijk en voor een acr zou ik naar de ics cxp ape kijken. Maar beiden zijn buiten je budget helaas.

Hier zijn mijn suggesties, in het algemeen, even niet rekeninghoudend met je specifieke wensen, voor beginners:

rond de 100:
cyma cm 028 ak 47
jg 608 g-36C

rond de 150:
cyma cm 045 aks 74U
g&g cm16 m4
specna arms m4
cyma mp5

Rond de 200:

ares amoeba am-001 m4

Dat zijn de suggesties qua nieuw. Je kan ook altijd tweedehands gaan kijken, daar stuur ik je ook nog even een pb over.

Kijk daar heb ik wat aan! maar moet eerlijk zeggen dat ik een beetje rond gegeken heb en niet echt een replica waar ik van zeg jaa dat wordt m, en mss ben ik wel gewoon heel lastig haha het enigste wat me aanspreekt is die mp5.

ik ben gister even langs pirosport geweest en daar hing wel oke spul zoals een mp5 en ump van g&g maar dat zit gelijk dit boven het budget dus dat was wel balen.

Ik denk dat ik toch wel vrij beperkt ben tot aan de 300 euro voor wat leuks ik heb zelf al een m15 en om nou een soort gelijke replica te kopen zie ik niet zo zitten.
 
Je kunt ook kijken in een sale van Gunfire en daar een mooie op de kop tikken. "eventueel buiten" te gebruiken, gok ik dat je de te halen afstand bedoelt? Met mijn baby M4 van Ares (en die van andere ACN leden) kan ik gewoon mee komen met de full length M4's. Dus dat zou ook nog een optie zijn. Heb je gelijk een hele korte CQB replica en kan je buddy die gebruiken als jullie naar buiten gaan. Wel super tof dat je dit zo aan het regelen bent.

Voor wat betreft het onderhoud, zoals gezegd is dat nodig om er het maximale uit te halen. Met de meeste replica's kom je een heel eind zonder dat je er iets aan doet. Wil je echter meer range, minder spanning verlies, meer FPS o.i.d. dan zal je de gearbox moeten opentrekken.


Hey Jan, dat is zeker een goede tip dat ga ik zeker in de gaten houden!

En qua buiten spelen idd met bereik ik heb een skirm gedaan bij B&A en daar merkte ik dat ik gewoon niet op kon tegen de range daar werd zo weggeschoten en ik moet echt flink sprayen om iemand te raken en vooral met snipers super irritant..

Knoeien aan een replica doe ik nog niet heb er nog geen verstand van ik wil graag eerst een spoedcursus van iemand of mee kijken bij iemand voor dat ik er zelf aan begin, ik had van de week een well r1 uzi die kapot geleverd was heb ik zelf open getrokken en ik trek hem open en alles sprong eruit..,. FUCK maar hij doet het weer na een avond puzzelen..

Thanks Jan voor je compliment, ik vind het leuk om mensen te helpen en dingen te leren en aangezien ik nu altijd in m'n eentje moet skirmen heb ik graag een vast iemand erbij :)

Greetz Justin
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Kijk daar heb ik wat aan! maar moet eerlijk zeggen dat ik een beetje rond gegeken heb en niet echt een replica waar ik van zeg jaa dat wordt m, en mss ben ik wel gewoon heel lastig haha het enigste wat me aanspreekt is die mp5.

ik ben gister even langs pirosport geweest en daar hing wel oke spul zoals een mp5 en ump van g&g maar dat zit gelijk dit boven het budget dus dat was wel balen.

Ik denk dat ik toch wel vrij beperkt ben tot aan de 300 euro voor wat leuks ik heb zelf al een m15 en om nou een soort gelijke replica te kopen zie ik niet zo zitten.


Oh en trouwens lijkt me echt gaaf op een costum replica te maken! en ik denk als ik het leer van iemand om te sleutelen dat ik er nog best goed in kan worden ben handig zat! :)
 
Kijk daar heb ik wat aan! maar moet eerlijk zeggen dat ik een beetje rond gegeken heb en niet echt een replica waar ik van zeg jaa dat wordt m, en mss ben ik wel gewoon heel lastig haha het enigste wat me aanspreekt is die mp5.

ik ben gister even langs pirosport geweest en daar hing wel oke spul zoals een mp5 en ump van g&g maar dat zit gelijk dit boven het budget dus dat was wel balen.

Ik denk dat ik toch wel vrij beperkt ben tot aan de 300 euro voor wat leuks ik heb zelf al een m15 en om nou een soort gelijke replica te kopen zie ik niet zo zitten.

Bij pirosport is het ook leuk om de refusbished muur in de gaten te houden.. apparaten die transportschade of onder garantie terugkomen worden gemaakt en tegen 50% van de nieuwprijs verkocht...!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Bij pirosport is het ook leuk om de refusbished muur in de gaten te houden.. apparaten die transportschade of onder garantie terugkomen worden gemaakt en tegen 50% van de nieuwprijs verkocht...!

Klopt dat heb ik gister gezien, zeker even in de gaten houden.. alleen vind ik het minder als ik al een replica koop die niet orde is omdat ik er zelf nog geen verstand van heb.