UFC tactical pro chronometer

stephan schulte

Well-Known Member
19 aug 2015
74
24
Trophies
4
Na het lezen van een test over chronometers in de laatste SKIRM magazine heb ik besloten om er een te gaan kopen. mede omdat ik toch wel leuk vind om een replica uit elkaar te halen en evt te upgraden. (een chrono kan dan ook wel handig zijn)


Uit de test bleek dat de UFC tactical pro chronometer goed uit de bus kwam, daarop gekeken en bij www.qtac.nl was deze voor een leuke prijs te vinden.


ik kreeg hem met 2 dagen netjes thuisbezorgd.


er zit een minimale gebruiksaanwijzing bij en na even stoeien met de knoppen was ik er al snel uit hoe het apparaat werkt. zou bijna zeggen kikadewado (kind kan de was doen).. 


natuurlijk gelijk ff testen wat mijn eigen replicas aan fps zouden aangeven.


helaas! ik kwam bedrogen uit.. het leek alsof de chrono niet werkte, ik had wel display en volle batterij echer kwamen er geen harde waardes zichtbaar op het display.. ja heeel af en toe met een schot en dan ook nog eens een waarde van tientallen.


toch maar weer het menu in gedoken en hier en daar maar wat resetten.


het probleem meteen ook maar op het forum gezet en al snel kreeg ik antwoorden met mogelijke oplossingen.


mijn conclussie is dat het apparaat op een rechte ondergrond moet staan/liggen (wellicht is een statief een hele goede uitkomst) en dat je de loop niet te dicht maar ook niet te ver van de opening moet houden. 


je moet er ook echt op een bepaalde manier doorheen schieten. bij mij was het een beetje (echt een tikkie) schuin omhoog. hierdoor kreeg ik dan ook eindelijk waardes te zien waar ik iets mee kon.


heel af en toe kreeg ik een waarde van bv 10, 11 fps maar dat komt waarschijnlijk dat je dan net te dicht of te ver van de opening zit


tot nu toe nog steeds niet helemaal overtuigd of het dan ook de echte fps is van de replica.. blijf natuurlijk oefenen op het schieten door de chrone ;) 


 
 
Mooi verhaal! Goed dat je problemen ermee opgelost zijn. Om eerlijk te zijn, ik heb op alle vormen, houdingen en manieren geprobeerd het probleem na te bootsen met mijn UFC chrono. Ik krijg het maar op een enkele manier voor elkaar om niet aan de fps te komen en dat is de monding van mn replica in de "chromen" bijgeleverd kapje te steken. Hoor bij meerdere mensen dat resultaten verschillend zijn bij deze chrono maar overmate positief
 
We zijn van plan om 26 September weer naar Daarle te gaan. Als jullie daar toevallig zijn kunnen we de chrono testen! Dan heb ik 100% uitsluitsel.
 
Het gekke is dat in Daarle ze X-Cortech chrono's gebruiken en die wijkte sterk af.


Mijn replica thuis getest schoot 330 fps en op de X-Cortech in daarle was dat 180 fps.


Ik had geen verlies van afstand of iets dergelijks tevens toen ik thuis kwam en weer teste las de chrono gewoon weer 330 fps uit.
 
Dat Had ik mijn eerste skirm met eigen gear bij Daarle. Alles schoot 180 FPS. (3 replica's toevallig allemaal 180) Nu ik zelf ervaring met een cortech heb, durf ik te zeggen dat hun batterijen aan vervanging toe zijn.
 
maar om een lang verhaal nog langer te maken, uit eindelijk wijken alle chrono's af ik heb nog nooit 1tje gezien met een stikker van het NMi erop.
 
Volgens mij meten ze in bunker hill niet in chronologische volgorde, misschien is dat de oplossing.
 
Al met al denk ik dat het best een goed apparaat is! je moet er alleen een beetje handigheid in krijgen..
 
Wij hebben hem ook en hebben er goede ervaringen mee.


En ja,bij BH en ook bij B&A wijken de waarden nogal eens af van de waarden die onze chrono aangeeft.


Maar na metingen bij meerdere orga's durf ik de stelling wel aan dat onze UFC gewoon de juiste FPS ophoest en dat i.d.d.sommige orga's eens naar hun batterijen moeten kijken.