UFC tactical pro chronometer

stephan schulte

Well-Known Member
19 aug 2015
74
24
Trophies
4
ik heb gisteren mijn chrone ontvangen echter heb ik de indruk dat de ufc pro chronometer niet naar behoren werkt. als ik meerdere keren een schot erdoorheen doe komen er geen waardes uit. heel af en toe na meer dan 10 schoten zie ik misschien een waarde en dan ook nog een waarde van bv 14 of 20 terwijl het een replica is die 360 fps zou moeten schieten..


de unit heb ik natuurlijk op fps gezet en niet op meters


in de memory de 1e staat al op .20 en 6.00 mm


doe ik iets fout? of ligt het aan de meter?


 
 
Wat geeft ie wel aan? Hoeveel licht heb je? ik neem aan dat je er wel "recht" doorheen schiet.


Heb je nog een back-up of een ander apparaat waarmee je kan testen? is het een GBB of AEG?


Kan zijn dat de "ogen" vies zijn ? afgeplakt zijn?


Als het bovenstaande niet is heb je kans dat ie defect is.


 
 
hij geeft streepjes aan,..zie afbeelding
UFC-CS-01BK-EU_4_MARK.jpg
 ik wellicht omdat ik hem in de hand hou dat daar een afwijking in zit.. heb het apparaat ook ergens opgelegd en er doorheen geschoten zonder verschil... het is een AEG en ik heb ook een ander wapen getest waaronder ook een GBB.. af en toe krijg ik dan wel een waarde maar die is eigenlijk niet juist omdat het onder de gem. fps zit  waarde van 10-tallen ipv 300+  OGENwat bedoel je daarmee..


 
 
Heb precies dezelfde, wanneer ik waarden in de tientallen krijg, dat is de mondingslucht van mn tippmann/bij aeg gebeurt het soms, ga er eens een centimeter of 3 vanaf staan met de loop. Misschien dat het werkt!
 
Bij paint ball world Arnhem hebben ze die dingen ook. Echt crap dingen. Heel erg slecht bij minder belichte omstandigheden.

Het in de Chrono schieten Is overigens best wel een kunst. Vaak zie je op skirms ook dat mensen meerdere pogingen nodig hebben.
Zeker als er niemand Is die meekijkt om je te corrigeren Is het lastig.
 
Ik heb er ook een en die van mij werkt prima dus om het meteen crap te noemen is wat overdreven.
 
Wij zijn ondertussen bij meerdere organisaties geweest om te airsoften, en telkens als er een UFC chrono aanwezig was, konden we de onze uitlenen om dat de UFC chronos weigerden :(   Bij mij komen ze er dus niet in :O
 
Inmiddels de chrono op een vlakke ondergrond gelegd en mn replica zoals Elmer al aangaf iets van de opening gehouden.. nu krijg ik betere resultaten en lijkt het beter te gaan.. nu minder rare en lage waardes.. je moet ook een beetje hoog aanhouden.. was even zoeken zoeken naar de juiste schiethouding maar het is gelukt!
 
Mijn beste resultaten met de chrono is in een hoek van 30-45 graden naar beneden gericht, monding van de replica niet in de "chromen" kap steken maar erbuiten houden.

Edit: Net nog even geprobeerd, 40 schoten 39 weergaven, 1 misser met als uitslag ----. Boze huisgenoot, het was al laat xD