Ouwe stomp, heel erg jammer dat je veel kritiek geeft over de video terwijl veel dingen voor een reden zijn gedaan waar je ook naar kunt vragen..?
Punt 1: Grondlaag en primer, deze is in mijn ogen niet nodig. Ik heb zelf deze slangenhuid er anderhalf jaar op laten zitten door hem te schuren, af te spuiten met remmenreiniger om het stof te verwijderen, groen te spuiten en daarna de slangenhuid erop te zetten en naspuiten met blanke lak. Er waren na anderhalf jaar 0 krassen/lakschades te zien en ik heb zon 15 skirms geweest in de tussentijd..
Punt 2: Het voorwerp ophangen was in mijn geval helemaal niet mogelijk. Indien je je replica op hangt en er tegenaan gaat staan spuiten ontstaat er een nevel die je hele ruimte kan vullen. Door je replica op de grond te plaatsen verminder je dit aanzienlijk wat precies mijn doel was.
Punt 3: In het laatste stukje van de video kun je zien dat aan de voorkant van de replica (net onder het begin van de scope) een stukje schubben zit wat niet zwart is maar heel lichtgroen. Dit kwam doordat ik het netje er een tijdje op had laten liggen maar de verf was in de stof van het netje gaat zitten waardoor de zwarte verf er onder rustig vol liep met groene verf. Daarom heb ik het gespoten en meteen weer weggehaald omdat dit dus een beter resultaat oplevert. Indien je het met een kous doet kan dit natuurlijk anders zijn. Dit ligt geheel aan de materialen welke je gebruikt.
Punt 4: Bedankt voor de tip, ongelijke schubben kan een leuke variatie zijn op het visnetje wat ik heb gebruikt!
Punt 5: Spuitbus, ik laat duidelijk zien in de video dat ik korte, in een vloeide beweging, kleine stukjes spuit om de dosering zo goed mogelijk te controleren. Dit kan je beter wat oefenen voor je begint! Niet iedereen is z'on verwend nest(jou woorden
) en heeft betere spullen dan een spuitbus. Ook niet iedereen heeft een scala aan kleuren in zijn nachtkastje staan.. Ik wilde de video voor iedereen maken zoals ik heb aangegeven in de video, niet alleen voor de pro's.. Als coating heb ik gewoon blanke lak gebruikt wat doet wat het moet doen.
Punt 6: Het complete doel van deze video is dat ik zelf mensen kan helpen met mijn lasermachine!? Iemand die niet voor 1 keer een machine wil aanschaffen van 100 euro wil ik helpen..
Ik hoop hierbij je vragen/opmerkingen te hebben beantwoord.
Arjan