Ultieme onderdelen voor upgrade

Robbie

Well-Known Member
9 aug 2017
200
119
Trophies
8
Stel, ik wil mijn VFC VR16 upgraden tot de max. en ik heb geen max op mijn budget om me aan te houden voor de upgrade onderdelen. Welke onderdelen zouden dan tot de keuze behoren en van welk merk?

Zou wel chill zijn als dit onderdelen zijn die ook daadwerkelijk te krijgen zijn in NL.

Iemand ideeën / fantasieën?
 
Laat ik de fantasieën voor mijzelf houden ;-)

Een goed begin is om je airseal potdicht te krijgen. Schreef er toevallig net nog over in een ander topic:

Ga je airseal na (cillinder, cillinderhead, piston head, nozzle) en polijst je cillinder wat bij als je daar de mogelijkheden toe hebt. Vervolgens precision barrel erin, evt. andere hopup met flat hop bucking en ga dán je fps meten. Schiet je nog beneden de 330, dan kun je kijken naar een veer. Boven de 340 zou ik echter niet adviseren; iedere skirm zie ik 's ochtends getreurde gezichtjes omdat de fps meter net iets strakker afgesteld staat en die gasten thuis precies op de 359 zitten en ze op locatie dus niet door de fps komen ;-)
 
- (SHS) 12:1 gears short stroken
- M120 voor FPS na short stroken
- Lonex V2 hop up chamber
- Prometheus/PDI barrel
- R-hop met M-nub
- Prommy Purple/G&G Green/Lonex 70D
- Gate Titan
- (SHS) pistonhead
- (SHS) full metal rack piston (short stroked)
- ZCI HT motor
- (SHS) Double O-ring cylinderhead,
- (SHS) Air seal nozzle.
- Edit: Bushings om te zorgen dat de bearings niet springen.

Goed shimmen, AOE corrigeren en air seal. Dat is pretty much de build die ik ook nog wel eens voor een CQB build zou willen doen. Minus de PDI/Prometheus barrel
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Robbie
pff, als je echt top wilt, voeg bij rebels lijst nog een retro arms v2 gb shell bij. Die is:

retroarms-split-gearbox-1.jpg


cnc aluminium,
Echt goed uitgedacht en verder uitgewerkt.
strak
en: perfect airseal met hop-up. Waarom? Omdat de f***ing ding geintregreerd is in de shell!

Ik heb er eentje voor mijn top m4 (hopelijk spoedig geheel operationeel waarvan de internals redelijk op die van rebels lijst lijkt) en het is echt de shizz. Ja hij is 170 ish euro verzonden, maar als je echt het allerbeste wilt, dan is dit wat je wilt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robbie en Sadiek
ik zou zeggen dit:
Titan 10:1dsg(een hell en lading onderhoud ik weet)
maple leaf bucking en crazy jet barrel
allee mods airseal etc etc
de shs parts van rebel plus de lonex red
30k motor met veel tpa erbij

of je gooit er een polar in
 
@Maffo of als je echt een gelukszoeker bent ga je op zoek naar de prowin split GB, moet je wel echt lucky zijn gezien ze niet meer worden gemaakt.

@chris93, je hebt een infinite budget en je gaat niet voor R-hop met een PDI/Prommy of zelfs EDGI :p, also buiten het budget om een zware piston zoals een lonex red op een DSG build betekent dat je ontzettend veel moet gaan swiss cheesen en een 30K motor zou ook betekenen ontzettend hoge Amp draw, zou zelf een lichtere piston pakken en een 22 TPA motor of hoger pakken, but hey preference :p.
 
@Rebelattack zou een MaxxModel TE PRO CNC Aluminum Hopup niet nog een tandje extremer zijn dan een Lonex? Of zie ik dat verkeerd?
 
@Rebelattack zou een MaxxModel TE PRO CNC Aluminum Hopup niet nog een tandje extremer zijn dan een Lonex? Of zie ik dat verkeerd?

De lonex werkt in alles en zonder problemen, oftewel installeren en gaan. Een MaxxModel is leuk als het in een keer werkt maar in 90% van de posts erover heb ik gelezen dat de gebruiker ontzettend heeft moeten zitten kutten om de unit goed werkend te krijgen (waaronder iemand die ik ken), daarbij is het naar mijn mening een over gecompliceerde prowin. Enigste interessante is dat de manier van hop aanbrengen praktisch top down center is wat een voordeel heeft bij flat hop en R-hop, maar om daar nou 60-70 euro voor aan uit te geven met het risico dat ik uren moet gaan fine tunen, I rather do not. Soms is simpliciteit ook een plus punt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robbie
Thanks @Rebelattack & @Sadiek Lonex it is :) dit is natuurlijk allemaal nog even wishlist materiaal, maar ga van de winter aan het knutselen en wil dan in het nieuwe seizoen los met een ultieme replica.
 
@rebel attack die genoemde zijn Zo voor de hand dacht Ben origineel :p de lonex red is niet Zo zwaar je moet alleen wel idd een hoop Swissen en het nylon gedeelte van de piston tandjes weghalen en een zware veer Erin gooien maar idd een 28tpa en 30k motor vreet stroom maar hey we hebben wel een rof van 60/65 per sec en een hele gearbox als het mee zit xd
 
Voornaamste reden om te short stroken is om de snelheid te verhogen, toch?
 
Te zorgen dat er geen PME is en je de piston stript, 12:1 op een M100 is risky, dit los je op door een sterkere veer, maar dan heb je een te hoge FPS, dus dat los je weer op door the short stroken en dat helpt dan ook weer doordat je een snellere cycle krijgt. Uiteindelijk krijg je daardoor ook wat meer RPS.
 
Oke oke, vraagje nog over de barrel, ga ik voor een 6.03 en ik heb nu een 275 mm barrel maar kan eigenlijk alleen maar 285 mm barrels vinden die in de buurt komen, mogelijkheden? Of gewoon beter zoeken?
 
Qua prestaties zou het niet veel uitmaken, alleen steekt de inner barrel dan verder uit. Dat is esthetisch wellicht een probleem?
 
Oke oke, vraagje nog over de barrel, ga ik voor een 6.03 en ik heb nu een 275 mm barrel maar kan eigenlijk alleen maar 285 mm barrels vinden die in de buurt komen, mogelijkheden? Of gewoon beter zoeken?

Ligt aan het merk maar weet dat prometheus een 275.5mm maakt en gok dat PDI het ook wel heeft gezien het een standaard maat is voor bepaalde replica's, zoals de HK416D (PDI kan je via hun eigen site zelf bestellen).
 
sws met een 12:1 en een serieuze snelle motor heb je een serieuze snelle terug zet nodig van de piston

ik zou sws hulp zoeken van iemand voor bijna alle setups die genoemd zijn als dit je eerste keer is
 
Ja wat chris zegt is misschien wel handig, een DSG zou ik zeker niet aanraden gezien problemen oplossen hiervan ontzettend rot kan zijn, SSG is nog wel goed te doen, maar wederom is wel handig om de basis goed te hebben. Als dit je eerste keer upgraden is zou ik niet met dit soort setups beginnen. Een 18:1 met een fatsoenlijke motor (stock VFC motors zijn de slechtste die ik ben tegen gekomen), een goede air seal, DIY mods en een leuke mosfet op een 11.1V zal ook al heel goed werken.
 
precies kijk het is niet onmogelijk om te doen alleen je kiest met deze upgrades er voor om van je aeg een super robot te maken zeg maar neem mijn journey voor mijn krytac maar als voorbeeld ik heb hem nu helemaal stabiel alleen dat is a heel veel tijd en b heel veel verschillende invals hoeken met elk zijn eigen gedachte voor verbeteringen en mods en heel veel reizen in mijn geval.


en zelfs helemaal stabiel geeft geen eeuwig leven voor deze snelheid/stres

met andere woorden je beestje moet daad werkelijk gewoon perfect zijn op elk vlak en de eerste keer gaat dit je lukken met een mentor maar het is ook ja een proces
 
Snap ik, het gaat me nu vooral om range, accuratesse en duurzaamheid. Vandaar dat ik ook niet wil bezuinigingen op de onderdelen.

En ben er op basis van reviews en how-to's inmiddels wel achter dat hier meer ervaring die meekijkt wel handig zou zijn. Nu op zoek naar een mentor in de regio :p