Umarex hk 416 a5 aeg upgraden

b0ykee

New Member
29 mei 2023
4
1
Trophies
2
Hello, de titel zegt het al.

Ik ben me nu al dagen aan rond kijken op upgrades voor mijn replica. Nou lees ik; begin met goede batterij, (heb nu titan 3000mAh 7,2V)

Nou had ik het idee (barrel zou 275mm moeten zijn) kijken of ik er een overlengte in kwijt kan en die dan bestellen (welk merk is dan goed?) Lees zoveel verschillende dingen. Nou wil je natuurlijk zoveel mogelijk range binnen die 1,2J dus ga je voor een 6,03 barrel. (is een aanname door de verschillende info van internet)
Rhop buckin van 50• en dan spelen met de veer om het net onder limiet te krijgen van de 1,2J?

Nu weet ik sws dat ik er een titan v2 in wil hebben, eigenlijk ook meteen een high torque motor dus moet ik ook sterkere gears hebben? en miss ook wel naar een 11,1V batterij? Nou verwacht ik dat daar ook een andere piston bij moet? Waar ik dan ook weer sets van zie met bucking en al

Puntje bij paaltje. Replica is nu standaard en ben eigenlijk altijd beetje zo van als ik het doe wil ik het goed doen. Als ik er een andere motor in doe veranderd dan ook meteen me fps/joule noem maar op.

Dan nog een cool fancy triggertje wat je dan misschien weer beter in 1 set kan kopen. Welke past dan?

Budget wil eigenlijk niet meer dan 300/500 aan upgrades uitgeven en natuurlijk het meest betrouwbare eruit halen.

Kortom waar te beginnen? Iemand die mij hiermee wil en kan helpen :)
 
Hoi!

Ik zie hier een flinke lijst met upgrades voorbij komen bij een replica die ik verder niet ken. Ik kan je daardoor niet specifiek iets aanraden. Wel kan ik laten weten wat ik destijds gedaan heb aan een andere AEG replica. Ik heb deze niet meer in bezit, maar weet nog wel wat hieraan gedaan is. Misschien heb je hier wat aan.

Bij mij was het uitgangspunt van upgrades altijd dat ik het idee had dat er iets moest veranderen aan een replica omdat ik mijzelf er aan stoorde. Dat betekent dus dat mijn uitgangspunt altijd was dat ik altijd met een stock replica begon, waarna ik in de loop van tijd vast stelde wat ik wilde veranderen. Ik heb daarom de eerste skirms met een volledig stock replica gespeeld, totdat ik vast stelde dat ik iets wilde verbeteren. Of dat er iets kapot ging.

Als uitgangpunt refereer ik naar mijn ICS CXP APE R. Ik startte hiermee met een Nuprol 7,4V lipo batterij. Ik was eigenlijk in het begin direct onder de indruk, maar dat kan ook nieuwigheid zijn met een eerste replica.

Na een skirm of 3 had ik duidelijk dat ik in buitenvelden regelmatig outranged was. Ik had vast kunnen stellen dat andere airsofters verder en acurater konden schieten als ik. De simpelste oplossing was hier om beter kwaliteit BB's te gebruiken. Ik weet niet goed meer wat ik destijds gebruikte, maar de bb's die ik toen gebruikte waren niet top. Aan de hand van deze video koos ik hierna voor G&G BB's, waarover ik nog steeds erg tevreden ben.

Weer een skirm of 3 verder: het kon toch voor mij idee nog beter, maar door de hoeveelheid informatie op internet zag ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb toen door Com-Bat Airsoft, toen nog met fysieke winkel, een nieuwe barrel en hop-up bucking en nub laten installeren. Deze waren beide van het merk Modify op aanraden van Com-Bat.

Vanwege deze wissel was het toen ook nodig om de veer in replica te wisselen, aangezien ie anders boven de 360 FPS limiet van toen nog terecht kwam. In combinatie met 0.28 g BB's was ik over mijn range erg tevreden. Bij de wissel van de barrel en bucking heb ik destijds nog meegekeken, wat erg leerzaam was. Ik kan dit nu ook prima zelf. :)

Ruim 10 skirms verder ging het eerste aan de replica kapot: de airseal was belabbert geworden. Ik had sterk wisselende FPS waarden en daardoor zijn toen meerdere airseal onderdelen gewisseld door Unit13, omdat ik sleutelen in de gearbox niet aandurfde. Ik weet dat er destijds onderdelen ingezet zijn van de ASG Ultimate line, omdat dit volgens Unit13 perfect pastte. Dat bleek ook wel, want ik had hierna zeer stabiele FPS/joule. Zeer tevreden over. Replica heeft toen ook een onderhoudbeurt gehad, aangezien alles toen toch al open lag.

Daarna ruim 10 skirms gespeeld, maar ik merkte toen dat de trigger van mijn ICS APE slecht werdt. Plus, het kon beter en reactiever. Er is door Com-Bat op mijn verzoek een Gate Titan Basic ingezet, omdat ik ook dit niet zelf aandurfde. Een mede airsofter had dit recent ook laten doen en was daar erg tevreden over.

De ouderwetse triggercontacten bleken echt slecht geworden te zijn. Ik vond de extra functies van de Advanced versie verder voor mij niet heel intressant, ik vond de Basic versie ook beter geprijst. Dus vandaar mijn keuze.

Verder ben ik toen ook gewisseld naar Titan 7,4V Lipo accu, aangezien mijn Nuprol lipo accu toch duidelijk echter bol begon te worden.

11,1V heb ik toen bij Com-Bat ook mogen proberen, maar dit was het mij niet waard, plus van ik de ROF bij Full Auto ronduit belachelijk. 7,4V gaf verder voor mij, in combinatie met de Gate Titan een hele prettige triggerreactie.

Met deze upgrades was ik totaal heel tevreden en heb nog meerdere skirms gespeeld hierna. Replica is uiteindelijk verkocht vanwege een overstap op HPA. Niet omdat de replica niet top was. :)

Ik snap dat je alles in 1 keer graag goed zou willen doen, maar misschien is het verstandig om eerst een rustig te ervaren wat je wilt veranderen. Dat werkt het beste, vond ik zelf. Plus, je maakt dan denk ik beter keuzes en dat kan geld schelen. Niet vervelend, toch?

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: b0ykee en QuickFix