Umarex HK416 CQB V2 Upgrades en Attachments

Holewijn

Member
10 dec 2017
15
4
Trophies
4
Beste Airsofters,

Ik ben van plan om dit airsoft replica te kopen, nu is mijn vraag wat zijn de must have upgrades en attachments voor dit wapen. Nu zoek ik ook een kleiner magazijn, om wat meer reload gevoel te hebben welke magazijnen raden jullie aan die goed zijn voor dit airsoft replica? want 320 rounds is me veelste veel. Ik wil namelijk meer gevoel hebben dan ik vaker moet herladen.

Nu ben ik dus geheel nieuw in de Airsoft, dus ik weet nog "helemaal niks!" van hoe het werkt en hoe ik moet upgraden. Dus alle hulp is welkom.

Waar ik zelf al naar zat te kijken voor attachments:
Ram-optics 2.5-10x40
FFG-1 Angled fore-grip
En eventueel een Gemtech blackside silencer ccw
 
Laatst bewerkt:
‘t eeste wat je moet weten is dat we die dingen Airsoft Replica of Airsoft Apparaat noemen ipv w@pen
 
  • Leuk
Waarderingen: IR_FLARE
Heb het al aangepast. maar heb niks aan je post ;)

Als je een beetje aansluiting wilt vinden bij de airsoft sport heb je meer aan mijn post als aan welk advies voor welke upgrade dan ook...

Maar goed. Upgrades... wat mis je? Upgraden is namelijk zinvol als je iets mist.

Sommige dingen kan je altijd wel doen zoals een flat hop bijvoorbeeld. Dat geeft je doorgaans wel wat extra meters, maar de rest van de upgrades zijn veelal naar persoonlijke voorkeur.

Ook met mag’s is het stukje persoonlijk voorkeur... zelf speel ik met amoeba 140 round midcaps. Bevallen super!

Succes.

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: IR_FLARE en Artilux
Sommige dingen kan je altijd wel doen zoals een flat hop bijvoorbeeld. Dat geeft je doorgaans wel wat extra meters, maar de rest van de upgrades zijn veelal naar persoonlijke voorkeur.

Ook met mag’s is het stukje persoonlijk voorkeur... zelf speel ik met amoeba 140 round midcaps. Bevallen super!

Nou ik wil gewoon meteen een mooi AR die goed werkt met de beste performance. Ik zou me dan even wat verdiepen wat en hoe flat hop werkt.

Kwa magazijn lijkt me 140 rounds wel iets, maar wat ik dan niet snap, ik moet een magazijn hebben voor de HK416 van Umarex maar die kan ik dus alleen vinden met de 320 rounds. Nu heb ik even gezicht op jouw amoeba 140 rounds midcaps, maar daar staat bij m4/m16 en dan staat er dit bij:

Compatibility:
For ARES, Tokyo Marui, G&P and other compatible M4/M16 series Airsoft AEG rifles.

Dit past dan gewoon in mijn AR?
 
Real of mid caps zijn een goeie optie.

Doelloos intern upgraden daar heb je geen baat bij dus is handig om te weten wat je wil verbeteren.

Aan zo’n variable zoom scope heb je bar weinig als assault, koop dan een dot scope van 1-4/5 ofzo en de rest is afhankelijk van wat je zelf prefereert.
 
Ik wil mij bij Peter aansluiten.
Attachments zijn niet must haves, is echt helemaal zoals jij het graag wilt. Dus kan kaal, kan met een dikke scope én 3 frontgrips.
Qua internals kan ik beter het woord aan een ander laten, hier moet mijn ontdekkingsreis nog beginnen.

Over je magazijnen:
Midcaps zijn dus the way to go.
Een kleine google search doet wonderen.
Goed werkende magazijnen voor de vfc hk416 (Criteria, fit, fed and drop free) :

PTS EMAG
PTS EPM
MAG Plastic
6mm Pro Shop
CYMA/Matrix metal
Cyma HK STANAG

Lijstje met magazijn test data https://docs.google.com/spreadsheet...xa71NzdJUgZofGGn5AcLvzP0U/edit#gid=1724915722

Video met de test:
 
Volgens mij is het de hoogste tijd dat jij kennis gaat maken met onze Chineze vrienden van Ali express.
Heel veel verschillende scopes en mods voor op je replica voor weinig geld.
Gebruik duidelijke zoektermen en lees goed de omschrijvingen.

Voor internals zou ik Ali express trouwens liever niet adviseren
 
Juist wel joh! SHS meuk voor weinig :)

Toevallig eergisteren een SHS high torque motor uit China geïnstalleerd. In mijn)L85 En lijkt inderdaad gewoon prima spul.

Maar voor mensen die nog niet zo bekend zijn met Ali en internals zou ik het in eerste instantie niet doen. Maar dat is enkel mijn mening.
 
Volgens mij is het de hoogste tijd dat jij kennis gaat maken met onze Chineze vrienden van Ali express.
Heel veel verschillende scopes en mods voor op je replica voor weinig geld.
Gebruik duidelijke zoektermen en lees goed de omschrijvingen.

Voor internals zou ik Ali express trouwens liever niet adviseren

Nog nooit wat bij Ali Express besteld helaas ook omdat ik met mijn andere hobby alles uit USA moest importeren. maar zal er is even een kijkje nemen. Ik betaal graag wat meer dan dat het eigenlijk uit andere landen komt ook ivm garantie enz enz. je weet het maar nooit.
 
Een tijd geleden heb ik mijn 416 intern geupgrade, met hulp van @Rebelattack en meer, dat kan je in dit topic vinden >
https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/super-stille-gearbox.3385/

Kostte wel veel tijd maar ik heb nu een 416 met een leuke firerate, geluid en trigger response (heb wel problemen met feeden, moet ik nog oplossen) Noodzakelijk was het niet maar goed :p

Extern heb ik mijn 416 ook volgepropt, ik gebruik een demper, rail cover, PEQ box, holo sight en ik kijk nu ook naar een goede magnifier om voor mijn holo sight te proppen. De rail cover en PEQ box zou je bij Aliexpress kunnen halen. Ik zou persoonlijk geen richtmiddel nemen die altijd een vergroting heeft. Je standaard AEG heeft de range niet en het kost meer tijd om goed door je scope te kijken. Ik heb een potje gespeeld met een reddot en magnifier maar de magnifier gebruikte ik nauwlijks.

Ik gebruik momenteel grijze specna arms midcaps (140bbs) en had daar voor mijn upgrade geen problemen mee. Ik heb nu dus wel problemen met feeden maar dat ligt dus niet aan de magazijnen.