Upgrade ics m4

Chris v K

Member
7 feb 2015
8
0
Trophies
1
ee


afgelopen zondag mijn ics m4 ris terug gekregen na een downgrade  (fps was 375) nu fps 345-350


Op zich blij met de fps maar er zijn ook een aantal dingen waar ik nu zeker niet blij mee ben:


 bereik, hopup,rof en het gevoel overall van de aeg.


Ik ga de volgende upgrade uitvoeren en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, en ik wil graag weten of de kans bestaat dat de fps hierdoor toch weer omhoog gaat?


Een Precission barrel, mosfet met nieuwe bekabeling, en evnt een high power motor.


Roept u maar! Ik ben benieuwd.


 


 
 
Precision barrel kan je fps iets wat mee omhoog gaan, zou het risico niet nemen bij je huidig fps.

Eventueel en gegarandeerd veilig alternatief is een wide bore barrel (6.10mm of meer).

Verder is het vervangen van je standaard hop up bucking en nub door kwalitatief beter spul altijd een goed idee. Ook hiermee kun je een paar fps stijgen (omdat je sealing wordt verbeterd)
 
Door de precission barrel gaat de FPS gegarandeerd omhoog. En afhankelijk van de diameter, denk ik toch echt wel over de 360 FPS  Met een Micracle barrel van 6.06 mm zal het er om spannen, maar alles kleiner als dat is + 360 FPS.


Mosfet heeft geen effect op de FPS.  Alleen op trigger response, ROF en trigger bescherming.

High power motor zal ik niet aan beginnen zolang je de standaard ICS nog werkend hebt :O Zeker als je de ICS turbo 3000 hebt, dan moet je die niet gaan vervangen, want dat is standaard een hartstikke goed ding :)



Ik heb zelf de ICS-20 (standaard M4 met schuifkolf)  en deze had inderdaad ook een lage ROF, maar het motorstel-schroefje doet wonderen. Ik kreeg af gelopen zaterdag nog te horen dat er iemand van onder de indruk was.



Wat ik aanraad, is het gebruik van Lipo's en XT60 connectoren.


Ga je andere kabels en mosfet gebruiken, maar laat je de standaard Tamiya connectoren er op zitten? dan is alles voor niets.


Als je een extra veer hebt, wil ik die er ook wel voor je inzetten (10 min werk) als je na de aanpassingen over de 360 FPS heen komt. Dat is namelijk belachelijk makkelijk bij de ICS M4 met split gearbox... Als je de originele doos hebt, zit er overigens ook een DVD in met een voorbeeld van hoe dit werkt.


 


 


 
 
kijk dat is bruikbare info !!!!


is het wel zo dat door een andere Barrel je bereik drastisch toe kan nemen? 


ik weet niet welke motor ik nu heb, ik heb een m4 a1 ris met schuifkolf.


Waar zit dat magische schroefje??? die wil ik graag verstellen dan, dat ism met een mosfet, kabels en connectors en de rof zal heftig verhoogt worden als ik het zo hoor!?


Lipo's gebruik ik al, ook deze heb ik afgelopen week ververst en een betere (balance) lader erbij aangeschaft.


 
 
is het wel zo dat door een andere Barrel je bereik drastisch toe kan nemen?

Niet echt eigenlijk. Je barrel kan voor betere precisie zorgen, en door de paar FPS die je extra krijgt, kan je bereik heel iets verder liggen, maar eigenlijk niet.  Nu kan ik wel een heel widebore en tightbore verhaal gaan ophangen, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee, dus daar doe ik nog geen uitspraken over ;) Je bereik heb je toch echt het meeste te danken aan een goede hop-up.


 


ik weet niet welke motor ik nu heb, ik heb een m4 a1 ris met schuifkolf.


Ik ook niet :O Maar volgens google zit de Turbo 2500 er in. Zolang deze werkt, zou ik hem gewoon laten zitten.


Waar zit dat magische schroefje???

Die zit onder je handvat, maar als je niet weet wat hij precies doet, zou ik er afblijven anders draai je mogelijk de gears in de soep.


Ik heb dit gedaan, omdat mijne vreselijk zwaar / aanlopend klonk. Nu klinkt hij veel soepeler en dat zie je dus ook terug in de ROF


dat ism met een mosfet, kabels en connectors en de rof zal heftig verhoogt worden als ik het zo hoor!?

Door de kabels en connectoren ga je er merkbaar op vooruit. Maar verwacht er geen wonderen van.
 
 


ok we gaan ervoor, zojuist alles geregeld, nieuwe barrel, 6,04 advanced mosfet, goede stekkers, nieuwe hop up, alles komt erop/in alles gesmeerd fps wordt onder 360 gehouden.


ik zal zeker laten horen hoe hij bevalt binnenkort!!


thxs mannen voor jullie uitleg/hulp


 
 
Welke kleur heeft de achterkant van je motor (dat plastic kapje) ?


Is die zwart dan heb je een turbo 3000 erin is die rood dan heb je de 2500 en blauw is  2000.


zwart is officieel voor M120 springs rood voor M100 en blauw is ook voor M100 in een plastic aeg.
 
<blockquote>Waar zit dat magische schroefje???

Die zit onder je handvat, maar als je niet weet wat hij precies doet, zou ik er afblijven anders draai je mogelijk de gears in de soep.


Ik heb dit gedaan, omdat mijne vreselijk zwaar / aanlopend klonk. Nu klinkt hij veel soepeler en dat zie je dus ook terug in de ROF

</blockquote>

Je kan, als i zwaar en aanlopend klinkt, gewoon het schroefje met halve draaien naar buiten schroeven tot dat i weer soepel klinkt en het geluid niet meer verbeterd, als een hard knarsend geluid hoort zit je te ver naar buiten. Doe dit echter wel allemaal in semi en met een mag+bb er in, is makkelijker luisteren en dry fire is zoiso niet geweldig voor je GB.




<blockquote>dat ism met een mosfet, kabels en connectors en de rof zal heftig verhoogt worden als ik het zo hoor!?

Door de kabels en connectoren ga je er merkbaar op vooruit. Maar verwacht er geen wonderen van.
</blockquote>

 


Betere kabels, connectors en een fet verbeteren je rof nouwelijks tot niet, het verbeterd echter wel je trigger response. 


9,6V blijft 9,6V of wat voor voltage jou batterij ook is, het kan wel maar dan zou je veer te zwaar moeten zijn voor je motor en gears om efficient te kunnen draaien maar das weer een heel ander verhaal. 


 
 
Ik heb alles even nagekeken, ik heb een ics 22 m4a1 ris (full metal)  deze heeft volgens unit13 de 3000 motor, ik zal ook de kleur even kijken to be sure.


deze mosfet komt erin:


 http://www.airsoftlipo.com/index.php?id_category=46&controller=category&id_lang=7


bij de downgrade is er een m100 veer ingegaan, ik vermoed dat de combi van de downgrade met de combi van waarschijnlijk slechte lipo's (ik had ze 1,5 jaar niet gebruikt en de eerste skirm moest ik met een huurkit spelen ivm te hoge fps) 


 
 
owh die link gaat naar het overzicht :)


het betreft de advandce processing mosfet,