Upgraden Ares amoeba AM-013

RamonDales

Well-Known Member
27 nov 2017
154
83
Trophies
10
Hallo iedereen!

Ik ben van plan om mijn Ares te gaan upgraden, ik ben al erg tevreden over de replica maar ik wil graag meer range/accuracy en er voor zorgen dat de replica goed op een 11.1 kan draaien. Ik wil daarom de volgende parts gaan plaatsen:
bb4f955541cef0e299d1425b25884ae3.png

Ik heb op onder andere de ares amoeba owners group op facebook het een en ander gelezen, zo ben ik op deze parts gekomen.

Mijn vraag is nu of iemand ervaring heeft met deze set, of verbeterpunten ziet. Mis ik nog dingen? Of zijn er betere parts voor het geld bijvoorbeeld.

En ik hoor ook na lang op semi schieten een soort schreeuwend geluid uit de gearbox, ik weet niet zeker wat dit is maar had het idee dat dit van de motor kwam? wanneer ik een tijdje niet schoot duurde het weer even voor dit terugkwam.

Ik hoor graag jullie advies!

Prowin hop up past niet echt lekker in de AM 013, net zoals veel andere hop ups. Heb zelf in de mijne de shs cnc ver 2 hop up zitten icm de rode M4 nozzle van shs. Dat werkt top, na wat van de vinnen geschaafd te hebben van de hop up unit.

Verder is de motor van de am mwha. Zelf geüpgrade na advies naar de shs high torque. Voorkomt warm worden van de pistol grip en snellere triggerresponse.

• Leuk
Waarderingen: RamonDales
Prowin hop up past niet echt lekker in de AM 013, net zoals veel andere hop ups. Heb zelf in de mijne de shs cnc ver 2 hop up zitten icm de rode M4 nozzle van shs. Dat werkt top, na wat van de vinnen geschaafd te hebben van de hop up unit.

Verder is de motor van de am mwha. Zelf geüpgrade na advies naar de shs high torque. Voorkomt warm worden van de pistol grip en snellere triggerresponse.

Bedankt voor je antwoord! Maar dat is wel vreemd dat die prowin niet lekker past, ik lees bijna nergens dat ie niet past? Over de motor ben ik nog niet helemaal uit.. Ik vind 50 euro een hoop geld voor een beetje warmte namelijk.

B
Bedankt voor je antwoord! Maar dat is wel vreemd dat die prowin niet lekker past, ik lees bijna nergens dat ie niet past?

Geen enkele hop up, behalve de maxx, past zonder aanpassingen in de AM serie. Ares gebruikt expres proprietary onderdelen. Zelfde probleem doet zich voor met de nozzle bijvoorbeeld. Veel spelers ook van de ares Amoeba owners group wisselen de prowin in voor een shs cnc ver 2 of Maxx model hop up. Schijnt ook wat ermee te maken te hebben dat de laatste paar batches minder goed zijn geweest van de prowins.

• Leuk
B

Geen enkele hop up, behalve de maxx, past zonder aanpassingen in de AM serie. Ares gebruikt expres proprietary onderdelen. Zelfde probleem doet zich voor met de nozzle bijvoorbeeld. Veel spelers ook van de ares Amoeba owners group wisselen de prowin in voor een shs cnc ver 2 of Maxx model hop up. Schijnt ook wat ermee te maken te hebben dat de laatste paar batches minder goed zijn geweest van de prowins.

Dat lees ik inderdaad ook veel ja! Hmm, dan ga ik misschien wel voor die maxxmodel hop up unit. Ik zit nu op de 300 fps, als ik de nozzle vervang en die maxx model erin doe, neem ik aan dat ik kan verwachten dat mijn fps iets omhoog gaat?

In theorie zou hij wat omhoog kunnen gaan. Echter ligt het ook aan of je nu al bijvoorbeeld teflon mod hebt gedaan etc. Je zal in iedergeval niet boven de 360 komen.

• Leuk
Overigens moet je even kijken welke nozzle je nodig hebt! In principe zal je andere moeten steken dan de ''huidige", maar geloof dat de maxx model nozzle weer net anders is dan een normale M4 nozzle en de ares nozzle is weer anders.

Sorry Jesse, maar dat is onzin. In mijn am-013 zit een prowin en die paste prima zonder aanpassingen.

Daarnaast, ik heb hem stock voor 2.5 jaar op 11.1v gedraaid zonder onderhoud en zonder problemen. Toen ie toch kuren begon te geven was een grondige onderhoudsbeurt alles wat nodig was.

• Leuk
Waarderingen: Doron en RamonDales
Sorry Jesse, maar dat is onzin. In mijn am-013 zit een prowin en die paste prima zonder aanpassingen.

Daarnaast, ik heb hem stock voor 2.5 jaar op 11.1v gedraaid zonder onderhoud en zonder problemen. Toen ie toch kuren begon te geven was een grondige onderhoudsbeurt alles wat nodig was.

Ah top, dan word het toch een prowin! Super dat ie het zo lang vol houd! Heb jij trouwens enig idee wat het schreeuwende geluid kan zijn? het is heel hoog en schel.

Bij mijn nieuwere serie paste hij niet. Ze hebben de Outer barrel veranderd tussendoor. Bij de oudere versies past hij wel.

Edit: je kan aan de hand van je trigger en Triggerguard en EFCS geloof ik zien welke batch je hebt.

Edit 2: op de al genoemde Facebook-pagina staan voorbeelden over hoe je dat kan checken.

Edit 3: https://www.facebook.com/groups/886243581445432/permalink/1831111366958644/

Hier in de comments leggen ze uit hoe je kan zien welke gen EFCS en welke gen van de hele replica je hebt. Vanuit daar kan je zoeken of jouw gen al de nieuwere versie outer barrel heeft of niet.

Laatst bewerkt:
Er moet wel bij gezegd worden dat prowin inderdaad niet overal in past. Ik had 2 prowin units gekocht en daarna weer 1 verkocht en een lonex hop unit gekocht voor mn aps, want daar paste het niet.

Er moet wel bij gezegd worden dat prowin inderdaad niet overal in past. Ik had 2 prowin units gekocht en daarna weer 1 verkocht en een lonex hop unit gekocht voor mn aps, want daar paste het niet.

Ik zou het nog steeds niemand aanraden, het kan ook minder goed aflopen, daarbij zijn de stock bushings van zacht metaal gemaakt die heel snel weg slijten, heb het al een paar keer gezien. Wat Jesse zegt klopt wel de huidige units zijn anders gefabriceerd en daardoor zijn ze minder geworden.de prowins dan.

Voor de rest een SHS motor hoeft totaal geen 50 euro te kosten, dat zijn de fijne NL prijzen waarschijnlijk.

Ik zou het nog steeds niemand aanraden, het kan ook minder goed aflopen, daarbij zijn de stock bushings van zacht metaal gemaakt die heel snel weg slijten, heb het al een paar keer gezien. Wat Jesse zegt klopt wel de huidige units zijn anders gefabriceerd en daardoor zijn ze minder geworden.de prowins dan.

Voor de rest een SHS motor hoeft totaal geen 50 euro te kosten, dat zijn de fijne NL prijzen waarschijnlijk.

Daarom heb ik nu indd voor deze bearings gekozen, over de hop up ga ik nog maar even nadenken. Voor de motor, ik ga wel even kijken bij buitenlandse shops, maar hoop niet dat de verzendkosten dan torenhoog zijn..

Alleen mijn vraag over het geluid uit mijn gearbox zoek ik nogsteeds antwoord op, is er niemand met enig idee? :(

Uhm nee niet zo direct, moeilijk te zeggen ook, mogelijk dat de bushings al aan het slijten zijn, mogelijk door warmte productie dat iets anders gaat draaien.
Ik heb zelf ook nog wel wat meningen over de parts die je besteld/wilt gaan bestellen en het feit dat het bij deze shop is waar alles veel duurder is. Kijk eens op ak2m4, daar zijn de motors nog maar 35 euro en kun je hele goede bushings krijgen, ook m4 nozzles en ook de ML buckings (mogelijk out of stock atm) en wss voor toch net wat minder. Ik zou zelf ook persoonlijk voor een stalen barrel gaan ipv de coated/plated barrel van maple leaf.

• Leuk
Uhm nee niet zo direct, moeilijk te zeggen ook, mogelijk dat de bushings al aan het slijten zijn, mogelijk door warmte productie dat iets anders gaat draaien.
Ik heb zelf ook nog wel wat meningen over de parts die je besteld/wilt gaan bestellen en het feit dat het bij deze shop is waar alles veel duurder is. Kijk eens op ak2m4, daar zijn de motors nog maar 35 euro en kun je hele goede bushings krijgen, ook m4 nozzles en ook de ML buckings (mogelijk out of stock atm) en wss voor toch net wat minder. Ik zou zelf ook persoonlijk voor een stalen barrel gaan ipv de coated/plated barrel van maple leaf.

Top, bedankt voor de tips! Is de M4 red nozzle van SHS een goede optie? Zie ze namelijk met een o-ring maar ook met 2?

En welke hop up is het beste? de SHS prowin style of de ZCI prowin style? De motors zijn hier indd wat goedkoper, ik ben voor de ZCI gegaan!

Laatst bewerkt:
Enkele O-ring is meer dan prima, heb alleen ervaring met de ZCI die is prima, maar hoor wel dat de SHS net wat beter is, mag ook wel voor de prijs.

Achja, die ZCI is wel in stock. Dus ik ga daar lekker voor, en ze zijn dezelfde prijs toch? allebei 19 pond.

SHS (RA) M4 Aluminium Nozzle (21.4mm)

NOZ02N £4.50 £4.50
ZCI Shim Set (30 shims)

M136 £3.00 £3.00
ZCI Prowin Style Hop-Up Chamber Aluminium (M4)

M278A £19.00 £19.00
ZCI High Torque Motor 22TPA (Long)

M146 £30.00 £30.00
ZCI / RA Enhanced Steel 8mm Bushings

Ik ga nu hiervoor, samen met een action army 310mm barrel, en een macaron 60 graden bucking. Maar die haal ik elders. de 300mm barrel is net te kort voor de amoeba helaas..

Die 10mm ga je niet merken en maakt ook niet uit voor het werken van je replica of vanwege de silencer? Rest ziet er prima uit, dacht dat de SHS duurder was maar dat was bij andere zaken, daar waren ze soms 40 euro of meer.

Die 10mm ga je niet merken en maakt ook niet uit voor het werken van je replica of vanwege de silencer? Rest ziet er prima uit, dacht dat de SHS duurder was maar dat was bij andere zaken, daar waren ze soms 40 euro of meer.

Heb je gelijk in, maar ik lees wel hier en daar dat het voor problemen kan zorgen door de supressor. maar voor 18 pond is het opzich wel het proberen waard. Heb je toevallig enig idee hoe het bestellen in zijn werk gaat bij die shop wanneer niet alle parts op voorraad zijn? zag een melding voorbij komen dat niet alles in stock was (was ik me ook al bewust van) maar er staat niet bij of ik het gewoon kan bestellen en eventuele levertijd. Mocht jij er niet toevallig ervaring mee hebben mail ik die gast wel even.

bedankt voor alle hulp so far!

Heb je gelijk in, maar ik lees wel hier en daar dat het voor problemen kan zorgen door de supressor. maar voor 18 pond is het opzich wel het proberen waard. Heb je toevallig enig idee hoe het bestellen in zijn werk gaat bij die shop wanneer niet alle parts op voorraad zijn? zag een melding voorbij komen dat niet alles in stock was (was ik me ook al bewust van) maar er staat niet bij of ik het gewoon kan bestellen en eventuele levertijd. Mocht jij er niet toevallig ervaring mee hebben mail ik die gast wel even.

bedankt voor alle hulp so far!

Ik doe het altijd via FB, pete reageert meestal redelijk snel, waarschijnlijk geeft hij of een andere oplossing of hij zegt eerlijk dat hij het niet op tijd kan krijgen. Als de barrel out of stock is kan je beter gewoon voor de AA gaan, ZCI gaat daar snel en komt niet heel snel terug.

• Leuk