Upgraden G&G TR4 CQB-S

Tia

Member
19 sep 2017
24
5
Trophies
3
Hey,
Voor het upgraden van mijn replica (zie titel) heb ik een paar vragen...

Barrel
Voor een upgrade van mijn replica had ik nog een Maple Leaf Crazy Jet Barrel liggen, echter is deze te lang. De orginele barrel in mijn replica is 275mm, de maple leaf barrel is 370mm. Nu geeft de integrated silencer op mijn replica wat speelruimte (ruimte van 335mm), maar dan zou de maple leaf nog steeds 35mm uitsteken. Omdat er standaard een silencer op zit, is een langere silencer volgens mij geen optie. Heeft iemand ervaring met het inkorten van een barrel; is dit mogelijk/aan te raden, en zo ja, waar?

Bucking/Nub
Ik had ook nog een maple leaf bucking liggen, heeft iemand ervaring met buckings van dit merk?

Hop up
Ook wil ik graag de hopup vervangen, liefst een hopup met en wieltje dat je verticaal kunt draaien. Heeft iemand hier suggesties voor?

Als iemand nog andere ideeën of adviezen heeft, graag!
 
Barrel
Nee, dit is niet aan te raden. Je gaat snijden, vervolgens schuren en je krijgt daardoor nooit het strakke wat je machinaal wel krijgt.

Bucking/Nub
Maple leaf buckings zijn goede kwaliteit. let wel op dat je de juiste hebt qua graden en dergelijke

Hop up
Hop Up hoef je vaak niet te vervangen. Dit levert geen betere performance op. En de Hop up van de TR4 is ook prima te verstellen wat ik op internet zie. Waar loop je nu tegen aan dan?


P.S. misschien leuk om je even voor te stellen in het betreffende topic :)
 
Barrel: gaat niet werken is een gbb window en je moet een aeg hebben daarbij door het speciale design van de crazy jet kan je die niet zo maar even inkorten, doe je het wel dan is het een veel te dure alu(?) barrel en zonde.

Nub+bucking: gaat alleen werken als dit de aeg macaron bucking is, omega nub werkt met deze bucking.

Hop up: je bedoelt wss een rotary style hop up? Deze zijn niet beter als het standaard design en daarbij als de stock unit naar behoren werkt dan zou ik die niet vervangen, wil je het per se vervangen om wat voor reden dan ook dan raad ik een lonex v2 aan.
 
Goed idee, zal ik doen ;)

Bedankt voor het snelle advies!
- Barrel: oke dan misschien geen barrel upgrade in dat geval... als de standaard barrel beter is dan een dure afgezaagde
- Bucking: Maple Leaf Diamond Hop-Up Bucking (50 degree). Is dit een goed idee? :p
- Hop up: ik heb het probleem dat als ik het wiel ook maar een klein stukje verschuif, de effecten heel groot zijn. Daardoor is de hop up constant te hoog of te laag... Het is alles of niets zeg maar.
 
Oja en ik ga dit allemaal niet zelf doen met mijn twee linker handen,zodra ik heb uitgevogeld wat ik wel en niet wil upgraden gaat alles naar AirsoftShopNL
 
Bucking gaat niet werken is voor een gbb type barrel. Also dat gaat een andere hop up chamber niet zo snel veranderen. Misschien dat je ook nog wel eens wat zwaardere bbs kan gebruiken.
 
Oké dan is de barrel niet geschikt, de bucking is niet geschikt, en de hopup maakt dus ook niet uit..

Suggesties wat voor upgrades wél goed zou zijn om de performance omhoog te krikken? :D
 
Laatst bewerkt:
De maple leaf AEG bucking samen met een omega nub en een maple leaf AEG barrel is een goede en dan zijn er nog honderden andere sets ligt puur aan de persoon zijn budget en voorkeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tia
Bedankt voor alle hulp :) Een laatste vraag: is het een aanrader om een langere barrel te nemen dan de standaard maat die er al in zit? Door de silencer zou ik er namelijk een langere barrel in kunnen zetten
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle hulp :) Een laatste vraag: is het een aanrader om een langere barrel te nemen dan de standaard maat die er al in zit? Door de silencer zou ik er namelijk een langere barrel in kunnen zetten

Je haalt nul voordeel uit een langere barrel, het kost alleen meer en je kan je cylinder:barrel ratio verpesten.
 
  • Leuk
Waarderingen: chris93
Fair enough, dan kan ik kiezen tussen 229mm of 290mm maple leaf barrel, de ouwe barrel is 275mm. Met 15mm extra zal de 290mm barrel het cylinder:barrel ratio niet verpesten denk ik?
 
Top! Naast de precision barrels van maple leaf heb je ook crazy jet, dat klinkt veelbelovend maar ik weet nou niet of dat voor gas is of aeg..
 
Crazy Jet barrels zijn voor GBB replica's (Gas BlowBack). GBB en AEG onderdelen zijn niet uitwisselbaar.

Veelgebruikte AEG barrels zijn Maple Leaf, MadBull, Prometheus, PDI, en dan vergeet ik er vast nog een paar. Prometheus en PDI zijn (veel) duurder als bijv. een Maple Leaf, maar presteren ook beter. Het is maar hoeveel geld je neer wil leggen.