Upgraden ICS CXP-16 L

Gewitwel

Well-Known Member
23 mrt 2017
114
45
Trophies
10
Hey Airsofters,

Ik heb een ICS CXP-16 L en vroeg me af wat ik het beste kan doen om deze up te graden?

Aangezien deze een split gearbox heeft heb ik geen idee wat ik het beste kan doen of gebruiken?

Op het moment zit ik op ongeveer 320-330 fps maar heb het idee dat het nogal varieert tijdens een skirm.
Ook de range laat te wensen over.

Graag adviezen over wat ik het beste kan vervangen (behalve de hele replica ;))
 
Weg gooien dat kreng, nee all jokes aside. Zal even alles wat je kan doen categoriseren en daarbij even aangeven hoe je het goedkoop en wat duurder kan doen en als laatste aangeven wat ik je aanraad.

Air seal, oftewel zorgen voor een zo stabiel mogelijke fps:
- Cheap optie: Nozzle vervangen en de rest vol stoppen met teflon tape.
- Duurdere optie: Nozzle, Cylinderhead, (cylinder voor wat meer volume, helpt bij zwaardere bb's).

Trigger response:
- Cheap optie: Mosfet, shimmen, AOE corrigeren en een goede motor installeren, de stock motor is prima voor een stock motor maar met een upgrade haal je qua trigger response en daarbij RPS er veel meer uit.
- Duurdere: Exact hetzelfde maar kan je nog overwegen om een triggerboard te nemen voor een kortere trigger pull en lagere ratio gears.

Range/Accuracy
- Cheap optie: Flat hop kopen of de huidige bucking flat hoppen en er een flat hop nub in duwen.
- Duurdere optie: Flat hop kopen en barrel vervangen.

Ik zou op zijn minst een flat hop bucking en nub plaatsen, je nozzle vervangen, shimmen, AOE corrigeren, mosfet installeren en alle lucht lekker dichten met teflon tape. Flat hop geeft je een grote range boost en de stock ICS barrels zijn niet verkeerd alleen wel coated dus op den duur gaat je spread naar de kloten. Shimmen (wanneer deze nog niet perfect is) en AOE corrigeren zorgt ervoor dat alles wat langer mee gaat en daarbij met het shimmen kan je je replica mogelijk nog wat stiller maken. De nozzle vervangen voor eentje met een O-ring, zorgt ervoor dat je hier geen lek hebt en dus een stabielere FPS, hetzelfde geld voor teflon tape rond de cylinderhead, als dat natuurlijk nodig is. Mosfet bespaart je trigger contacts en geeft daarnaast een fijne boost in trigger response, plus je verkleint de kans op half cycles of semi lock aanzienlijk. Overall zijn dit de goedkoopste upgrades die een grote invloed hebben op de vlakken waar ze voor worden toegepast. Als je wat meer wil uitgeven of meer in een keer wil doen kan ik nog wel meer aanraden om te doen.
 
Bedankt, maar ik kan in principe alles ervoor gebruiken? Aangezien ik een split gearbox heb, ben ik bamg dat ik later met een hele stapel overbodige parts zit te kijken...
 
Volgens mij is alles V2 compatible, alleen de nozzle moet je even opmeten want die is een andere lengte, heb zelf jammer genoeg nog nooit mijn ICS UK1R geupgrade dus kan je niet zeggen welke je kan gebruiken, maar gelukkig zijn daar wel andere die dit weten (mogelijk wel op airsoft.nl). Voor de rest is de hop up chamber van de CXP rifles anders maar die vond ik meer dan prima bij mijn ICS.
 
Ik heb een Lonex Silent Cylinder setje in mijn ICS gezet! heerlijk stilletjes nu! + gearbox opnieuw geshimmed en een Gate Warfet hard-wired.