Upgrades Ares SR-25

Tactical Bear

Well-Known Member
24 apr 2017
482
575
Trophies
26
He allemaal,

Ik heb wat hulp nodig, begin langzamerhand beetje kennis te krijgen mbt de internals van m'n AEG en heb nu laatst nogmaals eens goede tests gedaan met m'n Ares SR-25. Hij haalt effectief 60m zonder te hoeven corrigeren, 70m als je klein beetje gaat corrigeren. Voor mij vind ik die range (voorlopig) nog wel even genoeg maar ik wil wel een aantal upgrades doen voor een betere accuracy en zorgen dat elk schot precies komt waar ik dat wil.

Nu is mijn vraag dus, wat zijn essentiële upgrades die ik hiervoor moet uitvoeren? Volgens mij sowieso een tight bore barrel en betere hop? Zijn er naast die dingen nog meer die ik nodig heb?

Hoor het graag :D

In eerste instantie kan je idd kijken naar een betere inner barrel (sommige zweren bij tight bore, andere juist weer bij wide, dus dat is denk ik meer een persoonlijke voorkeur... zelf heb ik tight in ieder geval) en dit icm een goede hop up (unit + bucking + nub).

Maaaaar een groot onderdeel van accuraat schieten komt ook uit een constante FPS. Als je FPS bij ieder schot nagenoeg hetzelfde is zal je bb iedere keer op dezelfde plaats neerkomen. Heb je een grote afwijking in je FPS zal je bb iedere keer op een andere plek neerkomen. En tja als je dan toch bezig bent is het eigenlijk ook wel verstandig om de shimming en AOE goed voor elkaar te hebben, zodat je internals minder hard slijten en je dus zo lang mogelijk een stabiele replica hebt....

Uiteindelijk is het een combinatie van alles wat maakt dat je replica schiet zoals hij schiet.

Succes met upgraden!

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: Tactical Bear
Bore consistency is veel belangrijker als de bore diameter zelf, een goede flat hop werkt ook met spread gezien je een consistenter druk punt hebt die hop geeft. FPS is ook een factor voor hoeveel hop je mee moet geven, dus hoe stabieler hoe consistenter je schoten zijn, daarom zie je ook vaak bij GBB's dat naarmate de FPS zakt ook hun performance minder wordt.

In principe kun je de meeste air seal dingen wel oplossen met een rolletje teflon tape, barrel is een kwestie van hoeveel tijd of geld wil je er in stoppen en hetzelfde geld voor bucking + nub (R-hop vs drop in flat hop enzovoort).

Zelf speel ik in beide replica's met een modify 6.03 barrel deze geeft mij een uitstekend resultaat en heb nog nooit een jam gehad. In 1 replica heb ik een modify flat hop setje zitten en in de ander een Maple Leaf, geeft beide een goed resultaat voor mij. Met de Maple Leaf moet je alleen wel heel goed kijken dat de bucking en de barrel goed recht zit in de hop up chamber heb ik gemerkt, anders krijg je wel snel afzwaaiers... ik weet dat @Rebelattack zelf R hop's maakt en dat schijnt dan toch wel het beste te zijn wat er is en z'n barrels lapt waardoor je een ultiem vlak oppervlakte krijgt in je barrel. Die combinatie zal nog weer beter werken, maar dan moet je het zelf doen (veel oefenen) of laten doen...

Waar ik in ieder geval op zou letten is dat de barrel geen coating heeft aan de binnenkant, als die losraakt heb je namelijk niks meer aan je barrel...

Succes!

Groet,
Peter

Voorkeur, budget en tijd besteding zijn de belangrijkste 3 dingen waar je rekening mee moet houden.
In de meeste prijs segmenten heb je meerdere keuzes en daar binnen heeft iedereen zo zijn voorkeur. In het meer budget segment, vind Peter de modify barrels heel fijn, ik ben een fan van de ZCI Stainless steel barrels en bijvoorbeeld een ander is weer fan van de madbull steel barrels of de maple leaf barrels, allemaal zijn het goeie keuzes maar het is hier puur een voorkeur. Ik vind zelf een stalen barrel fijner vanwege het lappen en minder kans op vibreren.
Buckings en nubs zijn hetzelfde, maple leaf is een bekende, maar zoals Peter idd zegt moet je die goed centreren anders krijg je snel afzwaaiers, de modify flat hop is ook een prima keuze zeker voor de prijs en ik ben zelf dan ook nog wel fan van Tru-hop.
Ik doe dan nu veel met R-hop en lappen en daar komt het stukje tijdbesteding bij kijken, ik bespaar een hoop geld hierdoor omdat ik geen dure buckings en barrels hoef te kopen, maar ben wel veel tijd kwijt aan al het DIY werk wat ik doe. Dat is ook een afweging die je moet maken, want een PDI/Prometheus zal gewoon significant beter presteren dan een ZCI/Madbull/Maple leaf of modify, maar ook een stuk meer kosten.

De voorkeuren zijn er ook nog in het duurder segment (PDI vs Prometheus en etc.).

Wil je het beste dan laat je een PDI/Prometheus R-hoppen door bijvoorbeeld airsoft center, combineer dit met een goede flat nub of M-nub en je hebt praktisch de beste performance die je kan krijgen uit je barrel en hop up.

Ik ben ook steeds meer fan van tru hop aan het worden. Afgelopen weekend heb ik met een maple leaf 60 graden bucking gespeeld op stock E&L barrel en dat ging aardig. Het bereik was ongeveer 50m met .28 bb's. Met mijn tru hop haal ik de 60 wel met .28 op 360 fps en over de 60 met 450 fps en .32 bb's. Van het weekend ga ik nog eens .36 proberen aangezien .32 te licht zijn (hoefde de hop up geen eens aan te draaien).
Zelf ben ik ook wel overtuigd van het lappen van barrels. Ik heb een stock E&L barrel gelapped en afgelopen weekend eens stock E&L lapped vs stock E&L niet lapped getest en de lapped barrel gaf veel betere groupings op de langere afstand.
Verder gebruik ik zelf ook ZCI en Madbull barrels. Ik heb ergens gelezen dat het beiden uit dezelfde fabriek komt en dat alleen de merknaam verschilt. Ik ben er iig erg tevreden over.

Ik merk het al.. het is lang niet zo simpel als gewoon wat kopen wat er is. Hier zijn te veel afwegingen en te veel onderdelen waar ik nog TOTAAL geen verstand van heb.. Aan de ene kant jammer, want ik wil hem eigenlijk niet zomaar wegbrengen en geupgrade terug krijgen en er niks van leren (want dat is stom)

Maar ik zie ook een klein beetje de bomen door het bos niet meer met zo veel verschillende dingen.. Ik ben de helemaal de weg kwijt

Zou ik er gewoon een workshop van maken @Rebelattack !! Geld vragen voor toegang en ieder die wilt komen krijgt een workshop "Replica upgraden" :P

Op zich is het upgraden niet zo'n groot probleem voor me.. maar het zijn gewoon de vreselijke veel items die verkrijgbaar zijn.. hoe moet ik zoiets nou kiezen?!

Snap je dilemma, maar tegelijk vraag je eigenlijk "hee doe mij ff een pak melk"

- volle melk
- halfvolle melk
- karnemelk
- melk met een smaakje
- banaan
- aardbei
- vanille
- .......
- een liter pak
- half liter pak
- ......

Dan laten we alle onderlinge merken nog ff buiten schot...

Er is gewoon teveel keus waarbij verschillende fabrikanten gelijksoortige oplossingen bieden. De 1 heeft goede ervaring met de 1 de ander met een ander. Dus upgrades is echt een dingetje met bomen en een bos en daar dan weer niks door kunnen zien...

Zelf heb ik destijds toen gevraagd wat de jongens van de shop waar ik (te) vaak kom zelf in hun replica's hebben zitten, niet dat dat alles zegt maar de slechtste keus zal het dan zeker niet zijn...

Tot nu toe ben ik erg tevreden over deze combinatie en heb hem ook al bij meerdere aangeraden en/of geïnstalleerd en zeker geen klachten gehoord. Maar voor hetzelfde geld sta ik straks een keer naast iemand die nog verder/strakker schiet en kopieer ik die setup om te kijken wat daarvan het effect op mijn replica is.

Het belangrijkste is je eigen gevoel bij een product. Combineer dit met de ervaring die andere al hebben en dan zal het echt geen slechte keus zijn!

Nogmaals succes :)

Groet,
Peter

Ik en andere willen vast wel een keer in het NAC gaan zitten en mensen helpen, ook al heeft de NABV daar ook hun eigen mensen voor, maar idd het is eerder welke parts kies je.

Ik ben zelf ook begonnen met een PDI en flat hop gezien dat toen de makkelijkste upgrade was en het beste resultaat gaf volgens alle video's en artikelen die ik had gelezen, dit gaf mij idd toen ook een betere performance, echter om in elke replica nou een PDI barrel te stoppen is niet echt leuk voor de portemonnee, dus uiteindelijk kwam ik op barrel lappen en later ook op het uitproberen van R-hop. Flat hoppen doe ik ook nog wel omdat ik R-hoppen ook nog steeds een keer goed naast andere systemen moet leggen om te zien of de mijne werkelijk goed zijn.

Ik zou gewoon afhankelijk van je budget een build kiezen die hierboven is genoemd en die uitproberen of je moet de tijd er voor nemen en rustig online video's kijken en veel lezen en dan zelf een keuze maken.

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Denk ook inderdaad wat de meeste hier al zeggen. Wat voor mij wel heel erg heeft geholpen is google,google,google, heel veel lezen welke resultaten mensen hebben op welke setups in welke replica.
Denk voordat ik begon met upgraden wel min 100 uur plus aan video's en forrums heb afgespitst om van alles te leren.