Upgrading Vfc scar-l

Valmijaan

Well-Known Member
7 sep 2016
433
167
Trophies
14
Hallo,

Ik binnenkort aan de gearbox van mijn vfc scar beginnen om er wat meer uit te halen en de mindere onderdelen te vervangen.
Graag zou ik wat hulp willen met wat er precies goed in zou passen voornamelijk met de gears.
Ik zou graag een wat hoger ROF willen hebben rond de 25? Maar wil wel opassen en niet te gek gaan doen zodat ik PME krijg.
Wil voornamelijk ook een goede trigger response hebben.
En de fps meer tegen de 350 aan deze zit nu volgens mij op 320 maar deze gaat denk ik automatish wel omhoog.

Wat ik tot nu toe aan zat te denken :

Shimming, aoe correctie.

Cilenderhead: lonex aluminium v2 met dubbele 0 ring.

Piston: shs 3 metal tooth.

Pistonhead: Lonex polycarbonate

Gears: shs ht 16:1

Motor: shs HT

Mosfet: Gate Pico SSR3, nog even kijken welke fuse ik erbij zal pakken. Word wel allemaal krapjes in de stock.

Wat er voor de rest in zit is niet slechts wat ik zo een beetje rond heb gekeken.
Maar al het advies is welkom voor een leuke samen stelling.

Op advies van rebel en dankzij de geweldige link toch een 11.1 lipo gevonden die zou moeten passen :)
https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy...ite-compatible-eflb32003s.html?___store=nl_nl
 
Laatst bewerkt:
Op een 7.4V willen blijven en toch de 35 RPS aan tikken is wel een beetje teveel gevraagd. Überhaupt op single sector 35 RPS willen halen is een aardige klus, zeker te doen maar dan wel op een 11.1 en niet een 7.4. Als je een betere RPS/Trigger response wil zou ik kijken naar een 12:1 of 13:1 gear set en dan om PME te voorkomen 2/3 tanden short stroken en een M120 veer pakken, dan zit je op een aardig RPS en trigger response. Combineer het met een full metal rack piston voor minder slijtage, SHS HT voor meer RPS, goede response en efficiëntie en een simpele mosfet en je bent klaar. Jefftron is een optie maar let wel op de max RPS ratings van die dingen, pico ssr is misschien ook een optie zeker als je kijkt naar de dimensies ervan.

Als je niet wil kutten met short stroken dan moet je gewoon hetzelfde lijstje pakken alleen met 16:1 en M100 spring op een 11.1V zal je net of op 30 RPS zitten.

Stock VFC Steel bushings zijn meer dan prima en qua air seal gewoon een goede cylinderhead en een nozzle met o-ring en je hebt waarschijnlijk een prima air seal.

Also als je geen 11.1V kan vinden die past in je VFC dan heb je eerlijk nog niet goed gekeken, hobbyking heeft een hele goede lipofinder waar je de dimensie van je compartiment kan invullen en ze geven je alle 11.1 opties, neem het met een paar mm spelling en je zal er vast een vinden die past: https://hobbyking.com/nl_nl/lipo.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan
@Rebelattack thanks ja dacht ook dat 35 rps iets te hoog was heb het veranderd naar 25 ;)

Maar de 16:1 setup ziet er leuk uit dan hoef ik de sring ook niet te vervangen.

Maar is een full metal rack piston dan niet slecht? denk ik liever dat de piston het begeeft voordat de gears dat doen?
 
Op een 16:1 kan je wel gewoon een partially plastic pakken. Full metal rack is ook voor het tegen gaan van strippen bij hoge stress systemen, zoals hoge RPS en hoge FPS. Ik pak over het algemeen gewoon een full metal rack piston gezien het in een goed systeem niet zal falen en ik dan minder slijtage heb, maar een (goedkoop) punt in brengen dat bij een jam het begeeft is ook totaal niet slecht.
 
Als het goed is heeft VFC van zichzelf al een goeie airseal, dus zal eerst ff checken voor je onnodig dingen gaat vervangen.