upper gear ICX CXP 16 L

rgenius38

New Member
5 aug 2015
2
0
Trophies
1
Hello allen,


Ik ben sinds kort de eigenaar van een ICS CXP 16 L maar omdat mijn FPS te hoog zat heb ik mijn spring vervangen van M120 naar M90. Bij deze wissel heb ik blijkbaar iets niet goed gedaan. Dus bij het schieten heb ik mijn piston versleten en ook nozel gebroken :-S. Nu is de vraag past elke V2 piston ? zo niet hoe weet ik welke ICS piston ik moet hebben want er zijn verschilende soorten, high torqe half teeth en het zegt mij helemaal niks ok zal ik meten de piston head vervangen dus welke is de betere keus ?


Groetjes


Newbee Ryan


 
 
Volgens mij past de ICS reinforced piston (die oranje) er gewoon in.


Ik zou wel ook meteen de bijpassende pistonhead erbij nemen. verkrijgbaar bij bijvoorbeeld unit 13.
 
HI Sander,


 


Bedankt voor je reactie, ik zat zelf te kijken voor een MODIFY piston en head of is het verstandiger te blijven bij ICS ?


Groetjes


Ryan


 


 
 
Maakt opzich niet zo gek veel uit volgens mij. In mijn ICS AA's zitten lonex pistons het enige wat wel eens wil is dat de nozzle van lonex niet past op een ICS cylinder head. Dus toen heb ik alles maar van lonex erin gedaan.

Edit: Voor 100% zekerheid kun je het beste bij ICS parts blijven.
Dan weet je altijd zeker dat het past.
 
ICS reinforced piston, paste NIET standaard in Mijn L85.
Is het nodige dremel werk bij komen kijken. Dus ga er ook niet standaard van uit dat alle ICS wel op alle ICS zal passen.
 
De reinforced piston paste ook niet in mijn L86 maar weer wel in mijn 551 swat.


De L85/L86 heeft een custom gearbox dat heeft deze niet , dit is gewoon een split gearbox V2 voor zover ik uit gearbox filmpjes kon zien.
 
Ik ben het met Sander eens, probeer de ICS reinforced piston ( oranje)  met bijbehorende head eens. Aan de andere kant, deze heeft meer stalen tanden. Mocht jij dus een probleem hebben met jouw gearbox door dat je hem mogelijk niet goed in elkaar hebt gezet ofzo, dan sloopt hij de volgende keer je piston niet, maar je tandwielen. Een piston kost €10 - €20. Je gears €36. Om op veilig te spelen, ging ik misschien toch voor een piston met een enkele stalen tand, zoals bijvoorbeeld de Modify. Maar dat moet je zelf maar even bekijken. Let er wel op dat bij de Modify standaard geen head mee komt, die moet je dus los bestellen.


Ik raad het niet aan, maar je kunt proberen je oude head te gebruiken, maar ik krijg de head niet van de piston af bij mijn originele piston, dus verwacht ook niet dat jij dat voor elkaar krijgt.


http://unit13shop.eu/index.php?item=ics-reinforced-piston-met-piston-head&action=article&group_id=10000026&aid=44&lang=nl


 


Als nozzle zou ik de modify aanraden, van deze weet ik dat hij in mijn ICS M4 past / werkt


http://unit13shop.eu/index.php?item=modify-air-seal-nozzle-for-m16a2_m4-series&action=article&group_id=10000016&aid=12817&lang=nl


Daarbij heeft deze er een O-ring in zitten, dus sluit hij beter af, hierdoor gaat je FPS ook weer iets omhoog.


 
 
Hey Eviltwin, Sander


Erg bedankt wederom voor jullie reacties, ik denk dat ik MODIFY wel ga proberen alleen vraag ik mee af wat half teeth is ? dit is half metaal half niet of zo ?


Groetjes,


Ryan


 
 
Half teeth gaat over de breedte van de tanden die op de piston staan. Meestal worden die in high torque setups gedaan(met helical gears, hoeft niet altijd zo te zijn overigens) of in de L85/L86 (custom gearbox) in de tokyo marui scar zit er ook eentje bijvoorbeeld en zo zitten ze waarschijnlijk in meerdere..Het hangt echt af van de type gears die erin zitten.


Als je daar een full teeth in zou stoppen dan komt een gedeelte van de tanden tegen de gears aan waardoor de boel of vast loopt of direct aan puin draait.


Het verschil tussen half teeth en full teeth zie je ook meteen, als de tanden over de hele breedte van de piston lopen heb je een full teeth als de tanden over de halve breedte van de piston lopen heb je een half teeth. (alleen bij de L85/L86 was het wat lastiger te spotten, was ook een custom piston met die een paar milimeter smaller was dan full teeth)


 
 
Ik heb zelf een cxp16l en daar past alle v2 rommel in. Met uitzondering van de hop-up unit. ;)