V3 trigger unit klikt door

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo!

Ik heb een Mp5K gekocht om mee te oefen met inelkaar zetten, maar ik loop nu tegen het eerste probleem aan! De trigger unit klikt door als ik de selector plate verschuif naar Semi. Daarna moet ik de trigger terug trekken en wanneer ik dan naar full auto switch doet hij het weer prima. Ik heb hem ook aangesloten om de motor, en de motor draaid niet als hij door klikt. De motor doet het op full auto wel! Ook heb ik dit getest zonder veer in het systeem, hierdoor was de klik weg, ik heb alleen niet getest of de motor het toen wel deed...


Het gaat om een Galaxy MP5K met V3 gearbox!
Iemand een idee?
 
Je moet zorgen dat alles goed zit met het in elkaar zetten van het systeem weet niet of het net zoals bij de AK een twee delige trigger is maar dit is ontzettend klote om goed in elkaar te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Je moet zorgen dat alles goed zit met het in elkaar zetten van het systeem weet niet of het net zoals bij de AK een twee delige trigger is maar dit is ontzettend klote om goed in elkaar te zetten.

Hmm, na mijn idee zit alles goed... Waar kan het mis gaan? Jammer genoeg zijn er niet zo veel duidelijke filmpjes over het inelkaar zetten. Allemaal slechte kwaliteit of geen uitleg erbij enz.
 
Kijk naar die van de AK die zou praktisch hetzelfde moeten zijn op dat gebied. Uhm het lijkt alsof de cut off lever de trigger contacts in semi constant los haalt, misschien zit de sector gear net op een positie dat dit gebeurd? In full auto zou het idd dan moeten werken omdat de cut off lever dan altijd wordt weg getild.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Kijk naar die van de AK die zou praktisch hetzelfde moeten zijn op dat gebied. Uhm het lijkt alsof de cut off lever de trigger contacts in semi constant los haalt, misschien zit de sector gear net op een positie dat dit gebeurd? In full auto zou het idd dan moeten werken omdat de cut off lever dan altijd wordt weg getild.

Oke, ga ik even naar AK's kijken! Ik denk niet dat de sector gear toevallig verkeerd zit. Anders zou die wel heel toevallig 2x achter elkaar op de verkeerde plek zitten.

Alvast bedankt!
 
Ik bedenkt me net dat de spring guide 1 lipje miste. Misschien dat hierdoor de veer een rare hoek heeft en iets verkeerd activeerd. Ik heb al een nieuwe besteld, en die komt morgen binnen. Hopelijk helpt dat!
 
Klinkt mij als een vergeten veertje in het trigger gedeelte, of verbrande trigger contacts. Dan krijg je exact dit soort dingen
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Ik heb dit op mn VSS, maar dan andersom. Single werkt wel en full auto niet.
Het heeft iig iets te maken met de fire selector, want ik heb hem ooit eens weer snel in elkaar gezet en toen begonnen de problemen. En een AK fire selector kan je al snel verkeerd in elkaar zetten omdat het twee stukken tandwiel zijn die een tandje opgeschoven kunnen zitten.
Zelf heb ik het niet uitgezocht omdat single only wel fijn is en ik op sommige velden niet bang hoef te zijn voor een te hoge fps omdat ik hem dan als "DMR" kan gebruiken =P
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Klinkt mij als een vergeten veertje in het trigger gedeelte, of verbrande trigger contacts. Dan krijg je exact dit soort dingen

Oke, zou kunnen, maar waarom zou het een verbrand contact kunnen zijn? Het lijkt mij een mechanisch probleem, maar het veertje zou kunnen. Ik ga morgen verder als ik de nieuwe spring guide binnen heb,
 
Ik heb dit op mn VSS, maar dan andersom. Single werkt wel en full auto niet.
Het heeft iig iets te maken met de fire selector, want ik heb hem ooit eens weer snel in elkaar gezet en toen begonnen de problemen. En een AK fire selector kan je al snel verkeerd in elkaar zetten omdat het twee stukken tandwiel zijn die een tandje opgeschoven kunnen zitten.
Zelf heb ik het niet uitgezocht omdat single only wel fijn is en ik op sommige velden niet bang hoef te zijn voor een te hoge fps omdat ik hem dan als "DMR" kan gebruiken =P

Raar, jammer genoeg vind ik alleen full auto niet erg fijn :P Dus wil het liever wel fixen,
 
Also de tandwielen voor de selector heb je niet op een MP5k die een ak wel heeft dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk ook eerder dat er iets niet helemaal correct zit.
 
Verder heb ik nog een probleem gevonden. De piston head voor op de cilinder zit te los. Hij sealt wel maar hij gaat er heel makkelijk vanaf... Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of is dit geen probleem?

Verder over de trigger unit, wat kan daar verder mis zijn? Na mijn idee mis ik geen veertjes of iets. En er lijkt mij dat er niet veel verkeerd kan gaan. Alleen de veer om de trigger terug te duwen en het opzetstukje die naar het contact gaat...
 
Maakt niet uit testen in de gearbox helpt dan heb je dat probleem niet, maar goed droog maken en al het vet verwijderen wil nog wel helpen en anders wat teflon tape.

Qua trigger ja ik gok toch ergens dat de trigger onder de trolley door schiet en daardoor niet schiet en het klik geluid maakt. De cut off lever kan vrij bewegen? Ik wilde zeggen haal die weg en kijk dan wat het doet maar dat is praktisch hetzelfde als in full auto.
 
Maakt niet uit testen in de gearbox helpt dan heb je dat probleem niet, maar goed droog maken en al het vet verwijderen wil nog wel helpen en anders wat teflon tape.

Qua trigger ja ik gok toch ergens dat de trigger onder de trolley door schiet en daardoor niet schiet en het klik geluid maakt. De cut off lever kan vrij bewegen? Ik wilde zeggen haal die weg en kijk dan wat het doet maar dat is praktisch hetzelfde als in full auto.

Ik heb hem eruit gehaald en dat heeft inderdaad het probleem verholpen. Alleen kan hij nu alleen nog maar Full auto waarschijnlijk.. Verder heb je dat veertje die de trigger terug duwt. En die heeft een korte en lange kant, de korte gaat in de GB maar wat doe je met die lange? Heeft die nog een functie? Ook komt de trigger uitzich zelf niet ver genoeg terug om hem op safe te zetten. Dan moet ik zelf te trigger naar achter halen en op safe zetten.


update:

Ik heb het dingetje weer terug gezet, en zonder gears en alle andere gearbox internals is het probleem nu verholpen. Nu even inelkaar zetten en kijken of het helemaal verholpen is!

Update: Helaas, na het installeren van de veer, cillinder en gears is het probleem weer terug..
 
Laatst bewerkt:
Oke, zou kunnen, maar waarom zou het een verbrand contact kunnen zijn? Het lijkt mij een mechanisch probleem, maar het veertje zou kunnen. Ik ga morgen verder als ik de nieuwe spring guide binnen heb,

Weet zo ff niet meer precies hoe het zit. Maar als je trigger contacts verbrand zijn kan je meestal prima full auto, maar bij single blijft je trigger in de '' forward'' positie hangen.

Heb je ook de spring onder dat ijzeren blokje met 1 tand geplaatst die door middel van de trigger, die trigger contact naar voren moet laten schieten?
 
Weet zo ff niet meer precies hoe het zit. Maar als je trigger contacts verbrand zijn kan je meestal prima full auto, maar bij single blijft je trigger in de '' forward'' positie hangen.

Heb je ook de spring onder dat ijzeren blokje met 1 tand geplaatst die door middel van de trigger, die trigger contact naar voren moet laten schieten?

aah oke, het lijkt mij persoonlijk meer mechanisch (tenminste dat hoop ik). Ik heb bij dat kleine L hoekje 2 pinnetjes zitten. Hier tussen zit inderdaad een veertje. Als je ergens nog fotos van kan gebruiken laat maar even weten!

Ik heb verder nog wat getest, momenteel doet de motor op safe niks. Op semi doet hij gewoon Full auto, en waneer ik dan door klik valt hij uit. En bij Full auto werkt ook alles prima... Misschien dat dit kan helpen!
 
De lange kant van de trigger spring is om de trigger weer terug te duwen, wel belangrijk dus dat die goed zit!!!!

dat dacht ik dus al, waar moet die precies naartoe? De korte kant gaat de GB in toch? Alleen lijkt de trigger wel terug geduwd te worden door die veer. Want in Full auto gaat hij wel terug,.,
 
dat dacht ik dus al, waar moet die precies naartoe? De korte kant gaat de GB in toch? Alleen lijkt de trigger wel terug geduwd te worden door die veer. Want in Full auto gaat hij wel terug,.,

Misschien lijkt het zo omdat de trigger trolley hem terug trekt op full auto, maar het moet hetzelfde als een AK worden geïnstalleerd.