Valken bio 0.36

fatih61

Well-Known Member
2 dec 2015
153
26
Trophies
7
hallo, misschien een rare vraag maar..

We waren net in duitsland heb daar gevraagd na goeie sniper bb's gezegt wat voor replica ik had enz. Die man kwam met valken 0.36g bio bb's plastic flesje met 2500stuks voor 35 euro.. Heb ze wel genomen maar Vond t eerlijk gezegt wel een beetje aan de dure kant. Had m vertelt dat ik van specna arms ook 0.36g had bestelt 20 euro voor 2000 stuks.. Hij zegt dat zijn ze hoogswaarschijnlijk geen bio. Dus zette me aant twijfelen drm heb ik ze ook gekocht. Maar is de prijs normaal voor die bb's 35 euro voor 2500stuks? Of heb ik teveel betaald?

35 is wel normaal, ze schommelen zo tussen de 30 en 37 euro.
Afhankelijk van vraag en aanbod.

Edit: ik heb niet heel goed gezocht maar de specna 0.36 die ik vond waren niet bio.

Laatst bewerkt:
Prijs is exact hetzelfde als bij B&A hier. En voor die prijs heb je echt superfijne munitie. Ik heb ze ook altijd gebruikt voor m'n SVD, en het maakte toch wel verschil met andere merken.

35 is wel normaal, ze schommelen zo tussen de 30 en 37 euro.
Afhankelijk van vraag en aanbod.

Edit: ik heb niet heel goed gezocht maar de specna 0.36 die ik vond waren niet bio.

Denk dat je gelijk hebt.. Kan ook nergens vinden of ze wel of niet van bio zijn..

Prijs is exact hetzelfde als bij B&A hier. En voor die prijs heb je echt superfijne munitie. Ik heb ze ook altijd gebruikt voor m'n SVD, en het maakte toch wel verschil met andere merken.

Neem aan dat je die bbs al langer had dan? Huidige beeld over Valken bbs is(/was?) dat ze niet heel goed zijn, misschien dat dit al weer veranderd is? Geoff komt ook met bio bbs van .36, .40 en .43. De reviews van mensen die ze hadden gebruikt waren positief.

De 0.28 van valken die ik 3 maanden geleden heb getest waren zwaar bagger. Continu misfeeds en 3 Jams tot gevolg.
De 0.36 heb ik nog niet getest maar hoor niet veel goeds erover

Neem aan dat je die bbs al langer had dan? Huidige beeld over Valken bbs is(/was?) dat ze niet heel goed zijn, misschien dat dit al weer veranderd is? Geoff komt ook met bio bbs van .36, .40 en .43. De reviews van mensen die ze hadden gebruikt waren positief.

Dat is inderdaad nieuw voor me. En ik had inderdaad deze Valken al een paar weken staan. Nooit problemen mee gehad, echt top ervaringen.

Dat is inderdaad nieuw voor me. En ik had inderdaad deze Valken al een paar weken staan. Nooit problemen mee gehad, echt top ervaringen.

Ja waarschijnlijk was dat nog een oude batch, de nieuwere batches zijn gemaakt bij een nieuwe fabrikant en daarvan is de kwaliteit niet zo goed als voorheen.

Hmmm,, dus moet ook niet alles gelofen wat er gezegt word hier op de forum?

Bijlagen

• image.png
    image.png
    148,8 KB · Weergaven: 209
Kwam toevallig ook dit filmpje tegen op youtube.. Denk dat t ook echt helpt en misfeed zal voorkomen.. Ik ga t testen de 25e bij bunker hill als k ga skirmen.

Hmmm,, dus moet ook niet alles gelofen wat er gezegt word hier op de forum?

Ik heb jammer genoeg nog nooit zelf Valken gebruikt, geen sniper en al gebruiker van Green Devils, maar ik lees veel (misschien te veel) en daardoor heb ik op het airsoft.nl forum en andere plekken gehoord van gebruikers dat sinds Valken verandert is van fabrikant, (Taiwan naar China) vanwege de hoge vraag naar hun bbs, achteruit is gegaan in kwaliteit. Wat ik gehoord heb is dat men ondervond dat bbs al kapot waren in de fles, kapot gingen tijdens het schieten, jams door slechte bbs of zelfs zo vervormd dat het geen bbs meer waren. Ik neem aan dat je de bbs nu toch al hebt dus enigste manier om erachter te komen wat je eigen mening is, is door te testen. Meteen afdanken is ook zonde :|.

Voor de rest zijn G&G Bio BB's ook heel goed en de Green Devils gebruik ik zelf ook en ben daar ook heel tevreden over, alleen die laaste is dan weer aan de prijs. Biovals zijn niet slecht maar meer een middenmoot dan gelijk aan G&G's of Green Devils.

Echter gaat G&G maar tot .33 en de rest lager dus voor een sniper kan dat nog net te licht zijn, daarom is er in de toekomst mogelijk het alternatief Geoff's, je kan ze bestellen bij outdoorandtactical op facebook, maar wanneer en hoe frequent is me niet duidelijk

• Leuk
Waarderingen: fatih61
Is bioval niet het merk wat vaak misfeeds geeft? Zal die niet echt aanraden vanwege dit veel voorkomende probleem met deze bb's.

Is bioval niet het merk wat vaak misfeeds geeft? Zal die niet echt aanraden vanwege dit veel voorkomende probleem met deze bb's.

De Bioval .25 jammen bij mijn midcaps regelmatig. Bij mijn high-cap gebeurd het niet, maar dat is omdat het laadmechanisme daarvan anders is geloof ik. Nu heb ik de zak bijna leeg en ga ik over op G&G. Eens kijken of die beter presteren.

Heeft iemand ervaring met valken .28 in midcaps? Bij mij feeden de eerste 5 en daarna niet meer. Als ik het magazijn eruit haal en er weer opnieuw in doe feeden de eerste 5 weer en dan weer niet.
Of ligt dit gewoon aan de veer in mn midcap?

Heeft iemand ervaring met valken .28 in midcaps? Bij mij feeden de eerste 5 en daarna niet meer. Als ik het magazijn eruit haal en er weer opnieuw in doe feeden de eerste 5 weer en dan weer niet.
Of ligt dit gewoon aan de veer in mn midcap?

Kijk het filmpje maar paar reactie's terug miss helpt t bij jou ook ;)

De 0.28 van valken die ik 3 maanden geleden heb getest waren zwaar bagger. Continu misfeeds en 3 Jams tot gevolg.
De 0.36 heb ik nog niet getest maar hoor niet veel goeds erover
Ikzelf heb een fles .28 gekocht en in 6 midcaps gedaan. Na 10 minuten kon ik weer naar de safety want geen enkele mag feede ze. Toen green devils er in van .25 no prob :/

@ChaoSState check mijn vorige post ;)
Ik dacht dat degene die ik gebruikte nog tot de oude batch behoorde. Ze waren van een maat van me die er heilig bij zweert er geen problemen mee te hebben gehad.
Maar ik ga wel ff een ander merk proberen (en wassen).
Ik laat ze wel links liggen tot Valken weer wat beters produceert.