Van Duitsland naar Nederland

Blackfox

Member
29 jan 2018
5
0
Trophies
1
Goedenavond!
Ik ben een Nederlander die in Duitsland woont en airsoft. Nou wou ik naar een vriend in het westen om daar wat te sleutelen en misschien te skirmen. Mijn vraag was welke papieren ik nodig heb om de grens over te mogen met airsoftwapens. Nogmaals ben duits dus geen lid van de NABV.
Met vriendelijke groet,
Robbert

Op de website van de nabv moet je even een papiertje aanvragen en je maat in nederland moet een prive event aanmaken.

Goedenavond!
Nou wou ik naar een vriend in het westen om daar wat te sleutelen en misschien te skirmen.

Moi Robert. Als ik deze zin lees lijkt het alsof je meer dan 1 dag daar bent. Conform nabv regels mag men niet met replca overnachten tenzij men op skirm locatie is (prive event is geen skirm locatie). Niet dat er handhaving op is maar wel handig om te weten.

Artikel 17e
artikel 17a, eerste lid, gedurende een daarin vermeld tijdvak in Nederland de airsoftsport gaan beoefenen of hebben beoefend en die in het land van herkomst bevoegd zijn de meegebrachte airsoftapparaten voorhanden te hebben;

• b.vanaf de tweede dag voor, tot en met de tweede dag na het in onderdeel a bedoelde tijdvak.
  • Bron: wetten.nl

Is het niet zo, geheel hypothetisch, dat als Robbert zijn replica zou verkopen voor 1 euro op de eerste dag aan zijn vriend en op de laatste dag weer terug koopt voor 1 euro er geen gedoe is? Uiteraard wel gewoon replica in kluis etc, volgens de NABV wetgeving.

• Leuk
Waarderingen: Chill
Is het niet zo, geheel hypothetisch, dat als Robbert zijn replica zou verkopen voor 1 euro op de eerste dag aan zijn vriend en op de laatste dag weer terug koopt voor 1 euro er geen gedoe is? Uiteraard wel gewoon replica in kluis etc, volgens de NABV wetgeving.

Dit zou een mogelijkheid zijn inderdaad..