Veer vervangen CAA ASG M4 Carbine. Hulp !

Ressurectz

Well-Known Member
27 okt 2016
49
10
Trophies
6
Goeiedag mede airsofters!

Bij een chrono kwam ik erachter dat mijn replica 375 fps schiet terwijl 350 fps is toegestaan... lullig zo'n klein aantal maar is niet anders. Kortom, de veer vervangen!

Na wat kort onderzoek op het net kom ik wel op filmpjes terecht, maar het mooiste zou zijn als er een filmpje beschikbaar zou zijn met dat type replica met ongeveer hetzelfde probleem. Hoewel ik de replica nog niet zo lang heb, lijkt me dit niet zo moeilijk (?)

Iemand ervaring hiermee?
 
Ik bedoel het is een M4 dus standaard takedown daarvoor en daarna een V2 gearbox open maken, denk dat daar meer dan genoeg filmpjes van online staan.
 
Ik bedoel het is een M4 dus standaard takedown daarvoor en daarna een V2 gearbox open maken, denk dat daar meer dan genoeg filmpjes van online staan.
oke. is het voor iemand die het voor het eerst zou doen, te doen? of is het vrij complex om dit zelf te vervangen?
 
oke. is het voor iemand die het voor het eerst zou doen, te doen? of is het vrij complex om dit zelf te vervangen?

Het vervangen van de veer zelf vind ik niet moeilijk, het is alles rustig ontspannen na het openhalen van de shells, de veer eruit, nieuwe veer op de spring guide en alles weer goed in elkaar duwen. In principe doen de meeste het uiteindelijk toch wel een keer zelf, ik ben redelijk snel gaan klussen aan mijn eerste en toen enigste replica. Als je genoeg filmpjes online kijkt dan is er niet veel aan, het vergt alleen wat geduld en misschien wat vloeken :) (vooral bij het in elkaar zetten onder spanning van de veer). Of ik het zou aanraden weet ik niet, is ook geheel afhankelijk van het kunnen van de persoon zelf, de ene voelt zich daar meer op zijn gemak mee dan een ander.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ressurectz
V2 is te doen. Wel handig als iemand bij de hand hebt, bij het assembleren van de veer / gearbox. Want dan kom je wel eens handen te kort.

De grootste tip. bij veertjes altijd een foto maken van hoe hij zat.
En sowieso foto's maken ;)
Een duidelijke YouTube handleiding is ook een aanrader.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ressurectz
Beiden bedankt heren! Als ik de berichten zo lees heb ik d'r wel vertrouwen in . Plan is om idd met een maatje uit elkaar en in elkaar te bouwen.
Heb in het verleden een ps3 omgebouwd, dan moet dit ook wel lukken toch haha.
 
Beiden bedankt heren! Als ik de berichten zo lees heb ik d'r wel vertrouwen in . Plan is om idd met een maatje uit elkaar en in elkaar te bouwen.
Heb in het verleden een ps3 omgebouwd, dan moet dit ook wel lukken toch haha.
Vast wel. alleen in een ps3 zitten geen veren die goed moeten blijven zitten. maar zolang je weet wat waar ging komt alles goed !
 
Vast wel. alleen in een ps3 zitten geen veren die goed moeten blijven zitten. maar zolang je weet wat waar ging komt alles goed !
Nee oke was niet zo bedoeld dat het vergelijkbaar is. Maar eerder om aan te geven dat ik niet helemaal technisch dyslectisch ben
 
Heb recent ook mijn eerste en op dit moment enigste replica (Specna Arms SA-A20) uit elkaar gehaald om de boel goed te smeren en de veer te vervangen. Zelf vooraf alle filmpjes die op YouTube staan gekeken en bij het sleutelen een filmpje bij de hand gehouden :)

Was wel ff spannend, maar als je er rustig de tijd voor neemt zeer goed te doen.

Succes!

Groet,
Peter
 
Heb recent ook mijn eerste en op dit moment enigste replica (Specna Arms SA-A20) uit elkaar gehaald om de boel goed te smeren en de veer te vervangen. Zelf vooraf alle filmpjes die op YouTube staan gekeken en bij het sleutelen een filmpje bij de hand gehouden :)

Was wel ff spannend, maar als je er rustig de tijd voor neemt zeer goed te doen.

Succes!

Groet,
Peter
Top! De veer is nu in bestelling en zal binnenkort deze erin bouwen :) wordt denk ff lekker knutselen met diverse bakjes om geen verdwaalde schroefjes te krijgen :P en bedankt ! :D
 
Het in en uit elkaar halen van een gearbox is niet zo heel ingewikkeld vind ik zelf. Gewoon goed opletten hoe je hem uit elkaar haalt.

Waar je wel goed op moet letten, wat bij mij de eerste keer fout ging, is de anti-reversal latch. Dat die goed geïnstalleerd is. Ik deed het verkeerd en dat koste mij een nieuw setje gears. Kon er wel meteen 16:1 inzetten, dat was dan niet zo erg.

 
Ik ben hier de eerste keer de hele dag mee bezig geweest. Alles sprong er uit toen ik de gearbox opende en ik had geen idee hoe het in elkaar moest. Ook de YT filmpjes hielpen niet. Om 01:00 snachts werkte de boel en was ik nog op tijd om 5 uur later op te gaan voor de aller eerste skirm ooit in NL ;) Om dezelfde reden open gehad. In België nooit gechrono'd (shady organisatie... kwam ik later achter) dus wilde mee kunnen doen bij B&A's eerste skirm.

Anyway, zoals de rest zegt, het is eigenlijk heel simpel. Je moet het alleen even weten. Kijk idd goed hoe alles zit voordat je het weg pakt. Foto's zijn handig, filmpjes zijn handig en gewoon rustig proberen als het niet werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ressurectz
Ik heb toevallig exact dezelfde replica en heb zelf de veer vervangen. Is prima te doen. De basics heb ik uit YT filmpjes gehaald en de rest gewoon zelf uitgevogeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ressurectz
Het is idd niet moeilijk. Het enige waar je voor moet oppassen is dat je de veer opvangt als je de gb openmaakt. Die wil er nog wel eens meteen uitvliegen en dan vliegt hij door je hele kamer heen.
De trigger assembly en anti reversal latch zijn ook dingen die soms meer dan twee handen vereisen om goed terug te krijgen.
 
De trigger assembly en anti reversal latch zijn ook dingen die soms meer dan twee handen vereisen om goed terug te krijgen.

Ik zie in die Youtube filmpjes altijd dat die trigger assembly en de anti-reversal latch echt perfect blijven zitten bij het open maken en terug dichtmaken van de gearbox en dan als je zelf aan je gearbox bezig bent, dan drukken al die klote veertjes die onderdelen alle kanten op behalve de goeie :D
 
  • Leuk
Waarderingen: ChaoSState
Hehehe, laatste keer dat ik mn AK gb wilde dichtmaken kostte het me drie kwartier en een nieuw vocabulair tot alles een keer bleef zitten xD
 
Het in en uit elkaar halen van een gearbox is niet zo heel ingewikkeld vind ik zelf. Gewoon goed opletten hoe je hem uit elkaar haalt.

Waar je wel goed op moet letten, wat bij mij de eerste keer fout ging, is de anti-reversal latch. Dat die goed geïnstalleerd is. Ik deed het verkeerd en dat koste mij een nieuw setje gears. Kon er wel meteen 16:1 inzetten, dat was dan niet zo erg.

Ah super bedankt voor het delen van dit filmpje ! :D Zal met elke handeling er goed op letten dat alles netjes geplaatst is en dat het soepeltjes kan draaien. Zeer handige tip waar ik dus extra op moet letten ! Thanks :D