vergunningen

Menolski

Well-Known Member
7 sep 2016
45
22
Trophies
5
Hi daar,

ff een korte intro...
Ik heb in het verleden redelijk fanatiek aan schietsport gedaan met .22LR. Met kleine kinderen in huis zijn echte vuurwapens in huis niet de meest verstandige keus vond ik en aangezien er wat hommeles was binnen de vereniging besloot ik destijds alles op te ruimen.

Je raadt het al... bloed kruipt waar het niet gaan kan... en dan kom je ineens iets over airsoft op internet tegen.

zodoende heb ik een aantal vraagjes..

zijn er, buiten de verplichte lidmaatschap en driejaarlijkse vog overige verplichtingen, zoals;
minimaal aantal deelnames aan events op jaarbasis, (in het verleden verplicht x aantal schietbeurten op jaarbasis te registreren) en registratie daarvan?

vind er controle aan huis plaats? (bij vuurwapens kwam de politie 2 x per jaar controleren)

als ik niet al te gek doe qua uitrusting en klein begin... wat zouden dan op jaarbasis de kosten ongeveer gaan zijn? (ik heb nog een vrouw te overtuigen :P )

Dienen je replica's echt in een kluis te zijn opgeborgen zoals bij een vuurwapen, of is een met slot afgesloten ruimte of kast ook goed? (geen zin om weer een klus van weet-ik-hoeveel aan te moeten gaan schaffen)

Een hoop vragen, maar vast wel mensen die antwoorden hebben :)

thnx

zijn er, buiten de verplichte lidmaatschap en driejaarlijkse vog overige verplichtingen, zoals;
minimaal aantal deelnames aan events op jaarbasis, (in het verleden verplicht x aantal schietbeurten op jaarbasis te registreren) en registratie daarvan?

Minimaal 1x per jaar airsoft deelname. Dit kan ook thuis sleuteldag zijn. Zolang maar aangemeld bij nabv

vind er controle aan huis plaats? (bij vuurwapens kwam de politie 2 x per jaar controleren)

Nee

als ik niet al te gek doe qua uitrusting en klein begin... wat zouden dan op jaarbasis de kosten ongeveer gaan zijn? (ik heb nog een vrouw te overtuigen :p )

Verschilt. Entree open event 25,- /30,-
Aanschaf aeg 150,- / 500,-
Uitrusting denk ik dat je met 150,- wel red om bril/vest/hydritaitiezak te halen
ca 100,- moet nl camo ook kunnen

Dienen je replica's echt in een kluis te zijn opgeborgen zoals bij een vuurwapen, of is een met slot afgesloten ruimte of kast ook goed? (geen zin om weer een klus van weet-ik-hoeveel aan te moeten gaan schaffen)

Nabv eist een vaste afgesloten ruimte/kast. Dat kan de gangkast zijn waar alleen jij sleutel van hebt of een keukenkastje met hangslot waar jij alleen sleutel van hebt.

• Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Perfect antwoord waar ik me in kan vinden!

Met als toevoeging dat zelfs een afgesloten foudraal mag heb ik gelezen. Ben daar zelf geen fan van.

• Leuk
Waarderingen: Cor Roemersma
Perfect antwoord waar ik me in kan vinden!

Met als toevoeging dat zelfs een afgesloten foudraal mag heb ik gelezen. Ben daar zelf geen fan van.

Volgens regels van nabv mag foudraal/koffer/tas niet. Kwam ik tijdje geleden in de regels tegen. Alleen bij vervoer mag het in foudraal/koffer/tas

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
@Toothpick

Heb je ook een quote van die regel?? Aangezien een afgesloten glazen vitrine kast ook toegestaan is.
Ben wel benieuwd of ze de regels dan stiekem aangepast hebben.

statuten art 14 lid 3.a

3. leden die één of meerdere airsoftapparaten voorhanden hebben dienen:
a. het apparaat, indien niet in direct gebruik is, op te slaan in een deugelijk in beginsel stationaire opslag met sluitwerk

• Leuk
Waarderingen: Sander
Dank je.
Dat hebben ze dus idd stilzwijgend veranderd

Ja idd!!!! Want ik weet 100% dat ik ook de foudraal heb zien langskomen uit de pen van de NABV. Handig dit.... Bedankt en scherp iig @Toothpick

Ja mits er een slot op zit, en niet zichtbaar vanaf de straat. Jij de enige bent met de sleutel.

• Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Ja idd!!!! Want ik weet 100% dat ik ook de foudraal heb zien langskomen uit de pen van de NABV. Handig dit.... Bedankt en scherp iig @Toothpick
Staat in meest recente statuten. Of het aangepast is weet ik niet. Iig hebben ze de statuten toen aangepast voor de stemrondes van de ledenraad.

Laatst bewerkt:
@Toothpick

Dit is wel vreemd, de statuten uit 2015 spreken het huishoudelijk reglement uit 2016 tegen over de opslag van airsoft apparaten.
Hier een citaat uit het huishoudelijk reglement Art14.

3. Leden die één of meerdere Airsoftapparaten voorhanden hebben dienen:
a. Het apparaat, indien niet in direct gebruik, op te slaan in een deugdelijke opslag met sluitwerk om ervoor
te zorgen dat deze niet direct voor bedreiging of afdreiging beschikbaar is.

Er staat niks over "stationair" beschreven.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Statuten gaan alleen voor op HR en daarom is de aanvulling van het stationair van toepassing. De NABV diet dus 1 van de 2 evt aan te passen. De HR zijn de goedkoopste om aan te passen. Maar goed gevonden/ontdekt.

Ik heb de NABV hier ook gelijk geïnformeerd zodat dit gelijk getrokken kan worden voor eenzijdige duidelijkheid.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Hartelijk dank voor de duidelijkheid beiden. Ik wacht op vergunning en weet niets af van verplichtende zaken. Interessant. Misschien hebben jullie advies waar reglementen te vinden zijn van N.A.B.V.
Wie weet tot scopes! (Ziens.)