Verkeerde batterij in mijn AA?

Jarno Jonkers

Member
18 mei 2020
6
2
Trophies
2
Goedemiddag,

Ik ben deze maand net begonnen met airsoft, dus ik weet nog weinig tot niets van de sport en de apparaten.
Mijn eerste AEG is een CYMA CM.048M. Ik heb hem door TaiwanGun laten downgraden van 1,6 joule naar 1,2 joule. Standaard wordt hier een 8,4v 1200 mAh NiMH batterij bij geleverd. Deze werkt prima. Ik heb er twee 9.6v 2/3A 1600 mAh NiMH batterijen van 8FIELDS bij gekocht (dit leek te kunnen na wat research). Toen ik deze voor het eerst gebruikte, leek de replica bij Full-auto de gears te ver door te draaien waarbij hij een geluid maakte dat niet goed klonk, met als gevolg dat er na 15 schoten geen BB's meer uitkomen, of dat deze er met heel weinig kracht uitkomen. Na een paar keer aankijken of hetzelfde gebeurde (wat inderdaad het geval was) durfde ik het niet meer aan en heb ik hem er uitgehaald.

Ik hoor graag van jullie of ik iets niet goed doe.

Jarno

UPDATE: Na de standaard meegeleverde 8,4v batterij weer te gebruiken, gebeurde helaas, tot mijn verbazing, hetzelfde. Dat er nu wat kapot is lijkt mij duidelijk... Maar hoe kon dit gebeuren? De batterijen die ik heb gebruikt werden er bij aangeraden. Of ben ik nu te onzorgvuldig geweest?

Ik hoor het alsnog graag.

Jarno

Laatst bewerkt:
Ow bah, dat is vervelend met een net nieuwe replica.

Aan de hand van jou uitleg klinkt mij dit heel erg als een gestripte piston in de oren.
Dit kan komen door de sterkere accu, maar kan ook met de zwakkere accu al gebeuren.

Als de replica verder nog volledig orgineel is dan heb je volgens mij gewoon recht op garantie.

Ow bah, dat is vervelend met een net nieuwe replica.

Aan de hand van jou uitleg klinkt mij dit heel erg als een gestripte piston in de oren.
Dit kan komen door de sterkere accu, maar kan ook met de zwakkere accu al gebeuren.

Als de replica verder nog volledig orgineel is dan heb je volgens mij gewoon recht op garantie.

Ja, verder is alles origineel. Het gekke is dat semi-auto prima lijkt te werken. Kan dit kloppen?

Ik heb hem overigens alvast ingepakt voor een retour... Ik hoop dat de service een beetje goed is. Ik wacht het antwoord op mijn mail aan TaiwanGun even af.

Dat zou niet zo moeten zijn nee.
Als de piston gestript word zijn normaal gesproken semi en full auto alle bij bagger.
Kan wel zijn dat single iets langer beter lijkt te gaan. Maar die zal vrij snel ook minder moeten worden.

Het is een prima shop, alleen niet de snelste.
Ik had tot voorkort ook een cm048m in mn arsenaal welke altijd op 7.4 lipos heeft gelopen, qua kracht vergelijkbaar met de 9.6 nimh en dat ging prima. Was namelijk gebouwd als een tank!

Ik verwacht dus dat er iets anders geks aan de hand is. Lekker terug sturen! Een gestripte piston zou bij beide standen een probleem moeten zijn

Het is een prima shop, alleen niet de snelste.
Ik had tot voorkort ook een cm048m in mn arsenaal welke altijd op 7.4 lipos heeft gelopen, qua kracht vergelijkbaar met de 9.6 nimh en dat ging prima. Was namelijk gebouwd als een tank!

Ik verwacht dus dat er iets anders geks aan de hand is. Lekker terug sturen! Een gestripte piston zou bij beide standen een probleem moeten zijn

Bedankt voor je reactie! Het stelt mij wel gerust om te horen dat de shop prima is.
Wat ik overigens nog vergeten ben te vermelden is dat er bij een dry-fire niets aan de hand lijkt. Is er dan misschien iets met de feed mis? Ik heb dit met zowel het meegeleverde high-cap magazijn geprobeerd als met twee mid-caps van verschillende grootte.

Hey, heb je misschien de mogelijkheid een video te maken van de replica in operatie? Dus een keer op full auto en single schieten voor ons met beide accus.

Dat helpt ons met een diagnose stellen. Ik denk dat de rest gelijk heeft, maar altijd goed om het zeker te weten.

Hey, heb je misschien de mogelijkheid een video te maken van de replica in operatie? Dus een keer op full auto en single schieten voor ons met beide accus.

Dat helpt ons met een diagnose stellen. Ik denk dat de rest gelijk heeft, maar altijd goed om het zeker te weten.

TaiwanGun kwam met de vraag of ik siliconen olie heb gebruikt in de hop-up. Ik las van te voren dat dit niet hoefde. Dit heb ik dan ook niet gedaan en antwoordde ik dus met ''Nee''. Hierop antwoorden zij dan weer dat een droge hop-up rubber ervoor kan zorgen dat de BB's vast lopen. Beschadigingen ten gevolge hiervan zou volgens hen ook niet onder de garantie vallen. Ben ik dan lekker klaar mee met m'n allereerste replica... Erg ontmoedigend op deze manier. :(

Ik wil proberen z.s.m. een video te maken, maar kan het ook wat anders zijn omdat een dry-fire geen problemen geeft? Dan klinkt hij zoals het 'moet klinken' bij een dry-fire.

Een beetje vreemd, je moet namelijk nooit je hopup smeren. Dan hopt hij niet meer. (geen wrijving = geen backspin)
Lijkt me daarnaast ook sterk dat dat er iets mee te maken heeft.

Ik krijg een beetje het idee dat TaiwanGun mij niet helemaal serieus neemt. Ik had gehoopt dat ze aanboden er zelf naar te kijken.

Iemand enig idee van een shop/individu ergens in midden/noord Nederland die er met mij naar zou kunnen en willen kijken? Ik durf het echt nog niet aan om zelf gelijk van alles uit elkaar te gaan halen om te kijken wat er aan mankeert.

Ik baal er ontzettend van. Ik wilde gelijk mee doen aan events die langzamerhand weer opgestart mogen worden, maar op deze manier kan dat natuurlijk niet.

Ik heb je een PM gestuurd, wie weet dat we enigzins uit elkaars buurt komen

We gaan hem waarschijnlijk eens samen uit elkaar halen als taiwangun niet op wilt schieten.

• Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Sympathiek van je @Crix ! Denk dat je je toolkit alvast wel tevoorschijn kunt halen..want we weten allemaal dat je 'taiwangun' en 'opschieten' eigenlijk nooit samen in één zin ziet staan ;)

• Leuk
Waarderingen: Crix
Kreeg van jarno te horen dat hij weer lijkt te werken. We kijken het even aan, mocht het toch niet goed zitten gaan we er naar kijken, posten we hier hoe of wat. Hebben anderen er weer iets aan!

@Martinolie4 die van jou verwacht ik de komende tijd weinig problemen mee, die ziet er weer als nieuw uit van binnen;)

• Leuk
Waarderingen: Martinolie4
TaiwanGun kwam met de vraag of ik siliconen olie heb gebruikt in de hop-up. Ik las van te voren dat dit niet hoefde. Dit heb ik dan ook niet gedaan en antwoordde ik dus met ''Nee''. Hierop antwoorden zij dan weer dat een droge hop-up rubber ervoor kan zorgen dat de BB's vast lopen. Beschadigingen ten gevolge hiervan zou volgens hen ook niet onder de garantie vallen.

Wat een vreselijke vraag. Óf ze zijn incompetent, óf als je ja had gezegd dan hadden ze gezegd "ja als er olie op je hopup zit dan hopt hij niet. Valt niet onder garantie". Dus hoe dan ook dat ze proberen te claimen dat ze je niet hoeven te helpen.

• Leuk
Waarderingen: Crix
Wat een vreselijke vraag. Óf ze zijn incompetent, óf als je ja had gezegd dan hadden ze gezegd "ja als er olie op je hopup zit dan hopt hij niet. Valt niet onder garantie". Dus hoe dan ook dat ze proberen te claimen dat ze je niet hoeven te helpen.

Die gedachte kwam bij mij dus ook gelijk op. Ik zal de komende tijd aankijken hoe de replica functioneert.
Ik heb wel een erg goede eerste indruk van de airsoft community gekregen door de door jullie aangeboden hulp! Heel erg bedankt! :)

• Leuk
Waarderingen: Crix en Kevinvr