verplicht verenigen knsa

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

In de vuurwapen wereld zijn ze nu ook bezig met dat je niet verplicht mag zijn tot vereniging (iets dat ook op airsoft van toepassing is) en dit doet al jaren mede doordat overheid rechtspraak niet wil erkennen. Dus reken maar uit hoe lang dit gaat duren.
-eerst iemand die "overtreding" moet maken en hier tegen in bezwaar gat
-dan de rechtszaak
-tot slot erkenning van rechtszaak door overheid door aanpassin van wet

Ff op je eerste bericht @Toothpick
Ben benieuwd hoe je dan je schiet beurten gaat halen als een schietvereniging niet verplicht is?

Ik denk niet dat je zomaar gebruik kan maken van diverse schietbanen bij diverse verenigingen.

Dat met schietbeurten weet ik niet precies maar gaat via een schietbaan idd maar zonder verplichte knsa.

Als sportschutter ben je weliswaar verplicht lid van een vereniging, maar heb je de vrije keuze tussen verschillende verenigingen (dus registratie van schietbeurten is geen probleem). Daarnaast stelt de overheid ook het lidmaatschap bij de KNSA verplicht en dat is in strijd met de wet. Daarnaast heeft de overheid ook nog eens een aantal toezichthoudende taken aan de KNSA gedelegeerd, wat echter eveneens in strijd is met de wet. Op grond hiervan is lidmaatschap van de KNSA niet langer verplicht, maar zoals gezegd moet je wel lid van een schietvereniging zijn.

Ff mijn nieuwsgierigheid en totaal off topic, maar sinds wanneer is knsa verplicht geworden dan? Vroegah (15jaar geleden) was het niet verplicht.
Ik zat bij een vereniging die niet knsa aangesloten was.
Nu moet ik toegeven dat ik al ruim 10 jaar geleden gestopt ben met de schietsport.

@Sander: Al een behoorlijk aantal jaren is de KNSA als gesprekspartner van de minister de verplichte organisatie om lid van te zijn. Is nu dus echter onderuit gehaald omdat in strijd met de wet.

Als vervolg op het offtopic gedeelte hier:
http://www.airsoftclubnederland.nl/forum/discussion/1916/airsoft-innovations-tornado-grenade-niet-toegestaan#latest

Zijn er niet ook schietbanen die een sportclub/bedrijf zijn ipv een vereniging?
Zo ben je namelijk niet lid van vereniging maar kan je wel je schietbeurten bij de club/bedrijf doen.

Ff nieuw topic:
http://www.airsoftclubnederland.nl/forum/discussion/2019/verplicht-verenigen-knsa#latest

Dan kan men hier on topic blijven.

@Jan kun jij de berichten vanaf mijn bericht van 10okt overzetten en mijn bericht kopiëren aangezien het bij bijde topics hoort.

Klopt. Maar met de op handen zijnde eis van wedstrijddeelname (om de noodzaak tot voorhanden hebben vuurwapen aan te tonen) is een vereniging toch de aangewezen organisatie.

Ik zal vanavond ff de berichten over zetten.

Ik denk ook persoonlijk dat je duurder uit bent als je telkens bij een bedrijf je schietbeurten wil halen.
Plus dat zo'n bedrijf ook maar toevallig in de buurt moet zitten.
De meeste schutters kiezen dan toch voor een schietsport vereniging.

En wat boomsmurf ook aan haalt word mogelijk in de toekomst competitie verplicht.

Jammer jan.

Maar als je duurder bij een orga je schietbeurten kan halen ben je dus niet verplicht om bij een vereniging aangesloten te zijn. Dat een vereniging goedkoper is kies je dan zelf voor. Dus niet in strijd met EVRM

@Toothpick
Volgens mij heb ik alle berichten over gezet, mocht je nog wat missen hoor ik het graag.