Verschil accu's Valken/Redox

Joris

Well-Known Member
26 jun 2017
872
633
Trophies
24
Hé allemaal,

Voor mijn G&G GC16 Predator ben ik opzoek naar een setje goede accu's. Bij Gunfire kwam ik een 2-tal merken tegen met een wel heel vreemde prijsverhouding:

- Valken 11.1v 1600mAh LiPo (20C) €40,89
- Redox 11.1v 3000mAh LiPo (20C) €22,40

Hoe kan de Redox én veel meer capaciteit hebben én een veel lagere prijs? Iemand ervaring met deze merken (lees: doen ze snel BOEM! omdat 'ie relatief goedkoop is?)

Thanks Airsofters!
 
*En daar voeg ik eigenlijk graag nog de vraag aan toe: moet/kan ik voor een 11.1v gaan of niet?

Het verschil (Fire Rate) is me duidelijk, maar kunnen de AA's van tegenwoordig (lees: mijn G&G) dit aan, of slijten ze sneller?
 
Airsoft Lipo's oftewel over priced maken omdat er een airsoft merk op staat, daarbij zou ik kijken op hobbyking daar kan je die dingen per stuk voor onder de 10 euro kopen en nee ik zou geen 11.1 in je replica stoppen zonder de standaard mods te doen. Praktisch gezien is geen enkele replica echt 11.1V lipo ready. 7.4 gaat prima.
 
Idd zoals @Rebelattack al zegt zou ik eens kijken op Hobbyking. Let daarbij op dat je eerst even het EU warenhuis selecteerd. Dat scheelt in de verzendkosten. Mocht de LiPo die zoekt daar niet op voorraad zijn kan je altijd nog vanuit het Internationale (Hong Kong) warenhuis bestellen.

Ik heb daar zo'n beetje al mijn lipo's vandaan gehaald, ook in mijn RC tijd, en is altijd goed bevallen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Joris
Bedankt mannen! En wat betreft de 11.1v? Ik kan nergens vinden wat G&G adviseert voor mijn GC16 Predator.
 
Zou of voor een 7.4 gaan als je niks aan je replica wilt doen.

Als je bereid bent je replica open te trekken, goed shimmen, goed smeren en AOE correctie dan kan je naar 11.1

Heb afgelopen week nog een CM 16 SRL open gehad en G&G is goed intern, maar niet perfect....

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Als ik Google op G&G GC16 battery dan kom ik genoeg hits tegen.

Wat ik zo zag is dat je een 'nun-chuck' stijl batterij nodig hebt. Deze bestaat uit verschillende delen welke in je stock passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Bedankt mannen! De accu die aangeraden wordt is helaas Out Of Stock.

Lees wel dat een 11.1v aangeraden wordt voor de G&G GC16 i.v.m. Mosfet. Alleen niet meer dan 25C.

Toch besloten woensdag naar Com-Bat te gaan om te kijken welke LiPo past, want als ik het zo lees kan de accu niet meer dan 100mm zijn.. :-(
 
Bedankt mannen! De accu die aangeraden wordt is helaas Out Of Stock.

Lees wel dat een 11.1v aangeraden wordt voor de G&G GC16 i.v.m. Mosfet. Alleen niet meer dan 25C.

Toch besloten woensdag naar Com-Bat te gaan om te kijken welke LiPo past, want als ik het zo lees kan de accu niet meer dan 100mm zijn.. :-(

Airsoft fabrikanten raden wel meer aan wat niet slim is, zoals siliconen olie in je magazijnen en hop up spuiten. Ik zou het je afraden, slechte shimming en AOE kunnen ervoor zorgen dat er iets (snel) kapot gaat. Als je de replica zelf hebt kan je gewoon de diepte en diameter van de buis opmeten waar je ze in wil stoppen en dan via hobbyking naar de afmetingen kijken en op basis daarvan een lipo bestellen. Bij mij passen de 1200 mAh 7.4V 25-50C lipo's in de buffer tube.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Peter Boudewijn
Succes met zoektocht naar de juiste batterij! Bij Com-Bat kunnen ze daar gegarandeerd bij helpen.

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Airsoft fabrikanten raden wel meer aan wat niet slim is, zoals siliconen olie in je magazijnen en hop up spuiten. Ik zou het je afraden, slechte shimming en AOE kunnen ervoor zorgen dat er iets (snel) kapot gaat. Als je de replica zelf hebt kan je gewoon de diepte en diameter van de buis opmeten waar je ze in wil stoppen en dan via hobbyking naar de afmetingen kijken en op basis daarvan een lipo bestellen. Bij mij passen de 1200 mAh 7.4V 25-50C lipo's in de buffer tube.

Eens, maar AOE wordt direct aangepakt, plus nieuwe inner barrel plus shimming. Daarnaast zit er Mosfet in. Moet wel voldoende zijn right?

Verder wel nog de vraag: G&G adviseert niet boven de 25C te gaan zitten. Maar het is toch de capacity? wat is er erger aan meer capaciteit?

Succes met zoektocht naar de juiste batterij! Bij Com-Bat kunnen ze daar gegarandeerd bij helpen.

Groet,
Peter

Heilig van overtuigd. thanks!
 
Nee de capaciteit word aangegeven in het aantal mAh.

De C-rating geeft aan wat de maximale (piek)stroom is die de accu kan leveren.

Bijv een 2000mAh 25C accu kan dan maximaal 25x2= 50A leveren.
 
Shimmen en AOE is idd heeeeeeel verstandig om te doen!

C rating zegt wat over de ontlading van de batterij en dit wordt weer bepaald door de aangesloten last. Vraag en aanbod... het kan zijn dat ze niet hoger als 25C adviseren i.v.m. De potentiële stromen die er kunnen optreden en dat de bedrading daar niet op berekend is.

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
25C geeft de discharge rate aan. Niet de capaciteit.

25C betekend bij een 1000 mAh batterij, de accu stromen kan leveren van 25A. Bij een 2000 mAh met 25C kan de accu 50A leveren.

Vaak zie je ook C waarden als 20 - 25 C de eerste is dan de constante stroom. De 2e is dan voor piek waarden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Bedankt mannen! Ik bedoelde inderdaad de discharge rate ;-)

Die pieken gaan voor Airsoft niet op, right? Las dat ze er de RC auto's mee bedoelen. (piek = accelleratie, constant = eenmaal op snelheid). Of kan je full auto ook als piek zien?

Maar dat G&G niet boven de 25C adviseert gaat dus over de bedrading. Sterft er ergens op de wereld een kitten als je er een 30C in stopt (lees: is het verschil 25/30 erg groot), of kan 'ie het door de veiligheidsmarge nog aan?

Kom niet heel veel LiPo's tegen met 11.1v, 20-25C en een capaciteit van >1000mAh
 
Nee, dat gaat wel goed. De motor neemt alleen wat hij nodig heeft. Mocht je motor slecht zijn of je shimming desastreus zijn dan kan hij meer amperes trekken. Maar als je een correcte zekering gebruikt dan zal deze eerder klappen dan dat je bedrading smelt.
 
De motor trekt alleen wat hij nodig heeft, dus als een batterij 100 A kan leveren door het aantal mAh en C betekent het niet dat hij dit zal trekken. In principe zit je voor het meeste wel goed als de batterij 25-30A continu kan leveren zolang je geen high stress builds gaat doen. Zoals @Rick191 ook al zegt zie ik net XD. In principe zou het aantal C niet veel moeten uitmaken voor de werking van de gearbox, maar mogelijk dat de mosfet zelf ergens een max rating heeft, echter wat dat betreft weet ik te weinig van mosfets en etc. af om daar antwoord op te kunnen geven

Also, 1200 mAh 3S 25-50C Lipo: https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-nano-tech-1200mah-3s-25-50c-lipo-airsoft-pack.html
En hier is de nun-chuck style, welke mogelijk makkelijker past: https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-nano-tech-1200mah-3s-25-50c-lipo-airsoft-pack-1.html
 
Als er een zekering tussen zit zou ik het gewoon proberen (verwacht dat de mosfet ook wel een thermische zekering heeft).

Die pieken gebruik je bij airsoft juist bij single shot! Dat zijn amelijk telkens acceleraties van stilstaand tot een volledige cycle.
De motor opgang helpen kost (piek) over de 40 A (mijn multimeter met 20 A zegt dan ook OL).
Echter als hij eenmaal op gang is en full auto door rammelt, blijft er maar 12 A over.
 
@Eviltwin-NL, kan goed dat een stock G&G nog meer trekt initieel en dat de mosfet niet rated is voor die hoge piek spanning bij semi en daardoor of kapot gaat of zoals bij de krytac dubbel cycles krijgt.
 
Ik kan je nu al afraden stock een 11.1 te nemen met gng
Een gng stock motor heb voor zo ver ik weet geen behoefte aan het wattage van wat een 11.1 kan geven.

Daarbij komt dat stock shimming altijd beter kan en zeker bij gng de mosfet van hun enigzinds op het zelfde niveau zit (proberen ze ) als krytac hun stockmosfet(micro switch mosfet vector effe wegdenken nu)

Een lesje replica 101 wat ik heb geleerd hiero van@rebelattack en anderen van het forum
Een replica heb als eerste op gearbox gebied een goede airseal nodig dan de gears naar wens dan shimmen met aoe. Daarna komt de mosfet maar bij de meeste replicas komt de mosfet eerder dan een nieuwe motor en als aller laatste de sterkere batterij nadat het goed loopt op een lichte batterij.

Volg niet domweg adviezen wat replica merken zeggen soms willen ze user error forceren zodat je veel betaald voor een fix daarbij is menig gng mosfet aan de draden propriotary maar ook hier zijn weer uitzonderingen op. De raiders hebben het niet voor zo ver ik weet

Long story short know your stuf before you broke your stuf