Verschil Glock G17 gen 3 en 4?

Peter Boudewijn

Well-Known Member
29 sep 2016
843
588
Trophies
19
weet iemand of er ook werkelijk een verschil zit in de Glock g17 gen 3 en gen 4? Of is dit enkel het uiterlijk op basis van de echte?

Groet,
Peter
 
Welke fabrikant bedoel je precies?

Tokyo Marui gebruikt 'gen 3' in de benaming van de G17 (en dat is inderdaad vanwege het uiterlijk van de real steel Glock 17 Gen3). Er is bijvoorbeeld geen Tokyo Marui G17 'gen 4'.
(Er zijn wel gen4 frames voor de TM G17 verkrijgbaar)

WE maakt wel 'gen 4' G17's, maar die zijn voor zo ver ik weet intern ook hetzelfde als de WE 'gen 3'.

Zelfde verhaal bij Stark Arms (VFC) die zowel een gen3 als een gen4 G17 maakt. Daarbij gaat het inderdaad ook weer alleen om het uiterlijk en zijn de internals hetzelfde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Thanx!

Dat is idd precies wat ik bedoel... in dit geval ging het mij om een WE variant.

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: lj.nl
Gen 3 en 4 worden door de real steel variant gebruikt ( net als golf 3 en golf 4)
Mag release is wat groter bij een 4 en links revhts verwisselbaar. Andere palmgrips achter plaatsbaar en nog wat kleine details.
 
Het verschil tussen de Gen 3 en Gen 4 (van WE) is buiten de genoemde dingentjes ook de dat de Magrelease net ff anders zit op de 4 als de 3.
Persoonlijk maakt het mij niks uit maar er zijn erbij die het vervelend vinden om met de 3 of de 4.
Is maar net waar je voorkeur naar uit gaat :).