verschil in lengte m4

jtalboom

Member
28 dec 2015
7
0
Trophies
1
Hallo iedereen,


Ik heb een vraag m.b.t. het verschil in precisie tussen een replica met lange outer barrel (dus ook langere inner barrel) of met een kortere outer/inner  barrel.


Het wordt mijn eerste replica en mijn ook is gevallen op de specna arms sa b-03, een mooie gun met lange barrel. het probleem is alleen dat deze replica de afgelopen maand(en) uitverkocht is en nooit meer op voorraad komt.


Nu ben ik verder gaan kijken en viel mijn oog op de specna arms sa a-01, deze loop is alleen iets korter en vroeg me dus af in welke mate deze replica minder precies zal zijn.


Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.


 
 
Verschil tussen deze 2 barrels ( 80 mm ), zal niet een wereld van verschil geven, zeker niet in CQB, maar in woodland is het mogelijk dat je ongeveer 5 a 10 meter meer range hebt dan de kortere barrel. Maar dit ligt niet alleen aan de barrel, want er spelen meerdere factoren mee. (bucking, hop up, bb gewicht etc). Mocht je merken dat je toch wat range tekort komt in de toekomst kan je gaan upgraden met betere barrels of hop ups. Ook kan je een langere barrel nemen die je vervolgens verstopt in een silencer/demper.



P.s. Is die Sa-a01 niet een oud model van specna arms (Heeft ACN gereviewd 2 jaar terug)? Kun je niet beter een recenter model kiezen?
 
Het idee met een langere inner barrel verstoppen in een silencer had ik inderdaad ook al bedacht, een makkelijke manier om snel je gun te converteren naar open field. Ik heb een aantal weken terug in schoten geskirmd en dit type veld is waar mijn voorkeur naar uit gaat. redelijk open met heuvels en hoogteverschillen, maar ook wat chokepoints waar het meer cqb wordt. Wat ik me alleen afvraag is of 90cm volledig uitgeschoven echt zo nadelig is in cqb.