Verschillende mosfets

Crix

Well-Known Member
21 feb 2018
562
253
Trophies
14
Hoi mede forum members,

Ik ga binnenkort weer starten aan een nieuwe aeg build, nu ben ik op het punt aangekomen dat ik ga beslissen welke mosfet ik zal gebruiken.
De replica zal werken met een v2 gearbox en een 11.1 buffertube lipo. Niks geks dus, maar een mosfet om in iedergeval de trigger contacts te sparen is geen overbodige luxe.

Het wordt geen high speed build, een 16:1 gearset met een shs hi torque, omdat ik dit icm een 11.1 lipo heerlijk snappy vind op semi.

Ik heb ervaringen met de titan advaced in een eerdere high speed build. Geweldig ding, maar hiervoor overkill en waarschijnlijk buiten budget.

In een andere build heb ik eens een jefftron mosfet gebruikt, enkel voor de trigger contacts eigenlijk. Basic ding, kostte niet veel maar doet wel zijn taak.

Nu de vraag: wat zijn jullie go to mosfets anno 2020? Waar gebruik je hem voor, en heeft hij naast de trigger group besparen nog luxe dingetjes zoals de gate titan, of juist niet?

Is een trigger unit mosfet iets? Lijkt me dat je daarmee een korte triggerpull kan realiseren en ruimte in de replica over houdt, of zie ik dat verkeerd?

Iets wat kan werken met een drop in speedtrigger lijkt me ook fijn, al heb ik dit in een aeg niet eerder gebruikt. (Enkel zelf gemodde kortere pulls)

Brand los zou ik zeggen!

Ik heb wel wat ervaring (denk ik)
Ik vind een g&g g2 met een perun g&g etu upgrade kit heel fijn werken. Hier een speed trigger aanhangen en schiet geweldig.
Een gate titan basic v2 is voor 9/10 al genoeg, hier heb je ook al je active break, precock in zitten als je hem update (niet upgrade, dus kost niks) naar de 3.0 of 3.1.
Je kan ook gaan voor de perun v2 optical, heeft eigenlijk alles wat de advanced heeft maar dan wordt alels afgesteld via de trigger dus heb je geen last van kabeltje wat je moet gebruiken bij de gate.

De peruns zijn nieuw voor mij, dus sowieso handige informatie. Zijn ook in setjes te krijgen met de ETU inbegrepen zie ik. Even onderzoeken wat voor mijn doeleind het handigste is om te kiezen

Hmmm als je kijkt naar echte budget trigger units, dan zijn mensen nu best hyped over de T238 units uit china van 30 euro. Is in principe een cheap titan/leviathan/perun achtig iets, ze gebruiken nu ook voor een deel optische sensoren en het is qua functies wat simpeler, maar het heeft wel de functies die de meeste belangrijk vinden. Wat verschillende fire modes, active breaking en delay. Enigste nadeel is dat het lang duurt en het natuurlijk iets hogere fail rate heeft dan de andere merken, maar goed dan vraag je je geld terug.

Anders inderdaad gate titan basic, jefftron leviathan en perun zijn ze zowel een beetje. Aster wil je niet aanraken op het moment, is nog niet stabiel en goed genoeg voor wat je betaalt.

Dit vind ik ook ff interessant om te volgen.

Bedoel je dit model Rebel?
V2

#Aliexpress € 38,88 42%OFF | T238 Programmeerbare Mosfet Elektronische Fire Control Module Voor Xwe M4/Jm Gen.9/Fb/Kublai/Jingji/jq No.2 Versnellingsbak
https://a.aliexpress.com/_BTbIcA

V3
#Aliexpress € 30,70 42%OFF | T238 Programmeerbare Mosfet Elektrische Fire Control Unit Module Voor Xwe G36/Jm 11AK Ⅲ Versnellingsbak
https://a.aliexpress.com/_BOQj2W

Dit vind ik ook ff interessant om te volgen.

Bedoel je dit model Rebel?
V2

#Aliexpress € 38,88 42%OFF | T238 Programmeerbare Mosfet Elektronische Fire Control Module Voor Xwe M4/Jm Gen.9/Fb/Kublai/Jingji/jq No.2 Versnellingsbak
https://a.aliexpress.com/_BTbIcA

V3
#Aliexpress € 30,70 42%OFF | T238 Programmeerbare Mosfet Elektrische Fire Control Unit Module Voor Xwe G36/Jm 11AK Ⅲ Versnellingsbak
https://a.aliexpress.com/_BOQj2W

Ja die en was vergeten te zeggen dat er inderdaad ook een V3 versie is. Ik had snel gezocht en kwam uit op de eerste versies die nog met mechanische switches werken, die zijn wel onder de 30 euro en als je dan fijner vindt ook een optie. Iemand die ik ken had wat video's gemaakt over de units, installatie, impressie en de programmeer opties: https://www.youtube.com/channel/UClwgdoQHwmIiPd9qYXSPfCA. Las zonet dat er in de nieuwere versies ook de binary trigger was toegevoegd en het wisselen van de semi en auto stand.

Het is dus dat je wat vaker een DOA hebt, maar goed als je veel replica's hebt of een backup wilt upgraden dan zijn dit wel leuke units.

Tis niet dat er gelijk mee gespeeld hoeft te worden, maar ik ben wel van t experimenteren dus denk dat ik binnenkort een keer een ali fet bestel.

Het is overigens niet dat de build niks mag kosten, ik heb gewoon niet alles van de titan nodig hiervoor.
Daarnaast vind ik het ook zeker handig om verder te kijken dan het bekende

Laatst bewerkt:
Tis niet dat er gelijk mee gespeeld hoeft te worden, maar ik ben wel van t experimenteren dus denk dat ik binnenkort een keer een ali fet bestel.

Het is overigens niet dat de build niks mag kosten, ik heb gewoon niet alles van de titan nodig hiervoor.
Daarnaast vind ik het ook zeker handig om verder te kijken dan het bekende

Ik moet er zelf denk ik ook aan geloven, laatste tijd weinig aan gedaan. Het zijn blijkbaar geen verkeerde units voor de prijs en leuk inderdaad om te proberen en mee te knutselen.